Gå til innhold

PewDiePie tjente 60 millioner kroner i fjor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er mye jeg ikke forstår her i verden, at noen ser på det makkverket er vel en av de tingene jeg er glad for at jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor "ære til han" av denne grunn? Man kan fint mene at noe er søppel, uten å måtte gi kompliment til vedkommende fordi han tjener penger på det.

 

Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg misliker den amerikanske tendensen til å hylle alle som tjener penger, uansett hva man måtte mene om de vedkommende presterer. Dersom man mener noe ikke er bra, må man få lov til å si det uten å samtidig hylle en eventuell suksess. Penger og suksess er ikke alt!

 

 

Fordi det er godt gjort å tjene så mye penger uansett hva man tjener det på.

Jeg misliker janteloven som hater alle som tjener penger og skiller seg ut.

 

Han har tydeligvis gjort noe riktig når han kan tjene 60 millioner i året ved å lage grimaser.

Endret av Apox
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor "ære til han" av denne grunn? Man kan fint mene at noe er søppel, uten å måtte gi kompliment til vedkommende fordi han tjener penger på det.

 

Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg misliker den amerikanske tendensen til å hylle alle som tjener penger, uansett hva man måtte mene om de vedkommende presterer. Dersom man mener noe ikke er bra, må man få lov til å si det uten å samtidig hylle en eventuell suksess. Penger og suksess er ikke alt!

 

 

Fordi det er godt gjort å tjene så mye penger uansett hva man tjener det på.

Jeg misliker janteloven som hater alle som tjener penger og skiller seg ut.

 

 

Men at han tjener penger har jo ingenting å gjøre med din personlige mening om det kvalitative innholdet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvorfor "ære til han" av denne grunn? Man kan fint mene at noe er søppel, uten å måtte gi kompliment til vedkommende fordi han tjener penger på det.

 

Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg misliker den amerikanske tendensen til å hylle alle som tjener penger, uansett hva man måtte mene om de vedkommende presterer. Dersom man mener noe ikke er bra, må man få lov til å si det uten å samtidig hylle en eventuell suksess. Penger og suksess er ikke alt!

 

 

Fordi det er godt gjort å tjene så mye penger uansett hva man tjener det på.

Jeg misliker janteloven som hater alle som tjener penger og skiller seg ut.

 

 

Men at han tjener penger har jo ingenting å gjøre med din personlige mening om det kvalitative innholdet? 

Man kan fortsatt respektere en person selv om man ikke liker han/hun.

 

Han har klart å gjøre en vellykket karriere ut av noe som han liker, det er det respekt av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor "ære til han" av denne grunn? Man kan fint mene at noe er søppel, uten å måtte gi kompliment til vedkommende fordi han tjener penger på det.

 

Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg misliker den amerikanske tendensen til å hylle alle som tjener penger, uansett hva man måtte mene om de vedkommende presterer. Dersom man mener noe ikke er bra, må man få lov til å si det uten å samtidig hylle en eventuell suksess. Penger og suksess er ikke alt!

 

 

Fordi det er godt gjort å tjene så mye penger uansett hva man tjener det på.

Jeg misliker janteloven som hater alle som tjener penger og skiller seg ut.

 

Han har tydeligvis gjort noe riktig når han kan tjene 60 millioner i året ved å lage grimaser.

 

 

Janteloven i sin opprinnelige form eksisterer ikke lenger, det brukes nå kun som en unnskyldning for å oppføre seg som et rasshøl, som et svar på kritikk, eller som et "argument" imot å hindre for ujevn inntektsfordeling.

 

Når det gjelder kanalen, så er det vel bare å ikke se på det? Dette er ikke NRK på 80-tallet, har sett en video av fyren, ikke sett det siden, problem solved.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er utrolig at det er så mye penger å tjene på å lage Youtube filmer. Med over 37 millioner abonnenter så har han helt klart funnet en formel 99% ikke finner. Så det skal han ha all kred for altså.

