Gå til innhold

TEST: Sony A7 Mark II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Må si meg enig i at testbildene var meget gode. Dette kameraet er dessverre litt utenfor mitt budsjett, men jeg håper at erstatteren til A6000 dukker opp snart.

Lenke til kommentar

Det var utrolig mye "vi" i en artikkel signert av en enkel forfatter...

 

..anyways, jeg har hatt A7II siden det kom til landet og er godt fornøyd med kameraet, dog er jeg stort sett enig med de få minuspunktene. I tillegg synes jeg ikke autofokusen er god nok. Synes den er et steg ned både fra Canon 5D mk2 og Olympus E-M5. Tenker da både på autofokushastighet og treffsikkerhet i dårlig belysning. Ellers er det et dream-come-true-kamera for min del med fullformat i så liten og likevel solid pakning.

Lenke til kommentar

Det var utrolig mye "vi" i en artikkel signert av en enkel forfatter...

 

..anyways, jeg har hatt A7II siden det kom til landet og er godt fornøyd med kameraet, dog er jeg stort sett enig med de få minuspunktene. I tillegg synes jeg ikke autofokusen er god nok. Synes den er et steg ned både fra Canon 5D mk2 og Olympus E-M5. Tenker da både på autofokushastighet og treffsikkerhet i dårlig belysning. Ellers er det et dream-come-true-kamera for min del med fullformat i så liten og likevel solid pakning.

 

Var det et enormt steg opp fra Olympus EM-5 syns du?

Har "investert" en del i M43-serien, og har en drøss med objektiver fra både Olympus og Panasonic, inkludert mange av de high-end prime-objektivene. Har i tillegg til EM-5 også et Panasonic G1-kamera, og har tenkt litt på å oppgradere til EM-1.

 

Men er også ekstremt fristet til å skifte over til Sony-kameraene, men føler ikke jeg kan rettferdiggjøre det mtp å måtte skifte ut alle objektiver etc, da foto uansett ikke er noe jeg livnærer meg på, men er mer på et hobbyentusiast-nivå.

Lenke til kommentar

Var det et enormt steg opp fra Olympus EM-5 syns du?

Et enormt steg var det ikke. Men, jeg setter pris på både mulighet for liten dybdeskarphet og mulighet for litt høyere iso. I tillegg er grepet og søkeren noe bedre. Men, til gjengjeld savner jeg litt autofokusen, den lille størrelsen samt objektivutvalget jeg hadde med EM-5. Men da hadde jeg også en Canon 5D mk2 for de bildene med liten dybdeskarphet, men nå har A7II erstattet begge samtidig som jeg har kjøpt et RX100 for de gangene jeg vil klare meg med et minst mulig kamera.

 

Om du vurderer EM-1 så bør vel EM-5 mk2 også være et godt alternativ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...