Gå til innhold

Denne skal gjøre dronefotografering enkelt for alle mobilbrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Markedet for lufthagler vil vel også kunne øke samtidig for å skyte dem ned?

Dette gir nok noen lyst til å snikfilme naboer m.m. for å legge det ut på nett. Det gir også nye muligheter for enkelte å true til seg penger, posisjon, makt o.l. mot å ikke publisere video. Sistnevnte skjer i visst omfang allerede av enkelte yngre menn, drevet av misunnelse, sjalusi, hevnlyst o.l. Nå snakker jeg om her i Norge.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

interesant.. jeg har en micro-drone 2-0 extreme edition med HD kamera.

hysterisk moro.

utifra det som står på extreme fliers. så er det ikke store forskjeller.

man kan buke lengre armer, kobligssystemet for batterier og gimball. dette og magnetfestet øker vekta drastisk, noe som også påvirker stabilitet, aerodynamikk og batteritid.

 

den jeg har er dønn stabil og lynrask selv i sterk vind, og kameraet er temmelig godt. det tar svært gode bilder og klar HD film. (selv i lite lys)

vel verd å kjøpe. man må være obs på at den er sykt følsom på kontrollene og har en hinsides akselerasjon, så man bør være forsiktig innendørs, de kan gjøre mye skade hvis man er uforsiktig og treffer folk, bladene er skarpe og spinner med opp til 29k rpm/s.

Lenke til kommentar

interesant.. jeg har en micro-drone 2-0 extreme edition med HD kamera.

hysterisk moro.

utifra det som står på extreme fliers. så er det ikke store forskjeller.

man kan buke lengre armer, kobligssystemet for batterier og gimball. dette og magnetfestet øker vekta drastisk, noe som også påvirker stabilitet, aerodynamikk og batteritid.

 

den jeg har er dønn stabil og lynrask selv i sterk vind, og kameraet er temmelig godt. det tar svært gode bilder og klar HD film. (selv i lite lys)

vel verd å kjøpe. man må være obs på at den er sykt følsom på kontrollene og har en hinsides akselerasjon, så man bør være forsiktig innendørs, de kan gjøre mye skade hvis man er uforsiktig og treffer folk, bladene er skarpe og spinner med opp til 29k rpm/s.

 

Må korrigere deg litt, ekstra vekt påvirker ikke stabilitet negativt og aerodynamikk blir ikke påvirket i hele tatt, batteriet er et eneste som får mer å jobbe med, men siden de har lengre armer, så har de også lengre propeller og derfor høyere effektivitet.

En større maskin er en bedre maskin når vi snakker om små quads

Bladene spinner ved 29k/min, ikke 29k/s.

Lenke til kommentar

Finnes det noe som kan forstyrre radio signalene som går mellom fjernkontroll og dronen ? Slik at hvis noen vil snikfilm kommer nært huset/vindu mister kontakten med dronen.

 

Ja, men bruk av sånt utstyr er mye mer ulovlig enn litt snikfilming.

Dessuten, en flygende maskin uten kontroll er farlig.

Lenke til kommentar

Finnes det noe som kan forstyrre radio signalene som går mellom fjernkontroll og dronen ? Slik at hvis noen vil snikfilm kommer nært huset/vindu mister kontakten med dronen.

 

Det tekniske er ett EMC angrep men det kan foresake problemer/ødelegge andre tekniske ting.

Jeg Vil heller anbefale deg å kjøpe hov og fange den. Da er problemet løst.

Lenke til kommentar

 

interesant.. jeg har en micro-drone 2-0 extreme edition med HD kamera.

hysterisk moro.

utifra det som står på extreme fliers. så er det ikke store forskjeller.

man kan buke lengre armer, kobligssystemet for batterier og gimball. dette og magnetfestet øker vekta drastisk, noe som også påvirker stabilitet, aerodynamikk og batteritid.

 

den jeg har er dønn stabil og lynrask selv i sterk vind, og kameraet er temmelig godt. det tar svært gode bilder og klar HD film. (selv i lite lys)

vel verd å kjøpe. man må være obs på at den er sykt følsom på kontrollene og har en hinsides akselerasjon, så man bør være forsiktig innendørs, de kan gjøre mye skade hvis man er uforsiktig og treffer folk, bladene er skarpe og spinner med opp til 29k rpm/s.

Må korrigere deg litt, ekstra vekt påvirker ikke stabilitet negativt og aerodynamikk blir ikke påvirket i hele tatt, batteriet er et eneste som får mer å jobbe med, men siden de har lengre armer, så har de også lengre propeller og derfor høyere effektivitet.

En større maskin er en bedre maskin når vi snakker om små quads

Bladene spinner ved 29k/min, ikke 29k/s.

 

skriveleif på hastigheten. 

ekstra vekt på en liten drone vil påvirke stabiliteten. (jeg ser det når jeg bruker tunge batterier, akselerasjonen blir tregere siden det er mer vekt som skal løftes og momentet endres mye, tar lengre tid å stoppe eller endre retning og den blir lettere påvirket av vind), 

lengre armer og større propeller hjelper ganske mye på stabilitet. en større drone er mer stabil enn en liten drone og er lettere å fly.

(mocro-drone 2.0 er ca 12cm brei og 14cm lang.)  lynrask, men vanskelig å kontrollere uten MYE øving, kontrollene er utrolig følsomme og den hopper i alle retninger hvis man ikke er svært forsiktig.

Lenke til kommentar

 

Finnes det noe som kan forstyrre radio signalene som går mellom fjernkontroll og dronen ? Slik at hvis noen vil snikfilm kommer nært huset/vindu mister kontakten med dronen.

Det tekniske er ett EMC angrep men det kan foresake problemer/ødelegge andre tekniske ting.

Jeg Vil heller anbefale deg å kjøpe hov og fange den. Da er problemet løst.

 

 

Hvorfor skulle EMC være nødvendig? Går det ikke an å matche frekvensen og sende masse søppeltrafikk på det frekvensbåndet? Ulovlig det er det jo. Men, det kan jo bli en plage om noen naboer ikke kan klare å oppføre seg skikkelig med drone. Ikke bare har de film-/bildeopptakspotensiale, men det er jo litt lyd fra de rotorbladene også, dersom man ønsker å sole seg på terrassen eller andre avslappende aktiviteter som man forsøker å nyte.

Lenke til kommentar

interesant.. jeg har en micro-drone 2-0 extreme edition med HD kamera.

hysterisk moro.

utifra det som står på extreme fliers. så er det ikke store forskjeller.

man kan buke lengre armer, kobligssystemet for batterier og gimball. dette og magnetfestet øker vekta drastisk, noe som også påvirker stabilitet, aerodynamikk og batteritid.

 

den jeg har er dønn stabil og lynrask selv i sterk vind, og kameraet er temmelig godt. det tar svært gode bilder og klar HD film. (selv i lite lys)

vel verd å kjøpe. man må være obs på at den er sykt følsom på kontrollene og har en hinsides akselerasjon, så man bør være forsiktig innendørs, de kan gjøre mye skade hvis man er uforsiktig og treffer folk, bladene er skarpe og spinner med opp til 29k rpm/s.

Hvor lang rekkevidde har du på HD stream? 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...