Gå til innhold

SNIKTITT: Marshall London


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, war2war.

 

Utbyttbar batteri og minnekort er jo to store fordeler som nesten ingen nye mobiler har. Er spent på hvor god lyden er sammenlignet med dedikerte mp3/FLAC spillere.

 

  • Weight145 g
  • Speakers2 x speakers (13 mm x 18 mm) with enhanced volume & bass
  • SensorsALS, Proximity, Accelerometer, Gyro and E-compass
  • OSAndroid Lollipop 5.0.2 with customized music applications
  • NetworkGSM / 3G / 4G LTE
  • Microphones2 x MEMS with active noise cancellation
  • Memory16 GB / RAM 2GB / Expandable microSD card
  • LocationAssisted GPS and Glonass
  • Display4.7” LCD IPS HD 720P, Multi-touch, Gorilla glass 3, anti-finger print coating
  • Dimensions140.4 x 70.4 x 9.8 mm
  • ConnectorsNano-SIM, Micro SD, Micro USB, 3,5 mm audio connector x 2
  • ConnectivityWi-Fi a/b/g/n 2.4 GHz / 5 Ghz, Bluetooth 4.1 with BLE & aptX
  • CPUQualcomm Snapdragon 410, 1.2 GHz Quad Core
  • Cameras8 MP AF main camera w/flash, 2 MP front camera
  • BatteryRemovable 2500 mAh Li-Ion
  • NotificationsMulticolor notification light, haptic feedback with vibra
  • Ext. controlsVolume wheel, dedicated "M-button", PWR button
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd at hardware'n bortsett fra lyd-delen er litt midt på treet - ellers ville dette vært en telefon av stor interesse for meg. Jeg er veldig glad i min Sony Z2, men akkurat lyden på den er like middelmådig som de fleste andre nye telefoner (har ikke prøvd de nyest HTC-ene, som får noe skryt). Det hjelper en del med FiiO sin hodetelefon-forsterker, men det er litt knotete å gå rundt med denne også, samt å huske på å lade den i tillegg til telefonen.

 

Faktisk er dette noe av grunnen til at jeg fortsatt har min gamle Galaxy S (1. gen). Med CyanogenMod, rootet og Voodoo-driver installert, spiller den fletta av alle nyere telefoner jeg har hørt og også mange dedikterte mp3-spillere. Dessverre er hardware'n ellers for gammel til å bruke som "ordentlig" mobiltelefon. Men som mp3-spiller er den glimrende.

 

Hvorfor er det ikke noen som prioriterer lyd, slik som Marshal gjør her, og også lager en telefon som ellers har topp spesifikasjoner?

Lenke til kommentar

Bruker Fiio E07K og Fiio E17 på alt av telefoner og mp3 spillere, ingenting kan sammenlignes i lyd etter du har først prøvd Fiio spør du meg..!

 

Er det ikke litt dritt å ha begge deler i lommen?

Har vurdert det samme selv, men synes det blir litt mye å ha med rundt.

Lenke til kommentar

 

Bruker Fiio E07K og Fiio E17 på alt av telefoner og mp3 spillere, ingenting kan sammenlignes i lyd etter du har først prøvd Fiio spør du meg..!

 

Er det ikke litt dritt å ha begge deler i lommen?

Har vurdert det samme selv, men synes det blir litt mye å ha med rundt.

 

I starten så er det noe irriterenes jo, ingen tvil om det. Men nå synes jeg det er helt greit. Kjøp en lang aux kabel (ikke bruk den korte som følger med) så slipper du å dra opp både Fiio og telefon/mp3 spiller for å skifte sang / se på mobil osv. Blir en vane sak.

Lenke til kommentar

 

Bruker Fiio E07K og Fiio E17 på alt av telefoner og mp3 spillere, ingenting kan sammenlignes i lyd etter du har først prøvd Fiio spør du meg..!

 

Er det ikke litt dritt å ha begge deler i lommen?

Har vurdert det samme selv, men synes det blir litt mye å ha med rundt.

Bruker selv en Fiio E06. Den er bare ca 4x4 cm stor og ca 5 mm tykk, så det er ikke så mye ekstra plass den tar. Men litt irriterende er det å ha den "dinglende" på telefonen.

 

Dog, det er det verdt det, ikke minst fordi det gir mer volum å gå på enn det du får fra telefonen. Men den er nok ikke på høyde med de variantene som Kristers90 nevner, men de er også mye dyrere og betydelig større.

Lenke til kommentar

 

 

Bruker Fiio E07K og Fiio E17 på alt av telefoner og mp3 spillere, ingenting kan sammenlignes i lyd etter du har først prøvd Fiio spør du meg..!

 

Er det ikke litt dritt å ha begge deler i lommen?

Har vurdert det samme selv, men synes det blir litt mye å ha med rundt.

Bruker selv en Fiio E06. Den er bare ca 4x4 cm stor og ca 5 mm tykk, så det er ikke så mye ekstra plass den tar. Men litt irriterende er det å ha den "dinglende" på telefonen.

 

Dog, det er det verdt det, ikke minst fordi det gir mer volum å gå på enn det du får fra telefonen. Men den er nok ikke på høyde med de variantene som Kristers90 nevner, men de er også mye dyrere og betydelig større.

E07K kostet meg en 900.- når jeg kjøpte den for snart 2 år siden, funker like godt idag, aldri hatt problem med den. Så med tanke på det synes jeg den er vell verdt det. De 900.- kronene har blitt vell brukt så å si hver dag siden jeg fikk den. (Har ikke sertifikat så blir mye buss -.- )

 

E17 er nylig kjøpt, egentlig kun bare for å teste den, skulle jeg valgt en av de idag ville det uten tvil vert E07K. Da jeg ikke merker så alt for mye forkjell som er verdt 1600.- kroner.. E07K er nok mer ment som en DAC til PC tenker jeg..

Lenke til kommentar

Jeg som bruker mobilen for det meste til å høre på musikk, bruke "lette" apper som Facebook osv, og spiller kun et spill på mobil, så ser denne telefonen interessant ut for meg. Bør tenke på å lære meg å spille gitar nå.. Kul dings å dra frem på jam :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kommer det test av Amobil på denne? Test til normalt bruk, hvordan det er å skrive med den, lese avis, for mailfunksjoner, kamera etc..
Alle testene som er kommet til nå på nettet omtaler kun musikkfunksjonene og unnlater å teste resterende grunnet det er ikke high end specs på den. Skikkelig irriterende for oss som er på nippet til å kjøpe den men vet ikke hvordan den ellers fungerer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har godt til anskaffelse av telefonen.

 

+ Telefonen føles rask uten tydelige tegn til merkbar lag.

+ God lyd, spennende musikktjenesteløsning gjennom bloatware'et som er installert.

+ Høy og klar lyd under telefonsamtale med andre.

+ Veldig god batteri-tid etter hva jeg har lagt merke til.

+ Fint design på telefon som gir følelse av eksklusivitet siden alle telefoner er mer eller mindre samme design.

 

- Kvalitetsfølelsen virker lav pga telefonen er ekstrem lett sammenlignet andre telefoner

- Ok kamera som funker optimalt under gode lysforhold

 

Ellers merker jeg lite til at det ikke er mer enn 720p da høyere oppløsning enn dette føles unødvendig på denne enheten.

Kan lett anbefale denne telefonen til flere :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...