Gå til innhold

Nei, du så ikke Cersei-skuespilleren naken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi f**** i å gi oss slike titler, og da ved siden av det (nye) bildet. Er faktisk enkelte av oss som ikke har sett de nye episodene. Men takket være sånne som deg, Joachim, så trenger jeg heller ikke å gjøre det.

 

Er jo bare å la være å trykke på artikkelen. Er ikke værre enn det visst man ikke vil ha spoilere.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gi f**** i å gi oss slike titler, og da ved siden av det (nye) bildet. Er faktisk enkelte av oss som ikke har sett de nye episodene. Men takket være sånne som deg, Joachim, så trenger jeg heller ikke å gjøre det.

Er jo bare å la være å trykke på artikkelen. Er ikke værre enn det visst man ikke vil ha spoilere.

 

 

Jeg har ikke lest artikkelen; klagemålet gjelder artikkeltittelen og tittelbildet, som er å finne på forsiden av nettsiden.

Endret av La Menthe
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Gi f**** i å gi oss slike titler, og da ved siden av det (nye) bildet. Er faktisk enkelte av oss som ikke har sett de nye episodene. Men takket være sånne som deg, Joachim, så trenger jeg heller ikke å gjøre det.

Er jo bare å la være å trykke på artikkelen. Er ikke værre enn det visst man ikke vil ha spoilere.

 

 

Jeg har ikke lest artikkelen; klagemålet gjelder artikkeltittelen og tittelbildet, som er å finne på forsiden av nettsiden.

Jeg er mektig imponert over at du presterte å forutse episoden ved hjelp av det lille bildet, og hint om en naken Cersei. Synes nesten du fortjener en eller annen medalje!

 

Game of Thrones fans bør nesten kunne forutse at det i sesongfinalen kommer til å skje en tvist av morbide proporsjoner, og at spoilere vil være tilnærmet umulig å unngå ved normal nettbruk noen dager i etterkant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

**SPOILERE FOR DE SOM IKKE HAR SETT OPP TIL SESONG 4**

 

Det er ikke snakk om å forutse episoden, men å forutse ulike øyeblikk eller hendelser. Såvidt jeg vet er Cersei den mektigste gjenværende karakteren i King's Landing, etter Tywins død. Når jeg ser et bilde av en skalpert og tydelig mishandlet Cersei, samt en artikkeltittel som peker mot at hun til og med har vært naken (altså muligens voldtatt), så hinter jo det klart og tydelig til en svært viktig og omveltende begivenhet for karakteren hennes.

 

Dette er som sagt bare en av mange hendelser fra GoT jeg har blitt utsatt for av redaktører og artikkelforfattere som ikke evner å vise et fnugg av tilbakeholdenhet. Innholdet i artikkelen er irrelevant, da han kan advare om spoilere i selve teksen; men en høyst avslørende overskrift og bilde på forsiden av avisen ødelegger mer enn nok allerede, og er ikke noe jeg kan unngå på forhånd. Side2, som denne artikkelen mer eller mindre er et plagiat av, gjør det nøyakig samme.

 

Når det er sagt har jeg sett verre. Etter The Red Wedding, var jo det nettaviser som hadde forsidene sine prydet med oversrkifter av typen som  "Her er reaksjonene til The Red Wedding i siste episode av Game of Thrones"; som om folk ikke kan skjønne hva begrepet "red wedding" innebærer, især etter at man ser titler på titler av "fansen gikk vill"-artikler. Eller for å gi et nyligere eksempel: "Game of Thrones-voldtekt vekker avsky i sosiale medier", med artikkelbilde av Ramsay Snow og Sansa Stark. Dagbladet gjør det nøyaktig samme. Side2, som later til å påstå at de ikke spoiler noe i selve artikkelen engang, har også bilde av Sansa Stark i artikkelbilde, og i bildebeskrivelsen står det: "Sansa ble utsatt for noe svært brutalt i siste episode, som har fått mange til å rase. Flere ønsker også å boikotte serien". Hvor lav IQ tror du man må ha for å ikke forstå hva det er som har skjedd?

