Gå til innhold

RYKTE: Xperia Z5 får gigantbatteri ifølge ryktebørsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette liker vi!

Har en S6 edge, men misliker batteritiden veldig. Forstår ikke at Iphone-brukere velger samme tullet hver gang når som batteritiden er (visstnok) verre der.

 

Som tidligere bruker av en iPhone 6 kan jeg meddele at jeg ble ganske imponert av batteritiden som var på den, iallefall den iPhonen som jeg hadde.

 

Når det kommer til rykter om en Sony Xperia Z5 Compact så sier jeg ja takk:)

Lenke til kommentar

Dette liker vi!

Har en S6 edge, men misliker batteritiden veldig. Forstår ikke at Iphone-brukere velger samme tullet hver gang når som batteritiden er (visstnok) verre der.

 

må si meg imponert over batteritiden på lg sine telefoner (har en lg g2) mobilen min varer nesten alltid minst 3 dager med mye bruk og noen ganger opp i en hel uke med lite bruk.

Lenke til kommentar

Den beste delen med denne nyheten er jo Snapdragon 820, som, i motsetning til katastrofeprosessoren Snapdragon 810, er produsert på 14nm produksjonsteknikk. Det betyr ytelse som ikke bare er nesten på linje med Exynos 7420 på Galaxy S6, men også mer strømeffektivitet. Det er det som understøtter ryktene om Z5 Compact, som nesten garantert vil få bedre batteritid enn Z3 Compact, om den utstyres med en SD820.

La oss håpe Z5 og Z5 Compact, samt senere flaggskipmodeller ut året (Nexus 5/6, Moto X, etc.), faktisk kommer med SD 820.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min halvannet år gamle Z1 er nede i 5-6 timers batteritid ved litt hard bruk. Særlig om jeg tar bilder. Der skjedde det en forverring etter oppgraderingen til Lollipop. Men ellers er jeg fornøyd med Sony. Så jeg kan være i markedet for en rykende fersk toppmodell.

Lenke til kommentar

Har virkelig sansen for Sony sine telefoner. Hvis de klarer å snike inn en finger sensor på en av sine toppmodeller i fremtiden så blir det Sony på meg. Såvidt de ikke går bort i fra IP standaren, det at S6'n ikke er Vann- og støvbestandig var ett steg tilbake.

Lenke til kommentar

 

Har Z Ultra nå så kanskje Z5 Ultra er en grei erstatter?

 

Tror jeg går for den selv. Og det blir jo sikkert høyere oppløsning og kanskje en mindre størrelse? Tror ikke z ultra størrelsen var super populær, 6" 1440p maybe?

Trur ikke det har noe med populaer å gjoere. Z ultra hade jo noen svakheter med skjermen og batteriet, derfor ble det nok ikke solgt så kjempemange.

 

Samsung sin galaxy Mega solgte jo bra selv om det var en middels/lav klassemobil til en ganske saftig pris, ikke langt highend pris.

 

Hvorfor sluttet dem? Jeg satser mine penger på at dem ikke oensket å konkurrere med salget av surfebrett. Har hatt lyst på en sony Z ultra helt siden den ble sluppet, men ventet på en oppfoelger som aldri kom så jeg gleder meg noe fryktelig! Håper bare ryktene med fingerprint leser ikke stemmer, lite lyst på at google ska verifiere hvem som bruker mobilen min hver gang den blir brukt.

Lenke til kommentar

 

Dette liker vi!

Har en S6 edge, men misliker batteritiden veldig. Forstår ikke at Iphone-brukere velger samme tullet hver gang når som batteritiden er (visstnok) verre der.

Som tidligere bruker av en iPhone 6 kan jeg meddele at jeg ble ganske imponert av batteritiden som var på den, iallefall den iPhonen som jeg hadde.

