Gå til innhold

RYKTE: Intel utsetter ny prosessorplattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg som gledet meg til vi skulle nå 1 yoctometer.

 

Hade dem ikke bygget en 2nm transistor som var bygget av noen få atomer stablet på hverandre?

 

Hvis det stemmer burde det jo vaere vanskelig å få det mye mindre.

 

Men ellers er det nok ikke langt igen til 1 yoctometer ;-)

Lenke til kommentar

Uten å ha greie på noe innen tema, så tipper jeg Kaby Lake kun er en mobilprosessorplattform. Hva tror dere andre?

 

Tror S-serien er for desktop. Ikke mange laptop'er med 80W eller 91W cpu'er i dag. + står en * om at en i S-serien faktisk er en K (den som har 91W). K-serien er typisk rettet mot overklokking så høyst sannsynligvis desktop.

Lenke til kommentar

Uten å ha greie på noe innen tema, så tipper jeg Kaby Lake kun er en mobilprosessorplattform. Hva tror dere andre?

 

Mulig de gjør det ganske likt som med Broadwell. Det kom desktop CPUer, men ikke akkurat noe imponerende utvalg, og ikke noen erstatter til K-modellene.

 

Ellers har jo atomer en størrelse i seg selv. Når hele transistoren skal være kortere enn et enkelt atom vil det by på problemer av en grad som absolutt er helt umulige med dagens fysikklover.

 

De må jo snart begynne å tenke nytt, de kan ikke krympe i det uendelige. Atomer har en definerbar størrelse, det er ikke noe du kan komme unna. Da er det jo heller andre felt som må forbedres.

Lenke til kommentar

 

Uten å ha greie på noe innen tema, så tipper jeg Kaby Lake kun er en mobilprosessorplattform. Hva tror dere andre?

Tror S-serien er for desktop. Ikke mange laptop'er med 80W eller 91W cpu'er i dag. + står en * om at en i S-serien faktisk er en K (den som har 91W). K-serien er typisk rettet mot overklokking så høyst sannsynligvis desktop.

 

 

 

Ok. Det var bare den lille RAM-detaljen DDR3L/LPDDR3 som fikk meg litt på tanken. Det høres jo ut som avleggs minnestandarder, når selv Skylake får DDR4.

 

Intel-Kaby-Lake-U-Series-Processors-Y-Se

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...