Gå til innhold

DAGENS DINGS: Disse hodetelefonene skal hjelpe nattesøvnen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hodetelefonen skal være spesielt ventilert for å ikke bli for varm mens du sover med den. Men det som er unikt for denne hodetelefonen er at den følger med på hjerneaktiviteten din, og vet når du har fått sove. Dermed kan den skru ned volumet, og gradvis dempe lyden helt etter at behovet er borte. Hodetelefonene er dessuten trådløse, slik at du ikke står i fare for å lynsje deg selv i søvne."

 

...

Lenke til kommentar

 

Bestilt! :)

Hvorfor?

 

Ingen kritikk av deg eller noe slikt altså, lurer bare på .....hvorfor?

 

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er bare så mye ved dette produktet som hukker av i alle de riktige boksene. Om det innfrir som produkt er kanskje ikke fullt så realistisk. Men om det gjør det, så kan dette bli en god hjelp for meg.

 

Mange av disse dingsene som skal rapportere søvnkvalitet er basert på bevegelses-sensorer, og det blir fort litt unøyaktig. Varme netter gir for eksempel mye bevegelser, men det er ikke dermed sagt at du er våken, slik andre søvnregistrerings-systemer ville tydet det som. Med EEG avmåling håper jeg målingene blir mer korrekte.

 

Jeg sliter med søvn, og energi mangel, og håper dette produktet kan gi meg noen svar på om det er søvnen min som er problemet. Jeg er kanskje ikke lenge nok nede i dypsøvn-nivået til å få ladet batteriene. Støy fra gaten er et problem hjemme hos meg, så jeg bruker faktisk Bose QC25 som hodetelefoner av og til, kun for støydempingens skyld. Men øreklokkene er svære, og det er vanskelig å snu seg i søvne med dem på uten å bli forstyrret.

 

Disse Kokoon hodetelefonene skal altså være som QC25, men beregnet for å sove med. God komfort, samtidig som de skrur av musikk når de registrerer at du sover, og demper ekstern støy aktivt. For så å vekke deg når du er som høyest i våkenhetskurven, i stedet for til fast tidspunkt.

 

Jeg bestilte faktisk et sett til som presang. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg jobber på et EEG-laboratorium og det er mye jeg kunne sagt om dette. Virker det så er det interessant, men stiller meg undrende til hvordan signalet skal være godt nok om jeg forstår opplegget rett: "At Kokoon we have developed our own miniaturized dry EEG sensors which require no set up and discreetly sit within the headphones." Trenger selvsagt ikke være pinlig nøyaktig når man kun skal registrere alpha,- theta,- og delta-bølger, men dette ville jeg sett i praksis først.

Lenke til kommentar

 

 

Bestilt! :)

Hvorfor?

 

Ingen kritikk av deg eller noe slikt altså, lurer bare på .....hvorfor?

 

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er bare så mye ved dette produktet som hukker av i alle de riktige boksene. Om det innfrir som produkt er kanskje ikke fullt så realistisk. Men om det gjør det, så kan dette bli en god hjelp for meg.

 

Mange av disse dingsene som skal rapportere søvnkvalitet er basert på bevegelses-sensorer, og det blir fort litt unøyaktig. Varme netter gir for eksempel mye bevegelser, men det er ikke dermed sagt at du er våken, slik andre søvnregistrerings-systemer ville tydet det som. Med EEG avmåling håper jeg målingene blir mer korrekte.

 

Jeg sliter med søvn, og energi mangel, og håper dette produktet kan gi meg noen svar på om det er søvnen min som er problemet. Jeg er kanskje ikke lenge nok nede i dypsøvn-nivået til å få ladet batteriene. Støy fra gaten er et problem hjemme hos meg, så jeg bruker faktisk Bose QC25 som hodetelefoner av og til, kun for støydempingens skyld. Men øreklokkene er svære, og det er vanskelig å snu seg i søvne med dem på uten å bli forstyrret.

 

Disse Kokoon hodetelefonene skal altså være som QC25, men beregnet for å sove med. God komfort, samtidig som de skrur av musikk når de registrerer at du sover, og demper ekstern støy aktivt. For så å vekke deg når du er som høyest i våkenhetskurven, i stedet for til fast tidspunkt.

 

Jeg bestilte faktisk et sett til som presang. :)

 

Ok, jeg sliter litt med det samme. Men for meg høres det å bruke et headset helt vilt ut. 

Når det blir skikkelig galt så fungerer monoton lyd best for meg, sette på ei vifte el.l.

 

Men vi er jo alle forskjellige, heldigvis!

 

Håper det fungerer for deg da :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...