 

Når det kommer til rykter om en Sony Xperia Z5 Compact så sier jeg ja takk:)

 

iPhone 6 har beviselig dårligere batteritid enn det Galaxy S6. Hvis du ser på salgstall er det jo et kompromiss de fleste foretrekker. For de aller fleste er dette god nok batteritid. Sony sitt salg av Z3 blir jo latterlig sammenlignet med Samsung/Apple. Lang batteritid selger ikke mye rett og slett. Det samme gjelder med vanetetthet. Sony har gode salgstall her i Norge muligens. Likevel er ikke markedet her til lands stort nok til å opprettholde Sony alene.  Til tross for gode tall så dominerer jo Samsung/Apple her til lands også. Ikke overbevist om at det er et smart valg med ekstra stort batteri.

 

 

Har Z Ultra nå så kanskje Z5 Ultra er en grei erstatter?

Tror jeg går for den selv. Og det blir jo sikkert høyere oppløsning og kanskje en mindre størrelse? Tror ikke z ultra størrelsen var super populær, 6" 1440p maybe?

 

Hvorfor gå for en Z ultra over en telefon som Note 4? Det er den eneste telefonen som faktisk utnytter plassen bra, og ikke bare er en telefon med større skjerm. Den kan faktisk gjøre mer, fordi den er stor. Den er ikke stor, for å være stor. Den fantastiske AMOLED skjermen er jo selvfølgelig og et stort pluss, da du kjøper en så stor mobil, mye på grunn av skjermen. Da får du ikke bedre. Med tanke på hvor bra S6 er, så tviler jeg på at Note 5 ikke blir utrolig bra da Samsung stort sett alltid lager Note telefonene bedre enn S-serie telefonene. Bedre enn best altså.

 

 

Dette liker vi!

Har en S6 edge, men misliker batteritiden veldig. Forstår ikke at Iphone-brukere velger samme tullet hver gang når som batteritiden er (visstnok) verre der.

må si meg imponert over batteritiden på lg sine telefoner (har en lg g2) mobilen min varer nesten alltid minst 3 dager med mye bruk og noen ganger opp i en hel uke med lite bruk.

 

LG har mange modeller. G2 har absolutt god batteritid, spesielt for tiden den ble sluppet på. G3 derimot hadde klart lavere. G4 er ganske bra, men er vel fortsatt Sony som har best fordi de lager tykkere mobiler med mer batteri.

 

 

Den beste delen med denne nyheten er jo Snapdragon 820, som, i motsetning til katastrofeprosessoren Snapdragon 810, er produsert på 14nm produksjonsteknikk. Det betyr ytelse som ikke bare er nesten på linje med Exynos 7420 på Galaxy S6, men også mer strømeffektivitet. Det er det som understøtter ryktene om Z5 Compact, som nesten garantert vil få bedre batteritid enn Z3 Compact, om den utstyres med en SD820.

 

La oss håpe Z5 og Z5 Compact, samt senere flaggskipmodeller ut året (Nexus 5/6, Moto X, etc.), faktisk kommer med SD 820.

Er det fastsatt at det er 14 nm og ikke 16 nm? Har det ikke gått rykter på at TSCM kommer til å ha 16 nm og ikke 14 nm som Samsung har? Qualcomm må være ille ute, hvis de må begynne å produsere chipsene sine hos Samsung. Dessuten er jo gjerne fabrikkene deres ganske fullbooket hvis Apple får produsert sine hos Samsung.

 

Ellers så var det jo en krymping fra SD 805 til SD 810 også. SD er jo 28nm, mens SD 810 er 20nm. Så vi har jo ingen garanti for at SD 820 faktisk vil bli like god som Exynos med 14/16 nm FinFet. Samtidig vil vel SD 820 komme med Qualcomm sine egne Krait kjerner, som kan gjøre den både mer energieffektiv og kraftigere enn Exynos sitt ganske standard ARM design er. Samsung har ellers gjort litt med SoCen sin: http://www.anandtech.com/show/9330/exynos-7420-deep-diveselv om det ikke er utrolig mye. En god del forbedringer her over forrige generasjon som ikke har med krymping å gjøre, mye av det er jo mer software derimot, så ikke så store endringer på selve HW designet.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

Dette liker vi!

Har en S6 edge, men misliker batteritiden veldig. Forstår ikke at Iphone-brukere velger samme tullet hver gang når som batteritiden er (visstnok) verre der.

