Gå til innhold

Slik blir den endelige utgaven av Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend.

 

Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst.

 

Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend.

 

Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst.

 

Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt.

 

Nå er det vel ikke planer om å kjøre denne på konsollen, hverken for XBONE og PS4. MS har imidlertid tidligere sagt at de vil støtte OR i W10, og de skal også ha spillstreaming fra XBONE til W10, og dermed blir det også naturlig å implementere støtte den veien. Ser ikke at dette vil skape noen lock-in egentlig, bare at det gir XBONE en feature. Med mindre de har en exclusive avtale, men det har jeg ikke sett noe om. Hvis ikke kan også sony implementere dette om de vil. Men da må de ha en streaming tjeneste på PC'n.

 

Ikke noe galt med å få en gratis controller heller da.

Lenke til kommentar

"Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend.

 

Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst.

 

Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt.

Nå driver jo Sony å utvikler sin egen VR briller, så jeg vet ikke om det hadde blitt så veldig mye støtte for Occulus Rift om Microsoft hadde vært med i bildet eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

"Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend.

 

Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst.

 

Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt.

 

Lockout fra Sony's side skjedde i det øyeblikket de annonserte Morpheus. Hvorfor skal de støtte oculus dersom det fører til at færre kjøper Morpheus?

Lenke til kommentar

Konsoller har alltid vært en lukket plattform så ser ikke helt problemet. Vil en ha en åpen plattform så er det PC som gjelder.

 

Og personlig synes jeg det er topp at Oculus ble kjøpt opp av Facebook. Det har nok resultert at vi får et bedre VR produkt. Og at bruksområdene blir større fortere. At Oculus og Microsoft samarbeider er på software siden med Windows 10. Så det er bare bra for alle som vil bruke VR på PC. Så det ser jeg heller ikke noe problem med...

 

Det er jo ikke slik at Oculus Rift CV1 vil virke på en Xbox One....selv om endel fortsatt er i den bobla. 

Lenke til kommentar

At facebook kjøpte opp Oculus gjør meg ingenting. Da er en vertfall sikker på at de har pengene på plass til å forske samt utvikle mer og fortere enn om de hadde vært for seg selv. Har i grunn lite tro på at facebook kommer til å gjøre noen forandringer i det hele tatt. Har vell noe mer med at de ser en framtid med VR og kan tjene penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...