Gå til innhold

Star Wars: Battlefront får ikke «split-screen» på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne aldri i verden tenkt meg å finne på å bruke noe slikt uansett, så absolutt ikke noe savn for meg. DIce bør lage det så enkelt så mulig. Husker jo hvor store problemer de hadde med BF4 så at de nå skal forsøke seg med ting som kompliserer enda mer er en dårlig idé for Dice. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette er svært synd imo så lenge funksjonaliteten er på samme spillet på konsoll.
Merker at jeg spiller mer på tv skjermen for tiden hvor jeg har 4stk 360 kontrollere.
Har en PS4 som står å støver riktignok, men ser helst å få spille med overlegen grafikk i 60fps.

Uansett, noen som husker hvor sinnsykt kult det var med 4player local death match i Golden Eye på N64?? :D

Endret av Mumriken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo uansett en funksjon de bruker masse tid på, så vi får nok ikke mindre bugs bare fordi de fjerner den fra PC-versjonen. Og selve koden kommer sikkert til å være der, som f.eks med Resident Evil Revelations 2. 

 

This, er egentlig helt blåst at muligheten ikke kommer når de bruker mye tid på å lage den til "next gen" konsoller

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh. Whatever.

 

Det er jo uansett en funksjon de bruker masse tid på, så vi får nok ikke mindre bugs bare fordi de fjerner den fra PC-versjonen. Og selve koden kommer sikkert til å være der, som f.eks med Resident Evil Revelations 2.

Langt fra sikkert. Jeg vil ikke være ikke overrasket om APIene til XBone og PS4 har funksjoner som gjør det enklere å implementere splitscreen (siden det tross alt er en vanlig feature i konsollspill), mens det krever mer egenprodusert kode å gjøre det samme til PC (som tross alt har mye større variasjon i skjermkonfigurasjoner enn konsollene).
Lenke til kommentar

Veldig snodig valg... Tenk så bra reklame de hadde fått om de ikke bare hadde inkludert split screen på PC, men muligheten for å spille på to skjermer fra en maskin (gitt kraftig nok maskinvare)! De fleste stasjonære har mulighet for flere skjermer, og opplevelsen kunne rett og slett blitt svært bra. Ville være enkelt å få til også om man til vanlig har flerskjermoppsett eller lar en spille på pc skjerm og en annen på tven..

 

edit: snodig blir vel feil, for de vil jo selge flest mulig eksemplarer og tror dette kan hjelpe dem med det... Kjedelig er vel et bedre ordvalg..

Endret av Anech!
Lenke til kommentar

Eh. Whatever.

 

Det er jo uansett en funksjon de bruker masse tid på, så vi får nok ikke mindre bugs bare fordi de fjerner den fra PC-versjonen. Og selve koden kommer sikkert til å være der, som f.eks med Resident Evil Revelations 2.

Langt fra sikkert. Jeg vil ikke være ikke overrasket om APIene til XBone og PS4 har funksjoner som gjør det enklere å implementere splitscreen (siden det tross alt er en vanlig feature i konsollspill), mens det krever mer egenprodusert kode å gjøre det samme til PC (som tross alt har mye større variasjon i skjermkonfigurasjoner enn konsollene).

 

 

Spill på PC kan jo uansett rendre i valgfri oppløsning, så variasjonen i konfigurasjon er jo ivaretatt med det? Er jo bare å støtte aspectrationen på bildet som en delt skjerm må ha?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spill på PC kan jo uansett rendre i valgfri oppløsning, så variasjonen i konfigurasjon er jo ivaretatt med det? Er jo bare å støtte aspectrationen på bildet som en delt skjerm må ha?

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brent meg med utsagn av typen "det er bare å...", og da er det snakk om å gjøre endringer på min egen kode.

 

Uten at jeg har jobbet med sanntids-rendering selv, så har jeg hørt nok om det fra folk som gjør det til at jeg aksepterer at det ikke er enkelt. Selv ikke når du har en eksisterende grafikkmotor å støtte deg på, og APIer som DirectX. Leste en artikkel for ikke så lenge siden om all bannskapen rundt skalering av objektver basert på FOV (rett og slett hvordan få riktig perspektiv, avhengig av om vi snakker om vertikal, horisontal eller diagonal FOV), og det å lese den typen artikler har gitt meg en sunn respekt for hvor mye arbeid det faktisk er å få grafikk til å se riktig ut på den store variasjonen av skjermkonfigurasjoner som finnes på PC.

 

På konsoll kan du regne med at skjermen har en native-oppløsning på 1920x1080, og MS og Sony har antagelig implementert mye av den nødvendige funksjonaliteten for å tilpasse innholdet til en oppdeling av den skjermen for deg.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett en funksjon de bruker masse tid på, så vi får nok ikke mindre bugs bare fordi de fjerner den fra PC-versjonen. Og selve koden kommer sikkert til å være der, som f.eks med Resident Evil Revelations 2. 

Det sier seg jo selv at det blir mindre fare for bugs desto mindre kompleks koden er. Om koden ligger der gjør ingenting så lenge den aldri blir brukt.(Men som det blir nevnt over, dette funksjonaliteten krever potensielt mer utvikling på PC enn på konsoll) Jeg aner ikke hva som er intensjonen til Dice for å fjerne det annet enn at det tydeligvis gir dem en fordel. Det gir jo brukerne litt mindre valg som du sier og er ikke noe fordel for dem, annet enn at de kanskje får et mer stabilt produkt.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...