Som tidligere bruker av en iPhone 6 kan jeg meddele at jeg ble ganske imponert av batteritiden som var på den, iallefall den iPhonen som jeg hadde.

 

Når det kommer til rykter om en Sony Xperia Z5 Compact så sier jeg ja takk:)

 

iPhone 6 har beviselig dårligere batteritid enn det Galaxy S6. Hvis du ser på salgstall er det jo et kompromiss de fleste foretrekker. For de aller fleste er dette god nok batteritid. Sony sitt salg av Z3 blir jo latterlig sammenlignet med Samsung/Apple. Lang batteritid selger ikke mye rett og slett. Det samme gjelder med vanetetthet. Sony har gode salgstall her i Norge muligens. Likevel er ikke markedet her til lands stort nok til å opprettholde Sony alene.  Til tross for gode tall så dominerer jo Samsung/Apple her til lands også. Ikke overbevist om at det er et smart valg med ekstra stort batteri.

 

 

Har Z Ultra nå så kanskje Z5 Ultra er en grei erstatter?

Tror jeg går for den selv. Og det blir jo sikkert høyere oppløsning og kanskje en mindre størrelse? Tror ikke z ultra størrelsen var super populær, 6" 1440p maybe?

 

Hvorfor gå for en Z ultra over en telefon som Note 4? Det er den eneste telefonen som faktisk utnytter plassen bra, og ikke bare er en telefon med større skjerm. Den kan faktisk gjøre mer, fordi den er stor. Den er ikke stor, for å være stor. Den fantastiske AMOLED skjermen er jo selvfølgelig og et stort pluss, da du kjøper en så stor mobil, mye på grunn av skjermen. Da får du ikke bedre. Med tanke på hvor bra S6 er, så tviler jeg på at Note 5 ikke blir utrolig bra da Samsung stort sett alltid lager Note telefonene bedre enn S-serie telefonene. Bedre enn best altså.

 

 

Hvorfor? Hva med pris? Jeg betalte 2500kr for min Z Ultra, en Note4 koster det dobbelte...

Min forrige telefon var en Samsung S3 og den føltes svært billig ut i forhold til Z Ultra. Samsung bruker mye plast i telefonene sine, men Sony sine føles mer "ekte" ut. Nå har jeg ikke sett så mye på de siste modellene til Samsung så jeg skal ikke uttale meg så mye der, men i forhold til Samsung S3-S5 så ser og føles Sony Xperia Z-serien skikkeligere ut synes jeg.

Nå er jeg ikke noen Sony-fan langt ifra, menså langt er dette den telefonen jeg er mest fornøyd med.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Hva med pris? Jeg betalte 2500kr for min Z Ultra, en Note4 koster det dobbelte...

 

Min forrige telefon var en Samsung S3 og den føltes svært billig ut i forhold til Z Ultra. Samsung bruker mye plast i telefonene sine, men Sony sine føles mer "ekte" ut. Nå har jeg ikke sett så mye på de siste modellene til Samsung så jeg skal ikke uttale meg så mye der, men i forhold til Samsung S3-S5 så ser og føles Sony Xperia Z-serien skikkeligere ut synes jeg.

Nå er jeg ikke noen Sony-fan langt ifra, menså langt er dette den telefonen jeg er mest fornøyd med.

 

Lanseringsprisen til Z Ultra ligger 300 kr under lanseringspris for Note 4, på 5700 kr mot 6000 kr for Note 4. Det til tross for at Note 4 kom ett år senere. Hvis du ser på prisutviklingen på mobiler vil det si at med lik lanseringstidspunkt ville Note 4 vært billigere enn Z Ultra. Prisen som er nå kan jo ikke sammenlignes, da Z Ultra både er eldre, selger langt mindre og er langt lavere specet. Folk skrev her at de håpet på en Z Ultra 2, som altså da kommer til å konkurrere med en Note 5. Da vil de stille langt likere spesifikasjonsmessig. Med like priser som foregående modeller blir altså Note 5 heller billigere ved launch enn dyrere. Sony har heller ikke akkurat stor tradisjon for å senke priser, samme gjelder for Note serien til Samsung, selv om det ikke gjelder for andre produkter.

