Gå til innhold

Logitech bytter navn til logi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er Logitech uten særlig konkurranse det merkenavnet jeg kjenner best til av PC-tilbehør. Jeg kan nok ramse en drøss andre merker, men Logitech står sterkt. Og med en flott logo som har utviklet seg, men holdt seg til sine prinsipper.

 

Nå snur de ting på hodet. Mye vil ha mer. Da blir det vel en Targus-mus neste gang. :p 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Folk som ikke kjenner det fra før kommer vel til å kalle selskapet for iogi, siden det er slik det skrives. Liten "L" blir jo stor "i". Det hadde funket for alle andre bokstaver, men ikke akuratt den.

 

Og de blir ikke like "kule" og "hippe" som Apple ved å bruke liten bokstav foran.

 

Bruk heller tid på å lage gode produkter, og be hold navnet som alle kjenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kan lure på om sjefen i Logi(tech) har noe å tjene på å kjøre bedriften i grøfta.

Logi høres ikke bra ut. Dessuten er det et annet firma som heter Logik, merkenavn for lyspærer, komfyrer, brødristere osv på Elkjøp. Hadde en MP3-spiller derfra en gang.

 

De har også tastatur så vidt husker. Regner med at MP3-spilleren hadde like god kvalitet som resten av de dårlige greiene Logik lager

Lenke til kommentar

Logitech gikk fra å være noe alle ville ha på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet til å bli noe som var bare en skygge av seg selv. Mitt siste logitech utstyr ble pensjonert for lengst. For min del har logitech vært dø å begravet lenge

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar

Logi? Greit nok... Om de hadde laget en "undergruppe" som fortsatt het Logitech til å ha alt det rimelige utstyret de tjener på for så å gjøre "Logi" til kvalitets-merket er det greit.

 

Hovedproblemet er at selv om de lager bra utstyr når du ser på hi-end hierarkiet er det derimot ting som "Orion Spark", "Daedalus Prime" og "Proteus Core" som kommer opp. Det er kanskje bra utstyr men det ser ut som romskip og fremstår som veldig barnslig.

 

Jeg er veldig fornøyd med min G700s men problemet mitt ellers med Logitech/Logi er at det virker så barnslig. De kunne lært litt av Razer eller spesielt Corsair på å gjøre ting litt mer voksent og elegant.

 

I tillegg, heller svinge litt unna resten av industrien kalle det "entusiast-utstyr" enn "gamer-utstyr" å unngå å få det til å se ut som rekvisita fra sci-fi. Begynner å bli ganske lei av at alt seriøst ment rekvisita kun er siktet mot gamere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...