Gå til innhold

KOMMENTAR: Spennende fremtid for Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med å streame til PC'en? Er ikke poenget med konsoll at man kan sitte i soffaen og spille på storskjerm? Kan vell være fint for streamere, som spiller konsoll. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte konsoll er for å spille på TV'en i stua. Og nå som 360 spill kanskje blir mulighet til XB1, så spørs det om jeg får bytte ut den gammle 360 som aldri blir brukt. :p Vært mere digg om jeg kunne streame fra PC'en til xboxen, med PC grafikk. 

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å streame til PC'en? Er ikke poenget med konsoll at man kan sitte i soffaen og spille på storskjerm? Kan vell være fint for streamere, som spiller konsoll. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte konsoll er for å spille på TV'en i stua. Og nå som 360 spill kanskje blir mulighet til XB1, så spørs det om jeg får bytte ut den gammle 360 som aldri blir brukt. :p Vært mere digg om jeg kunne streame fra PC'en til xboxen, med PC grafikk. 

 

Det er kanskje ikke alle som har en dedikert TV til bare spilling, og det er kanskje andre i husholdningen som av den grunn gjør beslag på TVen når du har lyst til å spille. Da kan man få spilt Xbox ved å bruke Windows 10 Laptop, Nettbrett eller til og med telefon som skjerm mens du fremdeles sitter i sofaen, eller en stasjonær PC med en større skjerm. Kanskje nyttig for noen, men som for meg, ganske unyttig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å streame til PC'en? Er ikke poenget med konsoll at man kan sitte i soffaen og spille på storskjerm? Kan vell være fint for streamere, som spiller konsoll. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte konsoll er for å spille på TV'en i stua. Og nå som 360 spill kanskje blir mulighet til XB1, så spørs det om jeg får bytte ut den gammle 360 som aldri blir brukt. :p Vært mere digg om jeg kunne streame fra PC'en til xboxen, med PC grafikk. 

 

Hvis du kan mappe over noen an kontrollene over til mus/tastatur når man streamer, så syntes jeg faktisk at det hadde vært bedre å spille en del spill fra PC-pulten

Lenke til kommentar

Bare 100 spill du kan gå tilbake til , sikkert mest skytespill og racing spill.

 

100 spill skal være klar ved lansering. Men det vil komme "hundrevis" flere i følge det de sa på konferansen. Spill utvikler/distributør må godkjenne at det kan spilles på XboxOne.

De har nok holdt kortene tett til brystet ang denne funksjonen, slik at den ikke skulle lekkes før annonseringen. Så de har nok ikke vært i kontakt med mange utviklere/distributører før denne annonseringen ang gjøre spillene klar for XboxOne.

Lenke til kommentar

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

 

Ingen har bedt deg velge - det står du helt fritt til å gjøre selv. Du svarer jo også på ditt eget spørsmål; Du skal ikke velge Xbox One fordi du allerede har en maskin som dekker dine behov.

 

Vi har alle forskjellige behov, la det være økonomi, venner, bruksområder, plattform-spesifikke spill osv. Hva er det egentlig du har vanskeligheter for å forstå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å streame til PC'en? Er ikke poenget med konsoll at man kan sitte i soffaen og spille på storskjerm? Kan vell være fint for streamere, som spiller konsoll. Men eneste grunnen til at jeg kjøpte konsoll er for å spille på TV'en i stua. Og nå som 360 spill kanskje blir mulighet til XB1, så spørs det om jeg får bytte ut den gammle 360 som aldri blir brukt. :p Vært mere digg om jeg kunne streame fra PC'en til xboxen, med PC grafikk. 

En PC fungerer akkurat likt som en Xbox koblet opp mot en TV. Det er ikke noe poeng å ha xbox til TVen, da du bare kan bruke en PC med en xbox kontroller istedenfor. Hvis du har en kraftig maskin et annet sted bruker du bare steam in house streaming og streamer fra kraftig PC til mindre kraftig PC. Teknologien er der allerede, bare ikke til xbox. Sote skjermer har jo ofte og 1080p-2160p oppløsning. Det er jo for høyt for xbox.

 

 

Hvis du kan mappe over noen an kontrollene over til mus/tastatur når man streamer, så syntes jeg faktisk at det hadde vært bedre å spille en del spill fra PC-pulten

 

Det finnes utrolig mange spill med kontrollerstøtte. Er spillet på konsoll har det støtte for kontroller på en PC. Ellers er det ikke noe problem å mappe over kontroller for et PC eksklusivt spill til en kontroller. Sannsynligvis vil det bli mye dårligere, det er en grunn til at mus/tastatur benyttes. Likevel er det fullt mulig.

 

Bare 100 spill du kan gå tilbake til , sikkert mest skytespill og racing spill.