 

Ellers er Note-serien designet som buisness mobiler. De er på ingen måte av lav kvalitet, høyere kvalitet på mobiler skal du lete lenge etter. Jeg vil og minne på at Kevlar er et poly-amid. Det vil altså si at det faller innenfor allmennbetegnelsen "plast". Kevlar er 5 ganger sterkere enn stål. Aluminium er ganske svakt, og brukes som blant annet aluminiumsfolie fordi det bøyes så lett. Jeg har vanskelig for å se hvordan et plaststoff er av lavere kvalitet enn aluminium. Aluminium er noe av det billigste du kan få. Det brukes til mobiler fordi det er et relativt lett og billig metall, og kan børstes til å se bra ut. Ikke på grunn av styrke ol. selv om produsentene har klart å overbevise folk om at det stemmer. Plast kan være billig. Plast kan og være betraktelig dyrere. Plast kan være utroooooolig mye.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Har Z Ultra nå så kanskje Z5 Ultra er en grei erstatter?

Tror jeg går for den selv. Og det blir jo sikkert høyere oppløsning og kanskje en mindre størrelse? Tror ikke z ultra størrelsen var super populær, 6" 1440p maybe?

 

Hvorfor gå for en Z ultra over en telefon som Note 4? Det er den eneste telefonen som faktisk utnytter plassen bra, og ikke bare er en telefon med større skjerm. Den kan faktisk gjøre mer, fordi den er stor. Den er ikke stor, for å være stor. Den fantastiske AMOLED skjermen er jo selvfølgelig og et stort pluss, da du kjøper en så stor mobil, mye på grunn av skjermen. Da får du ikke bedre. Med tanke på hvor bra S6 er, så tviler jeg på at Note 5 ikke blir utrolig bra da Samsung stort sett alltid lager Note telefonene bedre enn S-serie telefonene. Bedre enn best altså.

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Sa aldri at jeg kjøper mobil for skjermen? 2. Note 4 er ikke den eneste telefonen som utnytter plassen bra, hva snakker du om og hvor får du det fra?  3. Du vet ikke hva slags skjerm note 5 eller en  mulig z5 ultra vil få. 4. Du vet ikke hvor bra en z5 ultra vil bli.

 

Jeg har prøvd en  note 4; min far sin. Skjermen var fin den, men når telefonen rusker og lagger i menyene den første dagen så er jeg mektig lite imponert. Touchwiz er dårlig, punktum. Og da du er en tilsynelatende samsung entusiast, så tror jeg ikke du vil annerkjenne dette. Men jeg kjenner flere med s4 og s5 med samme problemet, at touchwiz lagger. Hjelper ikke med tonnevis med bloatware, funskjoner og en super skjerm om telefonen ikke kommer seg gjennom menyene uten hick ups.

 

Prisen på note serien er latterlig, som alle andre nye mobiler nå, kommer aldri i mitt liv til å betale 6k for en mobil. Hverken for en sony eller en samsung.. Men har tro på at sony sin mobil blir ''billigst''.   

Lenke til kommentar

 

1. Sa aldri at jeg kjøper mobil for skjermen? 2. Note 4 er ikke den eneste telefonen som utnytter plassen bra, hva snakker du om og hvor får du det fra?  3. Du vet ikke hva slags skjerm note 5 eller en  mulig z5 ultra vil få. 4. Du vet ikke hvor bra en z5 ultra vil bli.

 

Jeg har prøvd en  note 4; min far sin. Skjermen var fin den, men når telefonen rusker og lagger i menyene den første dagen så er jeg mektig lite imponert. Touchwiz er dårlig, punktum. Og da du er en tilsynelatende samsung entusiast, så tror jeg ikke du vil annerkjenne dette. Men jeg kjenner flere med s4 og s5 med samme problemet, at touchwiz lagger. Hjelper ikke med tonnevis med bloatware, funskjoner og en super skjerm om telefonen ikke kommer seg gjennom menyene uten hick ups.