 

Det er flere andre hendelser som jeg har fått på sølvfat gjennom bilder og artikkeltitler, fordi journalistene der ute enten er totalt mongoloide, eller så viser de bevisst null hensyn til de som ikke har sett det de selv har sett. Det er ei heller slik at jeg har funnet ut disse tingene ved å klikke meg inn på artiklene; overskriftene og påfølgende bilder har gjort det enkelt nok å forstå.

 

Er det virkelig for mye å be om at artikkelforfatter bruker hodet når han/hun publiserer teksten? Eller er det slik at jeg må drite i jobben min for å kunne se Game of Thrones natten etter at den kommer ut, eller betale for HBO Now, for å slippe denne straffen?

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

(...)

Eller er det slik at jeg må drite i jobben min og se Game of Thrones natten etter at den kommer ut eller betale for HBO Now for å slippe denne straffen?

Den setningen er et glasshus fullt av stein.

 

 

Hva mener du? Kan hende oppbyggingen av setningen var dåkug, men kan ikke helt se hva det er du mener som viser dobbeltmoral her?

 

Poenget jeg prøvde å få fram var at nye episoder av GoT går sent på natten, og de påfølgende artiklene som omhandler episodene kommer som regel dagen derpå, eller i hvert fall ganske tidlig etterpå. For en som meg, som verken har HBO Now-abonnement eller HBO som kanal, er jeg tvunget til å se serien når det går på NRK -- enten det eller å laste det ned på nettet.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Hva mener du? Kan hende oppbyggingen av setningen var dåkug, men kan ikke helt se hva det er du mener som viser dobbeltmoral her?

 

Poenget jeg prøvde å få fram var at nye episoder av GoT går sent på natten, og de påfølgende artiklene som omhandler episodene kommer som regel dagen derpå, eller i hvert fall ganske tidlig etterpå. For en som meg, som verken har HBO Now-abonnement eller HBO som kanal, er jeg tvunget til å se serien når det går på NRK -- enten det eller å laste det ned på nettet.

 

Ah, jeg gikk - tilsynelatende feilaktig - ut fra at du lastet ned og deretter klagde på at du i ytterste konsekvens må betale for å få tilgang til episodene i tide for å unngå spoilere. For en som har jobb var det spesielt forunderlig. Men dersom du ser episodene på NRK, så stiller det seg jo annerledes :)

 

Uansett: Selv om spoilere er kjipe, så har det hendt før at antagelser man kan gjøre seg på bakgrunn av tittelen er helt feil. Tror nok du kan glede deg til spennende og uventet innhold i episoden :)

Endret av Kybber
Lenke til kommentar

Nei, altså, nedlastning av episodene er noe jeg gjør i ytterst få tilfeller. Når jeg år etter år blir straffet for å vente på NRK-sendingene (som jeg foretrekker, mtp. bildekvalitet og teksting), så er det dessverre få valg jeg har.

 

Håper virkelig antagelsene mine er feil. Det er bare dessverre slik at de altfor ofte ikke er det. Men vi får se.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Svaret på hvorfor Lena Headey ikke gjorde scenen med sin egen kropp (fra imdb) :

 

"Many of the full body shots of Cersei during her walk of penance were filmed with a body double as Lena Headey was pregnant at the time of filming. Many shots were filmed twice, once with Headey wearing a body stocking and again with the nude body double, and Headey's face was superimposed onto the double in post-production."

Lenke til kommentar

Er man så keen på serien, men ikke får til å se den en uke etter at den kom, så burde man kanskje ikke bruke pcen.

 

Jeg er enig med Le mente, skal man bli avsondret fra samfunnet fordi man ikke har sett en episode samtidig som alle andre? Spoilere er unødvendige og vi er forbi tiden der alle ser TV-serier samtidig på NRK klokka 19.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...