 

Personlig finner jeg det meste han lager for tullete. Men noe er faktisk ganske så morsomt. Men nå er nok ikke en mann i slutten av 30 årene akkurat målgruppen hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På den ene side synes jeg det er flott at det nå er mulig å tjene like sinnssvake summer på å være gamer som fotballspiller, på den annen side synes jeg ikke det er ideelt at et så fjasete konsept som Pewdiepie skal være det beste eksemplet på dette, spesielt ikke mtp at spill skal bli tatt mer seriøst som medium. Nå forstår jeg at Pewdiepie har tenåringer med ADHD som sitt hovedmålgruppe og at jeg er født altfor sent til å like konseptet hans, og det er bare et tegn på at man blir eldre at man ikke forstår appellen til det de yngre generasjonene liker, det betyr ikke at han leverer et dårlig produkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På den ene side synes jeg det er flott at det nå er mulig å tjene like sinnssvake summer på å være gamer som fotballspiller, på den annen side synes jeg ikke det er ideelt at et så fjasete konsept som Pewdiepie skal være det beste eksemplet på dette, spesielt ikke mtp at spill skal bli tatt mer seriøst som medium. Nå forstår jeg at Pewdiepie har tenåringer med ADHD som sitt hovedmålgruppe og at jeg er født altfor sent til å like konseptet hans, og det er bare et tegn på at man blir eldre at man ikke forstår appellen til det de yngre generasjonene liker, det betyr ikke at han leverer et dårlig produkt.

 

Vil nå si det er bedre om fotballspillere tjener mindre heller enn at gamere tjener like mye som topp fotballspillere.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

På den ene side synes jeg det er flott at det nå er mulig å tjene like sinnssvake summer på å være gamer som fotballspiller, på den annen side synes jeg ikke det er ideelt at et så fjasete konsept som Pewdiepie skal være det beste eksemplet på dette, spesielt ikke mtp at spill skal bli tatt mer seriøst som medium. Nå forstår jeg at Pewdiepie har tenåringer med ADHD som sitt hovedmålgruppe og at jeg er født altfor sent til å like konseptet hans, og det er bare et tegn på at man blir eldre at man ikke forstår appellen til det de yngre generasjonene liker, det betyr ikke at han leverer et dårlig produkt.

 

Vil nå si det er bedre om fotballspillere tjener mindre heller enn at gamere tjener like mye som topp fotballspillere.

 

AtW

 

 

Fotball, basketball og lignende sport er utdatert. Disse er avhengelige av rike sponsorer.

Som for eksempel DNB sponser håndballen. Northug blir Sponset av Coop osv osv!

Mens pengene til de streamer kommer ikke fra sponsorer, men de kommer fra seerne selv.

På samme måte som kristne mennesker donerer millioner av kroner til kirken.

http://www.dagen.no/Nyheter/se-nett-tv/%E2%80%93-Tragisk-og-uakseptabel-forkynnelse-p%C3%A5-Visjon-Norge-163297

 

Eller muslimer som donerer penger for å bygge nye moskeer i Norge.

http://groruddalen.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=5856

 

2 forskjellige business modell. Fotball og gammel sport er avhengelig av en utdatert sponsor modell. En sponsor må være rik. For eksempel Coop, Red Bull osv. Du kan sammenligne streaming med kickstarter eller religiøse organisasjoner som har samme business modell. Eller du kan sammenligne hjelpe organisasjoner som Røde Kors med PewDiePie.

 

Streaming, kickstarter, religion, røde kors = samme business modell. Pengene kommer fra folket og ikke sponsorer.

Streamere er avhengelig av donasjoner. Ellers så hadde de sluttet med streaming.

 

http://www.twitch.tv/wagamamatv

Id6E9d6.jpg

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Folk som driver med esport har da plenty av sponsorer?

 

AtW

 

Du sikter til pro gamere. Ikke alle har sponsorer. Mange lag som konkurere i E-sport har ingen sponsorer. Dermed blir de avhengelig av streaming og donasjoner. Dessuten driver ikke PewDiePie med E-sport. Han driver med streaming hvor han er 100% avhengelig av donasjons penger.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Folk som driver med esport har da plenty av sponsorer?

 

AtW

 

Du sikter til pro gamere. Ikke alle har sponsorer. Mange lag som konkurere i E-sport har ingen sponsorer. Dermed blir de avhengelig av streaming og donasjoner. Dessuten driver ikke PewDiePie med E-sport. Han driver med streaming hvor han er 100% avhengelig av donasjons penger.

 

 

Det er masse ikke-pro fotball-spillere som ikke har sponsorer også, ser ikke helt hva poenget ditt er her? Nei, Pew driver ikke med epsort, men posten du svarte på handlet om e-sport-utøvere.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...