Eller du kan bare kjøpe PC. Bakoverkompatiblitet er ikke et spørsmål engang. Jeg kjører fint over 10 år gamle spill på Windows 10 beta uten problemer. Bryr du deg om spillene dine, og biblioteket ditt så kjøper du ganske enkelt PC. MS sitt forsøk blir bare latterlig til sammenligning.

 

Når ble eksklusivt til xbox one eller ps4 noe positivt? Man presser jo bare folk til å kjøpe begge. Ps4 og xbox one er to identiske maskiner. Det blir som om man skulle begrenset Oslo til Toyota og Bergen til Opel.

PS4 og XBOX One er i seg selv eksklusive maskiner. Det er jo ekstremt negativt, men det hindrer ikke folk i å støtte det åpenbart. Folk liker åpenbart praksiser som står i kontrast til vanlig konkurranse. Trist at konkurransetilsynet ikke kan gjøre noe med disse selskapene. Det eneste som du kan kjøpe der konkurransen er vanlig og som resten av markedet er PC. 

 

Er jo ikke sikkert de tenkte på deg i det hele tatt. Folk flest har ikke pcer som kjører spill i 4k og da kan xbox fremstå som et prisgunstig alternativ.

PCer trenger ikke å være 4K beist. Er virkelig xbox prigunstig i forhold til en PC som yter likt som en xbox? Hva om du har mer enn 4000 kr? Hvis du har 6000 kr, eller 8000 kr. Da får du ikke brukt de på kraftigere maskin. Med PC får du det som passer ditt budsjett, du kan velge det du vil. Det finnes ingen boks som er "sånn er det". Du velger og kan få akkurat det du vil for akkurat e pengene du har.

 

 

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

Ingen har bedt deg velge - det står du helt fritt til å gjøre selv. Du svarer jo også på ditt eget spørsmål; Du skal ikke velge Xbox One fordi du allerede har en maskin som dekker dine behov.

 

Vi har alle forskjellige behov, la det være økonomi, venner, bruksområder, plattform-spesifikke spill osv. Hva er det egentlig du har vanskeligheter for å forstå?

 

Han har vel problem med å forstå hva som gjør xbox bra? Hvis det eneste som gjør xbox bra er venner og eksklusiver er ikke det noe varig. Det er ingen gode grunner. Det er svært negativt å måtte kjøpe en maskin til nesten 4000 kr for 1-2 spill, når alle spill kunne kommet ut til en platform (PC) hvis det ikke var for at MS/Nintendo/Sony betaler utviklere. Hvis det ikke var for dette hadde ikke venner hatt det heller. Økonomisk sett er konsoll dyrere enn PC. PC dekker alle bruksområder som konsoll + 1000 ekstra. Det eneste som står igjen er ond-sirkel argumenter. Forbrukerfiendtlige eksklusiver som ikke hadde trengt å være og at venner spiller på det. Det er måtene Sony/MS/Nintendo bruker for å få folk til å kjøpe produktene sine. Det er klart at folk ser problemet med slike produkter? Det er da rimelig åpenbart?

Lenke til kommentar

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

WOW! 1000 ganger bedre enn en Xbox One!! Hvor kan jeg kjøpe en slik superdatamaskin som den du har? Vær så snill fortell!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kontroll på hvor mange unger jeg har reparert PCen til. Halvår gamle maskiner til 10-15 tusen som er helt ubrukelige fordi de er fulle av virus og malvare. Det er også haugevis av foreldre som kjøper nye maskiner når den "gamle" er blitt rar, treg og dårlig. Det finnes sikkert foreldre som har brukt 70000 på PCer for å gjøre akurat den samme jobben som en konsoll kunne gjort i løpet av levetiden til en generasjon. Og loft og kjellere fulle av helt brukbart datautstyr med harddisker fulle av virus og tastatur fulle av brus. Jeg har også gnaget meg igjennom konflikter mellom drivere og oppdateringer til alt mulig hardware rundt omkring for å få spill til å fungere.

 

Da tenker jeg at en konsoll hadde vert et så mye bedre valg for disse ungene som ikke har en fjerneste anelse om hvordan er pc fungerer. Og er heller ikke interessert.

 

Jeg har fikset konsollproblemer også. Men veldig få. De er enkle. De fungerer. De gjør en ting og de gjør det bra. Det er en plass på markedet der.

 

Personlig bruker jeg konsoller pga jeg har macer. Dog jeg er enig i den eksklusiviteten er svineri.

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

 

Kan ha en sammenheng med at enkeltkomponenter i din PC koster like mye som hele XBONE. Hadde MS lagt seg på 12000 kr for maskinen hadde ting sett annerledes ut.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...