Gå til innhold

GUIDE: Nettleserguiden – juni (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så merkelig at resultatene blir så like når dere velger å ha med to såpass like nettlesere som Google Chrome og Opera i samme testen? De er jo begge basert på Google sin fork av WebKit som de har døpt Blink.

 

Ikke noe galt i å ta med Opera som er et norsk initiativ og det hele, men det er klart når man kun har med fem nettlesere i testen og to av dem da er såpass like hunder panseret så blir resultatene temmelig like. Kunne jo med fordel utvidet testen til å ta for seg noen flere nettlesere fast, fremfor det å bytte ut den femte og siste fra hver runde.

 

Finnes mange forsk av Chromium, Firefox med flere som etterhvert har blitt relativt populære som godt kunne hatt sine faste innslag. Hadde jo heller ikke skadet å fått med Apple Safari, selv om den ikke lenger vedlikeholdes til Windows så kan man jo ta resultatene fra Safari i Mac OS X bare for sammenligning da den tross alt er en ganske så mye brukt nettleser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt IE jeg... Chrome er ikke noe raskere her i hvertfall, IE er faktisk raskere! Og på Facebook så hakker chrome noe forferdelig, men på IE kan man scrolle silkemykt! Kanskje det er fordi IE er mer optimalisert på Surface Pro 3? Aner ikke, men med IE får jeg også favoritter og brukte faner på min WP. Ville likt at dere hadde tatt med Edge selv om den fortsatt bare er i beta... Hadde likt å sett hvor langt den er i utviklingen, og ingen vet men kanskje den er raskere å bedre enn Chrome selv om den bare er i beta?!

Lenke til kommentar

Er vel ikke så merkelig at resultatene blir så like når dere velger å ha med to såpass like nettlesere som Google Chrome og Opera i samme testen? De er jo begge basert på Google sin fork av WebKit som de har døpt Blink.

 

Ikke noe galt i å ta med Opera som er et norsk initiativ og det hele, men det er klart når man kun har med fem nettlesere i testen og to av dem da er såpass like hunder panseret så blir resultatene temmelig like. Kunne jo med fordel utvidet testen til å ta for seg noen flere nettlesere fast, fremfor det å bytte ut den femte og siste fra hver runde.

 

Finnes mange forsk av Chromium, Firefox med flere som etterhvert har blitt relativt populære som godt kunne hatt sine faste innslag. Hadde jo heller ikke skadet å fått med Apple Safari, selv om den ikke lenger vedlikeholdes til Windows så kan man jo ta resultatene fra Safari i Mac OS X bare for sammenligning da den tross alt er en ganske så mye brukt nettleser.

Det er en god idé å teste nettleserne i OSX også, legger ønsket bak øret :)

Hva gjelder sammenligningen mellom de faste Windows-nettleserne og Safari i OSX blir sammenligningsgrunnlaget helt feil ettersom sistnevnte jo vil kjøre på annen maskinvare og i et annet OS. Test av siste Safari for Windows finner du for øverig her » (Fra 2013).

 

Bruker fortsatt IE jeg... Chrome er ikke noe raskere her i hvertfall, IE er faktisk raskere! Og på Facebook så hakker chrome noe forferdelig, men på IE kan man scrolle silkemykt! Kanskje det er fordi IE er mer optimalisert på Surface Pro 3? Aner ikke, men med IE får jeg også favoritter og brukte faner på min WP. Ville likt at dere hadde tatt med Edge selv om den fortsatt bare er i beta... Hadde likt å sett hvor langt den er i utviklingen, og ingen vet men kanskje den er raskere å bedre enn Chrome selv om den bare er i beta?!

Vi har sammenlignet IE11 med Edge her ». Kommer også tilbake med en større test når nettleseren er lansert :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ytelsesproblemer med chrome i det siste både på win og Android nettbrett/telefon. Så leser jeg artikkelen deres om "batteriverstingen" chrome, og lurer på at om telefon/nettbrett/laptop er i sparemodus - går dette da skikkelig utover ytelsen på chrome?

 

Bruker vanligvis ikke mere enn en 5-10 faner i slengen.

 

Har S4 active/Shield/en halvspillbar multicom.

 

På stasjonæren som ikke er så mye i bruk for tiden så spiller det nesten keine kasserolle, kanskje fordi strømsparing ikke er det første jeg tenker på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...