Gå til innhold

RYKTE: Nesten alt har lekket foran AMDs store skjermkort-avsløring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HBM har jeg god tro på! Dette blir et fint steg fremover på både ytelse og effekt, men å resirkulere GCN med minimale endringer ennå en gang er ikke akkurat noe å feire. At HBM forbeholdes skjermkort i 300W-klassen gjør det foreløpig uaktuelt å oppgradere.

 

Det ser ut som jeg kommer til å beholde mitt R7 260X til AMD lanserer GCN 2.0 med HBM, 14nm og rundt 100 Watt. Eller til Nvidia lanserer noe lignende.

Lenke til kommentar

HBM har jeg god tro på! Dette blir et fint steg fremover på både ytelse og effekt, men å resirkulere GCN med minimale endringer ennå en gang er ikke akkurat noe å feire. At HBM forbeholdes skjermkort i 300W-klassen gjør det foreløpig uaktuelt å oppgradere.

 

Det ser ut som jeg kommer til å beholde mitt R7 260X til AMD lanserer GCN 2.0 med HBM, 14nm og rundt 100 Watt. Eller til Nvidia lanserer noe lignende.

 

100W blir i såfall et low-end kort. De velger nok heller kort med 200W og høyere ytelse tror jeg da.

Lenke til kommentar

 

HBM har jeg god tro på! Dette blir et fint steg fremover på både ytelse og effekt, men å resirkulere GCN med minimale endringer ennå en gang er ikke akkurat noe å feire. At HBM forbeholdes skjermkort i 300W-klassen gjør det foreløpig uaktuelt å oppgradere.

 

Det ser ut som jeg kommer til å beholde mitt R7 260X til AMD lanserer GCN 2.0 med HBM, 14nm og rundt 100 Watt. Eller til Nvidia lanserer noe lignende.

 

100W blir i såfall et low-end kort. De velger nok heller kort med 200W og høyere ytelse tror jeg da.

 

Low end er integrert grafikk etter mine standarder. Kortene til noen hundrelapper er uinteressant og myntet på PCer som mangler integrert grafikk (AMD FX-serien, Intel Extreme etc). PS. Jeg er ikke kongelig så du trenger ikke si "de" til meg. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fury (Fiji) blir et spennende kort. Dumt at det har blitt såpass forsinket, hadde dette kommet høsten 2014 som var planen...

Ellers så er det ikke selve HBM-minnet som er så veldig dyrt, det er "interposer" som er komponenten som binder GPU sammen med de fire stackene med minne. Her har det vært trøbbel, spesielt fordi AMD har en såpass høy TPD på Fiji.

 

HBM er noe vi kommer til å se veldig mye mer av i 2016, også da også i flere prisklasser, og ikke begrenset til kun 4 GB.

 

 

Ellers er det synd at resten av kortene kun rebrands fra 200-serien som er litt overklokket og har fått litt ekstra minne.

Skrekkeksemplet blir 370X som er rebranda GCN 1.0 brikke (Pitcairn) helt tilbake fra mars 2012, som hverken støtter FreeSync, True Audio eller VSR.

 

Det positive er som nevnt at AMD må prise dette aggressivt, og det fører forhåpentligvis det at Nvidia også setter ned noen priser.

Lenke til kommentar

Det ser ut som 2016 er året for oppgradering! Mitt gamle skjermkort holder fint et år til! Det skjer litt for store endringer til neste år, til at jeg gidder å bruke penger på skjermkort i år! Blir nok et radeon 400, og en zen prosessor i 2016 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som 2016 er året for oppgradering! Mitt gamle skjermkort holder fint et år til! Det skjer litt for store endringer til neste år, til at jeg gidder å bruke penger på skjermkort i år! Blir nok et radeon 400, og en zen prosessor i 2016 :)

 

Er vel best å vente å se hva som er det beste kjøpet når den tid kommer. Kan hende Intel har en bedre prosessor for pengene, og nVidia et bedre skjermkort. Det vet vi jo ikke enda.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Ellers er det synd at resten av kortene kun rebrands fra 200-serien som er litt overklokket og har fått litt ekstra minne.

Skrekkeksemplet blir 370X som er rebranda GCN 1.0 brikke (Pitcairn) helt tilbake fra mars 2012, som hverken støtter FreeSync, True Audio eller VSR.

 

Har du kilde for denne informasjonen? Hvis det stemmer begynner det jo å nærme seg svindel.
Lenke til kommentar

 

 

Ellers er det synd at resten av kortene kun rebrands fra 200-serien som er litt overklokket og har fått litt ekstra minne.

Skrekkeksemplet blir 370X som er rebranda GCN 1.0 brikke (Pitcairn) helt tilbake fra mars 2012, som hverken støtter FreeSync, True Audio eller VSR.

Har du kilde for denne informasjonen? Hvis det stemmer begynner det jo å nærme seg svindel.

 

Hva med over alt på nettet?

Ingen GPU brikker i 300-serien (med unntak av Fury/Fiji, disse er heller ikke en del av 300-serien) er nye.

 

http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-eu-pricing-leaked-sapphire-msi-gigabyte-graphics-cards/

http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-sale-bestbuy/

Lenke til kommentar

 

 

"Neste ukes planlagte Radeon 300-avsløring kan akkurat ha blitt litt mindre spennende."

 

Vel...,for mitt personligge vedkommende så blir det spennende å se hvordan de får til følgende...

 

R9 290 = 512bit,1,25GHz og 320GB/s

R9 290X = 512bit,1,25GHz og 320GB/s

R9 390 = 512bit,1,5GHz og 384GB/s

R9 390X = 512bit,1,5GHz og 384GB/s

Fury = 4096bit,,500MHz og 512GB/s

FuryX = 4096bit,500MHz og 512GB/s

Lenke til kommentar

Skal kjøpe skjermkort akkurat i disse dager og håper det dermed skjer noe med prisene. Men det skjer vel ikke de første par ukene som jeg egentlig hadde tenkt på nytt kort. :/

 

Var nesten så jeg trykket kjøp på 970 i går.

 

Har et HD6950 som ikke akkurat henger med i svingene i nye spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal kjøpe skjermkort akkurat i disse dager og håper det dermed skjer noe med prisene. Men det skjer vel ikke de første par ukene som jeg egentlig hadde tenkt på nytt kort. :/

 

Var nesten så jeg trykket kjøp på 970 i går.

 

Har et HD6950 som ikke akkurat henger med i svingene i nye spill.

 

Har et HD 5850 som skriker litt etter å bli oppgradert også. :p Håper at AMD overrasker skikkelig og gjør alle prognoser til skamme, men er vel lite sannsynlig. Til syvende og sist kommer jeg til å henge meg mest opp i pris.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...