Gå til innhold

ANMELDELSE: Yoshi's Woolly World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mange av lagringspunktene er veldig ujevnt plasserte. Dette fører til at når jeg spiller alene må jeg ofte gjøre veldig store deler av en bane på nytt om jeg dør."

 

Tydelig at skribenten er av den yngre generasjonen og har gått glipp av den tiden da plattform spill virkelig var vanskelige. Visst du døde/gikk tom for liv i gamledager så var det rett tilbake til første brett!

 

Når det er sagt så synes jeg at lagringspunktene var helt greit plasserte. Minte meg litt om Yoshi's Story på N64 bare at der måtte du lete litt mer etter lagringspunktene. I dette spillet er det mer på linje. Sånn som i super mario world 2 yoshi's island.

 

Jeg liker veldig godt Yoshi's wolly world. og ville gitt det en 9/10 spillet er gøy og underholdende :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Mange av lagringspunktene er veldig ujevnt plasserte. Dette fører til at når jeg spiller alene må jeg ofte gjøre veldig store deler av en bane på nytt om jeg dør."

 

Tydelig at skribenten er av den yngre generasjonen og har gått glipp av den tiden da plattform spill virkelig var vanskelige. Visst du døde/gikk tom for liv i gamledager så var det rett tilbake til første brett!

 

Ja, og det var drittdesign..

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, og det var drittdesign..

AtW

Jaha =) Jeg liker slikt design. Det er veldig spennende når du bare har et liv og kanskje bare noen få hitpoints igjen til å klare spillet på. Med et begrenset antall liv så bør du helst bli bedre og bedre til å gjennomføre banene på for å klare spillet. Man blir også glad når man finner skjulte ekstraliv og andre hemmeligheter som kan gjøre det lettere for en. Dette er bra spilldesign, i korte spill. Men om spillene er lange så er det bedre at du bare starter på nytt på samme verden, eller bane.

 

En viktig grunn til at mange valgte en slik design på spillene sine på den tide var for å få spillene til å vare lengre. Det fantes andre metoder å gjøre det på også som uendelig med liv, men supervanskelige baner.

 

Nå lurer jeg veldig på, siden du syns det er et drittdesign, hvordan ville du ha designet platformspill på denne tiden? =)

 

Man hadde jo veldig begrensede ressurser i form av lagringsplass til lyd og grafikk, så den viktigste måten å få et spill til å vare lengre på var med å gjøre det vanskelig. Husk at varigheten til spill på denne tiden var mye viktigere for barna som spilte da en for oss idag. De hadde ikke Steam bibliotek fullstappet med uspilte spill som sto og ventet på dem.

Lenke til kommentar

Fårhåpentligvis er ikkje eg den eneste når eg sei at eg e bra lei av nintendo som utvanner karakterene sykt masse (untatt Zelda der kan de fortsett forever), håper de snart finner på nokka nytt som ikkje dreia seg bære om karakteran! Anna en det så ser jo spillet helt nusselig ut nokka anna en det så ser jeg ikkje nokka spesielt nytt.

Lenke til kommentar

Tja, det er basically SMW2 (Yoshi's Island, aka den beste Mario-plattformeren i 2d), på Wii U, med garnnøste-look i stedet for at det ser håndtegnet ut. Det gjør det kanskje ikke nytt, men det er heller ingen andre spill som har gjort det om igjen siden 1995, med unntak av Virtual Console-releasen av det samme spillet. Hvis du gikk glipp av den klassikeren, så er dette en god nyutgave.

 

Har ikke spilt det ferdig enda selv, så jeg skal vente med å si noe om karakteren, selv om jeg flirer litt over at en person som lever av å spille spill synes vanskelighetsgraden i en veldig tilgivende 2d-platformer for barn er så frustrerende at han trekker det et par poeng.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt rart å trekke et platformspill i poeng fordi du må starte på nytt igjen når du dør? Om det ikke får noen konsekvenser når du mister livet i spillet så er det ikke noe poeng å ha med ekstraliv i det hele tatt. Som anmelder sier så er det valgfritt om man vil samle på ting og tang så det er jo ikke noe som kreves for å komme videre i spillet, kun en ekstra utfordring for de som liker slikt.

 

Hadde det vært jeg som spilte og anmeldte spillet hadde det fått pluss for grafikken. Mange nye Nintendo spill har en veldig lik grafikkstil, noe som begynner å bli litt forutsigbart og kjedelig.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede :)

Lenke til kommentar

Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede :)

 

Dette sier Gamer om karakteren 6: "Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden." (http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score6)

 

Det er nesten bokstavelig talt slik jeg har vurdert spillet i anmeldelsen :)

Lenke til kommentar

 

Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede :)

 

Dette sier Gamer om karakteren 6: "Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden." (http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score6)

 

Det er nesten bokstavelig talt slik jeg har vurdert spillet i anmeldelsen :)

Jeg er bare ikke enig i at det er vesentlige problemer. Synes de momentene du nevner trekker mindre ned enn du gjør.

Lenke til kommentar

Tja, det er basically SMW2 (Yoshi's Island, aka den beste Mario-plattformeren i 2d), på Wii U, med garnnøste-look i stedet for at det ser håndtegnet ut. Det gjør det kanskje ikke nytt, men det er heller ingen andre spill som har gjort det om igjen siden 1995, med unntak av Virtual Console-releasen av det samme spillet. Hvis du gikk glipp av den klassikeren, så er dette en god nyutgave.

 

Det er vel ikke hel riktig. Har spilt igjennom Yoshis Island DS og det er så og si helt identisk med SMW2. Kom nylig et på 3DS også, har ikke testet det, ser ut som det er i samme gata. 

Er forøvrig ikke enig at SMW2 er best Mario plattformeren, SMB3 og SMW for the win :)

Lenke til kommentar

Husker at jeg hadde et Yoshi--spill til gamle Nintendo 64. Og det var visst laget for barn. Klarte det på første forsøk selv om jeg hadde drukket litt Baccardi med Cola før jeg spilte. Men det nyeste spillet har jeg ikke prøvd. Men det ser ut til å ha noen større vanskelighetsgrader ja.

Yoshi's Story, het det. Jeg er enig i at banene i seg selv var enkle. Det som derimot var et litt merkelig valg av Nintendo i spillet, var hvordan man låste opp nye baner. Dette gjorde man ved å få høy nok poengsum på banene, uten å egentlig vite hvor mange poeng man trengte. Tror mange barn i målgruppen slet med å låse opp alle banene.

 

Det er interessant å merke seg at Yoshi's Story også hadde grafikk basert på tøy, noe som gjør siste spillet litt mindre nytenkende enn mange tror.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...