Gå til innhold

Nå sperres Flash ute fra Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1674294

Som sagt mektig lei både Java som nettleser plugin og Flash i jobb sammenheng som privat.

Privat: Madamen med facebook flash spill som farmville etc , klaging på at "nettsidene ser så rare ut" , "facebook virker ikke " , "bubble safari starter ikke " , sukk ...

Hva må til for at dette skal dø ut ? Et nytt Amerikansk president mord.

Lenke til kommentar

^^ Siste setningen til Syar: Nå ringer NSA til FBI og så får du de på døra snart.. :p

 

Helt greit for meg om Firefox trekker ut pluggen for flash.

Greit for meg , ber dem reise tilbake til USA for å banke på hos Oracle & Adobe .Om de er så opptatt av innenriks sikkerhet kan de jo begynne hjemme hos seg selv.
Lenke til kommentar

Er jo ikke spesielt vanskelig å unngå installeringen av McAfee og Ask, da. Og selv om jeg fortsatt er avhengig av Java for en nettbank - og i fall jeg går tilbake til jobb i lokalavisa, og av Flash for mange fantastiske spill og videoer, vil jeg vel ikke være lei meg om de dør. Selv om jeg fortsatt trenger begge.

Lenke til kommentar

Er jo ikke spesielt vanskelig å unngå installeringen av McAfee og Ask, da. Og selv om jeg fortsatt er avhengig av Java for en nettbank - og i fall jeg går tilbake til jobb i lokalavisa, og av Flash for mange fantastiske spill og videoer, vil jeg vel ikke være lei meg om de dør. Selv om jeg fortsatt trenger begge.

Nei for oss er det ikke noe problem. Men gjett hvor mange ganger madamen har installert Ask på sin laptop når hun ikke lengre fikk logget inn på nettbank. Og andre bekjente som ikke har noe forhold til hverken IT/PC/Spilling. Og hvem ringes det til ?

Lenke til kommentar

Nå er det sikkerhetshull i alt fra Windows, OSX, iOS, Android, til browsere som IE, Firefox, Chome osv.

 

Flash har fått ufortjent mye tyn på grunn av sitt rykte fra bannerannonser. Jeg har aldri vært borte i noen som faktisk har blitt infisert via flashplayer, de siste par åra har det nesten utelukkende vært falske nedlastingslinker og scamware bundlet med gratis nedlastinger som har infisert venner, kolleger, familie og bekjente.

 

Det jeg er virkelig er skuffet over fra Adobes side er at de bundler med crapware fra McAfee, toolbars fra google og muligens de har vært borti ask.com også (er ikke helt sikker).

Lenke til kommentar

Lurer på hva som skjer med NRK nettTV. Er herlig å ikke ha de på Silverlight slik det virker i Linux. Er det for tidlig for de å satse på HTML5?

Ingen problem å lage en nett-TV løsning basert på HTML5, javascript og css3 - bare se på den nye klienten til Netflix. Ingen flash/silverlight/annen crapware :)

 

edit - skriveleif..

Endret av Saaywhatnow?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

altobox sin TV over alt bruker silverlight

videone som ligger gratis tilgjenglig på tv2 sine nettsider bruker også flash

hvordan det er for YV2 sumo ( deter nok none som bruker det for å slippe å betale tv lisens ) vet jeg ikke

 

man kan jo ikke bare jage brukerne vekk fra det selv om flash er teroetsik en sikekrhetsriseiko

 

Nå har jeg også hørt at silverlight gir dårligere videokvalitet en flash

 

hva blir det neste tro ?

at alle blir tvunget til å bruke gmail

Lenke til kommentar

Lurer på hva som skjer med NRK nettTV. Er herlig å ikke ha de på Silverlight slik det virker i Linux. Er det for tidlig for de å satse på HTML5?

jeg sendte en forespørsel til NRK om dette og de svarte med at man kunne selv velge hvilken avspiller man ville bruke

 

https://tv.nrk.no/innstillinger

 

 

samtidig så virker det som det bare er flash som funger uten problemer 

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Er det grunn til å tro at noen av de store nettleserne kommer til å kutte støtten for Flash helt? Vi er en forening med to tusen medlemmer som nettopp la ut en hel haug med innhold for medlemmene våre gjennom en løsning basert på Flash.

På sikt ja, men allerede nå (og en rekke ganger før) har motstanden mot flash blitt merkbare for flashbrukere. Flash stoppes stadig "hardere" og må oppdateres og reaktiveres av brukeren for at det skal virke igjen. Det vil nok komme flere og sterkere oppfordringer til å slutte å bruke flash, spesielt når nye hull strømmer på (det tar jo ingen ende). Derfor er det også stor fare for at medlemmene deres vil få stadig større vanskeligheter med å reaktivere flash. Det kan være lurt å tenke gjennom hvordan dere skal komme dere bort fra flash.

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi være så sikkert at HTLM 5 og CSS 3 er så mye sikker en flash`?

 

Flash har jo vært ute en del mer år og selvsakt da vet jo flere folk å utnytte ting.

 

Skal bli spennende å se hva fremtiden bringer. Uansett hva det enn er så vil det alltid ha sikkerhetshull.

 

Jeg har aldri hatt problemer med Java, flash på noen av mine nettlesere. Alt har fungert fint uten problemer iform av virus, stabilitet og diverse.

Lenke til kommentar

 

 

Lurer på hva som skjer med NRK nettTV. Er herlig å ikke ha de på Silverlight slik det virker i Linux. Er det for tidlig for de å satse på HTML5?

jeg sendte en forespørsel til NRK om dette og de svarte med at man kunne selv velge hvilken avspiller man ville bruke

 

https://tv.nrk.no/innstillinger

 

 

samtidig så virker det som det bare er flash som funger uten problemer 

Takk. Da ser det ut til at NRK har en plan. Jeg fikk ikke HTML5 til å virke på live TV, men det kommer vel snart :-)

Lenke til kommentar

Sammen med Java har vel Flash vært en av de to store sikkerhetsrisikoene. Gret nok at det ble brukt til å lage interaktive nettsider fra slutten av 90-tallet men nå som CSS 3 og HTML 5 på mange måter har tatt over den funksjonaliteten har på mange måter Flash utspilt sin rolle.

 

Jeg synes Tek.no burde legge seg i selen og forklare folk hvordan store programvarehus som Oracle (Sun) og Adobe i det hele tatt klarer å lage så sveitserosthullet programvare i utgangspunktet.

 

Microsoft Windows er vel heller ingen unntak fra å være gjennomhullet programvare/OS, men de har ihvertfall et månedlig oppdateringsprogram på tapetet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...