Gå til innhold

– Piratkopiering bringer folk til konsertene mine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer 100% i mitt tilfelle perioden ca. 2003-2010

Nå gir streaming samme mulighet til å oppdage og bli glad i artister. Pre-2000 var musikksmaken min begrenset av hva som var tilgjengelig innenfor min og mine venners økonomi, og da blir det de "trygge" som vinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Stemmer 100% i mitt tilfelle perioden ca. 2003-2010

Nå gir streaming samme mulighet til å oppdage og bli glad i artister. Pre-2000 var musikksmaken min begrenset av hva som var tilgjengelig innenfor min og mine venners økonomi, og da blir det de "trygge" som vinner.

 

Vg lista topp 20 :p

Lenke til kommentar

Det blir nok noe annet når det gjelder musikkbransjen som tjener penger på konserter. Filmbransjen derimot har jo ikke samme muligheten å tjene penger der, men de kunne jo ha åpnet opp dørene sånn at hele verden får tilgang til filmene sine gjennom Netflix f,eks. Jeg abonnerte nettopp på Netflix igjen å synes den Norske versjonen har kommet veldig langt siden sist jeg var kunde hos de. Få vekk regionsperren på filmene å piratkopiering vil ikke lengere være et problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei se finnes det artister som har forstått noe? Godt å se :) Skulle ønske at resten av film- og musikkbransjen kunne våkne opp snart.

 

Jeg er enig, men jeg tror ikke det samme gjelder for filmbransjen. Jeg kommer ikke til å gå på kino om jeg kan se den samme filmen med samme opplevelse hjemme.

Per nå kan jeg dog ikke det (Piratkopiene har en tendens til å ha dårligere kvalitet, og jeg har dårligere lydanlegg og skjerm hjemme), så jeg går på kino :)

Lenke til kommentar

Det blir nok noe annet når det gjelder musikkbransjen som tjener penger på konserter. Filmbransjen derimot har jo ikke samme muligheten å tjene penger der,

Selv om ikke skuespillerne sendes verden rundt på "visning" så har de muligheten til å tjene penger på visninger, kinovisninger. Jeg vet ikke hvor stor andel av norske Kinobiletter som går tilbake til produsenten, men det er nok betydelige beløp både i kroner og prosenter av inntektene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir nok noe annet når det gjelder musikkbransjen som tjener penger på konserter. Filmbransjen derimot har jo ikke samme muligheten å tjene penger der, men de kunne jo ha åpnet opp dørene sånn at hele verden får tilgang til filmene sine gjennom Netflix f,eks. Jeg abonnerte nettopp på Netflix igjen å synes den Norske versjonen har kommet veldig langt siden sist jeg var kunde hos de. Få vekk regionsperren på filmene å piratkopiering vil ikke lengere være et problem.

Si ikke det. Sikkert mange som har lastet ned en Elendig TS version av en film og så har de kjøpt blu-ray når den har kommet.

Eller kanskje de har gått på Kino å se den heller

Men, du har et poeng der. Filmselskapene tjener uhorvelig med penger.

Bare se på Filmer som Jurrassic park, Furious 7 og Avengers har spilt inn noe sinnsvakt med penger..

Avengers: Age of Ultron BV $1,388.5

Det oppgis vel i milliarder.. så 1.3 millarder dollar. Tilsvarer noe sånt som 10 milliarder norske kroner world wide..

Siste Avengers filmen hadde et budsjett på 250 millioner dollar.

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=avengers2.htm

Jeg synes ikke synd på de selskapene om jeg piratkopierer en film eller 2 for å si det sånn.

De tallene inkluderer jo heller det framtidige salg av blu-ray, leie filmer osv..

 

Jeg har ingen anelse på hvor mye de kan tjene på sånt. Sikkert Ufattelig mye der også

Endret av Fettlars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...