Gå til innhold

Norske priser på Apple Music kan være avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

 

Skulle ikke Apple endre på dette nå? Eller var det bare til utviklere.

Lenke til kommentar

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

 

Hva mener du her? Mener du at Apple får 30% av den månedlige abonnementsinntekten til Spotify og Wimp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

 

Skulle ikke Apple endre på dette nå? Eller var det bare til utviklere.

Det skulle endres, ikke på app-kjøp, men på abonoment-tjenester kjøpt fra iOS. Hva det endres til vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

Men, betaler virkelig Spotify penger til Apple for abonnementsprisene? Hvordan klarer Apple i det heletatt å vite om en bruker har gratis eller Premium om det er på serversiden til Spotify dette kontrolleres?

 

Om man benytter seg av en eller annen form for betalingsløsning gjennom Apple så skjønner jeg at det kan plukkes opp. Men da må man vel også oppgradere gjennom appen via denne løsningen?

Lenke til kommentar

 

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

Men, betaler virkelig Spotify penger til Apple for abonnementsprisene? Hvordan klarer Apple i det heletatt å vite om en bruker har gratis eller Premium om det er på serversiden til Spotify dette kontrolleres?

 

Om man benytter seg av en eller annen form for betalingsløsning gjennom Apple så skjønner jeg at det kan plukkes opp. Men da må man vel også oppgradere gjennom appen via denne løsningen?

 

 

Som jeg har forstått det, så får Apple kun penger hvis en bruker registrerer seg og kjøper noe via appen.

Lenke til kommentar

 

Det som virkelig er skummelt for de andre tjenestene er at 30% av inntektene deres går til Apple, mens Apple selv slipper unna denne ekstrakostnaden.

 

De kan rett og slett ikke konkurrere på like vilkår.

 

Hva mener du her? Mener du at Apple får 30% av den månedlige abonnementsinntekten til Spotify og Wimp?

Ja, i dag får Apple 30% av abonnementsinntektene, ved kjøp gjennom appen.

 

Som andre her har påpekt så ryktes det at det kommer en endring.

Lenke til kommentar

Ja, i dag får Apple 30% av abonnementsinntektene, ved kjøp gjennom appen.

Som andre her har påpekt så ryktes det at det kommer en endring.

 

Og som jeg sa, hverken Spotify eller Wimp bruker Apples abonnementsløsning gjennom iTunes/App Store, så dette gjelder ikke disse tjenestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hverken Spotify eller Wimp bruker abonnementsløsningen gjennom iTunes, så Apple ser selvsagt ikke et rødt øre av disses abonnementsinntekter.

Er det ikke mulig å bestille abonnement gjennom appen i iOS?

 

 

I stand corrected. Dette er faktisk mulig.  :confused: Det visste jeg faktisk ikke. Dette ser ut til å jevnt over være dyrere enn å bestille abonnement gjennom spotify.com så jeg aner ikke hvorfor noen skulle ville bestille gjennom App Store.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...