 

Prisen på note serien er latterlig, som alle andre nye mobiler nå, kommer aldri i mitt liv til å betale 6k for en mobil. Hverken for en sony eller en samsung.. Men har tro på at sony sin mobil blir ''billigst''.   

 

Det er alltid morsomt når noen påstår at andre er entusiastiske eller fanboys for så å si at verdens desidert mest bruke android UI, TouchWiz er dårlig punktum. Det får meg alltid til å lure på hvem som egentlig foretrekker/misliker et spesielt merke...

 

Jeg har aldri sagt noe om at noen personer spesielt kjøper stor mobil for skjermen. Jeg sier bare at skjermen er generelt viktigere på større mobiler, da du kjøper mobilene nettopp på grunn av skjermstørrelsen. Det går selvfølgelig an å komme med ville spekulasjoner om revolusjonerende teknologi på sony sine labber som verden ikke har sett før. Eller du kan være realistisk. Samsung har klart overlegen skjermteknologi i forhold til alle andre. Det er ingen som kommer i nærheten, og ingen har noe lignende snart klar på noen måte. Sony på den andre siden lage ikke de beste LCD skjermene engang. Dette er bevist, og lett å sjekke opp. Det er ikke egentlig et spørsmål eller en teori. Note 5 vil ha en god del bedre skjerm enn alle konkurrenter, med mindre noe ekstremt uventet eller revolusjonerende skjer. Hvis du vil satse med 1:100000000000 odds på Sony så kan du jo alltids gjøre det selvfølgelig.

 

Det er bare å lese et review av Note. Du vil se at den har en skjermpenn med ekstra mange funksjoner. Noe som ikke har plass i en vanlig størrelse mobil. Den har og en rekke sensorer som ikke finnes i mindre mobiler, som UV f. eks. Den har og fått til et kamera med optisk bildestabilisering. SW messig kan du gjøre veldig mye med Note 4. Jeg har jo nevnt S Pen, der S Note utnytter skjermarealet veldig bra. Du kan jo og med den ekstra plassen skrive håndskrift med S Pen overalt som input valg, der det selvsagt blir forvandlet til vanlige bokstaver. Dette fungerer helt utrolig bra, skummelt bra. Du har og utrolig bra multitasking som fungerer langt bedre på den store skjermen enn det gjør på mindre skjermer. Jeg kan skrive en lang stil om alt som går på Note. Du kan jo og bare se på reviews fra The Verge f. eks. Fyren liker åpenbart iPhone bedre, og sier iPhone er best (6 plus). Likevel sier han at Apple ikke gjør noe for å utnytte ekstra skjermplass, mens Samsung er veldig gode på det. 

 

Telefonen har ellers ikke tonnevis med bloatware. Det er noe som hører til fortiden. Samsung telefoner kommer ikke med massevis av programmer du ikke trenger. Det finnes jo noen, men som du og kan se av verge sitt review med iOS elskeren, så sier han at han fint kunne brukt note 4 som første Samsung telefon.

 

Argumentet du bruker om at den er laggy er jo forferdelig. Alle kan gå på et forum å si, den telefonen er laggy. Det er ingen tester som viser at Samsung telefoner er laggy i menyene. Alle telefoner er utsatt for slike ting via SW. Det gjelder Apple, Nexus, Sony, Samsung, alle. Jeg kan si at alle mine Samsung telefoner, og til de jeg kjenner fungerer utmerket og lagger ikke i menyer. Min S3 er som den var da den var ny. Likevel har det lite å si for hvordan S3er er generelt med mitt ekstremt lille grunnlag.

 

Som jeg har skrevet før, men åpenbart har du oversett dette, Note 4 er ikke dyrere enn Z Ultra, heller omvendt. Sony har aldri vært kjent for hverken lave priser eller senking av priser. Hva får deg til å tro at Z Ultra 2 vil være et unntak? Samsung derimot kan prise ting lavt. Note serien vil det nok ikke skje med derimot. Den er heller ikke overpriset på noen måte. Bare se på hva den kan gjøre, og se på hva konkurrentene har. Deretter kan du se hva konkurrentene priser deres telefoner til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...