Gå til innhold

– Dette er verdens mest avanserte spillmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16K DPI er latterlig. Ren søppel hvis man tar prisen i betraktning. Denne artikkelen er knallgod for å forklare idiotien rundt DPI; http://arstechnica.com/gaming/2010/02/does-dpi-matter-in-gaming-mice-one-mouse-maker-says-no/

 

Edit; De beste musene jeg har hatt har vært noen av de billigste jeg har kjøpt. Den ene "gaming" musa jeg hadde som kosta litt mer enn noen hundrelapper var det værste jeg har prøvd. Ble en fin gave til min lillebror da, likte den han (??) :p

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min egen del har jeg inntrykk av at høyere dpi på musen og lav sensitivity/følsomhet på museinstillingene i spillet fungerer bedre enn lav dpi og høy følsomhet. I flere spill reduserer dette problemet med det flotte navnet pixel skipping.

 

Jo lavere man kan sette følsomheten i spillet, jo høyere vil man måtte sette dpi på musen. Men 16000 vil uansett være ekstremt mye for de fleste.På en annen side, det er nå en gang så følsomt dette utstyret har blitt, man har muligheten så hvorfor klage på at den er der så lenge resten av musen også tilfredsstiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. 16k dpi er jo åpenbart en salgsgimmick.. Er mer nysgjerrig på om razer har klart å lage en mus uten akselerasjon og "prediction"..

Personlig klarer jeg meg veldig fint med min logitech G602; trådløs, optisk sensor, opp til 2500 dpi (stort sett satt til 1000), batteritid målt i uker/måneder og nok makroknapper til det meste :)

edit: skriveleif..

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar

http://www.pcgamer.com/the-best-gaming-mouse/

Razer DeathAdder ligger på topp i en del tester, den har bare 6400 dpi men etter hva jeg forstår kan man ikke utnytte hele dpi området på noen mus, så høy dpi gir bare en pekepinn om hva som er mulig å få til f.eksempel ved hjelp av innebygget software og extrapolering av sensor signalet. Setter du denne musen på 16000 kan det være litt støy vil få den til å bevege musepekeren. Såvidt jeg vet fins det sensorer som har vært i bruk i årevis i forskjellige mus. Dersom denne har native 16000dpi er vel det en liten revolusjon, og hvis ikke: kun et salgstriks.

Edit: mulig det er native 16000, klipp fra pcgamer :but I want to see how this high DPI laser sensor (razer) stacks up against the Pixart 3366 used in the Logitech G502 and G303; that sensor is currently outfitted to scale up to 12,000 DPI with no performance loss, and is the best gaming sensor on the market today.

 

Edit 2: det er en del andre ting ved en mus som har minst like stor innvirkning på ytelsen som sensoren, og det er jo ergonomi, holdbarhet, knapper osv. Samt om du liker den. Jeg liker selv å ha flere mus å bytte på. ;-)

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg kommer til å kjøpe et Razer produkt. Overprisede produkter rettet mot fjortiser som syns det er kul design. Selv kjøpte jeg for 9-10 år siden en Logitech G5 og har aldri angret. På det tidspunktet var G5 noe dyr, tror jeg betalte 700-800 kr for den. Etter ekstremt mye bruk ble den selvfølgelig sliten og jeg måtte gå over til G500, den kostet 400-500 kroner da jeg kjøpte den og min mening er at disse er overlegne alt Razer noe har kommet med.

 

I G500 får man mer enn høy nok DPI, meget behagelig form, justerbar vekt og ikke minst dobbel laser. Alt dette til en pris som gruser det meste av konkurransen.

 

Jeg har selvfølgelig hatt både gode og dårlige erfaringer med Logitech, G19 som går fyken en uke etter at garantien går ut og G35 headset som knekker, men når det kommer til gaming mus er de virkelig helt suverene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

16K DPI er latterlig. Ren søppel hvis man tar prisen i betraktning. Denne artikkelen er knallgod for å forklare idiotien rundt DPI; http://arstechnica.com/gaming/2010/02/does-dpi-matter-in-gaming-mice-one-mouse-maker-says-no/

 

Edit; De beste musene jeg har hatt har vært noen av de billigste jeg har kjøpt. Den ene "gaming" musa jeg hadde som kosta litt mer enn noen hundrelapper var det værste jeg har prøvd. Ble en fin gave til min lillebror da, likte den han (??) :p

 

Har aldri hatt gode erfaringer med billige mus, men de kan godt ha dårligere specs enn supermusene. Syntes det er viktig med en som passer hånda bra, og som tåler litt slitasje. Har lite behov for å bytte ut vekter i den, eller finstille DPI på den måten som musa i artikkelen kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...