Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iOS 9 på iPhone og iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja, reknar med det blir iPhone 5 og iPad 3 sin tur å bli treige denne gang?

 

Tvert om, hvis vi skal tro Apple. Med ytelsesoptimaliseringer og Metal skal iOS 9 være raskere enn tidligere utgaver. Men det er jo ikke alltid slike lovnader holder vann, og vi har foreløpig ikke lagt inn betaversjonen på eldre utstyr. Det vil nok ta noe tid før fasit her er inne.

Lenke til kommentar

Har kjørt flere apper på samme skjerm en god stund på mine Windowsbrett, og det er en ganske så nyttig funksjon fra tid til annen. En annen fordel på Windowsbrettene er at appen skalerer, og endrer innholdet i, visning etter hvor mye av skjermen de får.

 

Kan man dele dette på andre måter enn 50% i iOS?

Og hvorfor får man dette kun på Air 2? Jeg ser ingen grunner til at de begrenser dette kun til dette brettet foruten ønske om mersalg.

Lenke til kommentar

Har kjørt flere apper på samme skjerm en god stund på mine Windowsbrett, og det er en ganske så nyttig funksjon fra tid til annen. En annen fordel på Windowsbrettene er at appen skalerer, og endrer innholdet i, visning etter hvor mye av skjermen de får.

 

Kan man dele dette på andre måter enn 50% i iOS?

Og hvorfor får man dette kun på Air 2? Jeg ser ingen grunner til at de begrenser dette kun til dette brettet foruten ønske om mersalg.

 

Vedrørende siste spørsmålet så antar jeg at det er ram'en som er årsaken til at kun iPad Air 2 får det. Air 2 har 2GB ram.

Lenke til kommentar

 

jaja, reknar med det blir iPhone 5 og iPad 3 sin tur å bli treige denne gang?

Det var det første som slo meg også! Slik blir din "nye" iPad: Treg og skriker etter utbytting.

 

At de dytter dette på iPad2 er jo helt moldbo.

 

 

 

Er det noe som er "moldbo" (uten at jeg kjenner til dette ordet?) så er det vel det å være så forutinntatt og negativt på forhånd uten noe som helst grunnlag til å vite eller vurdere hvorvidt iOS 9 til iPad 2 blir en positiv eller negativ greie?

 

Vi har jo hatt flere eksempler opp igjennom historien hvor nye operativsystem ikke nødvendigvis betyr dårligere ytelse på eldre enheter. Windows 7 var langt bedre på eldre enheter sammenlignet med Windows Vista. Mac OS X Snow Leopard var langt bedre på eldre enheter sammenlignet med Mac OS X Leopard, samme var Mac OS X Mountain Lion kontra Mac OS X Lion osv..

 

iOS 9 er jo en så kalt "vedlikeholdsoppdatering", det introduseres relativt lite nytt da fokuset er på optimalisering og finpussing av ting "under panseret" som så fint kaller det. Etter alle solemerker så er jo hele poenget og tanken bak iOS 9 at det skal tilby bedre batteritid og bedre ytelse sammenlignet med både iOS 7 og ikke minst iOS 8.

 

 

Hvorvidt det blir sånn i praksis vil jo kun tiden vise, men hvorfor skulle det være så forferdelig negativt at en slik oppdatering leveres til eldre enheter som kanskje trenger det som mest? Og som Audun_K sier, oppdatering er valgfritt. Er vel bedre å gi en bruker valget, kontra å ikke han valget overhodet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...