Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I IOS 9 har vi greid det umulige igjen hos APPLE. Vi har gjort IOS så enkelt at til og med en hjernedød ape kan bruke mobilene våres. Igjen kopierer vi fra google og gjør ting populært som egentlig har eksistert lenge før på Android. Det vi ønsker hos Apple er ikke kunder som ikke tenker, men kunder som ikke er istand til å tenke lenger, derfor fortsetter vi å utvikle "high-end" og "high-tech" for våres kunder.

Flame on boyz

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Flaminga var det du som sto for. Voksent...

 

Selv synes jeg det var lite interessant å spore i denne presentasjonen. Ser ingen spesiell grunn til å oppdatere iPhone 6 til IOS9, men OSX kan kun bli bedre enn det Yosemite er, så den får vi prøve oss på.

 

Apple Music er ikke interessant da jeg ikke streamer musikk(jeg er gammeldags) og Apple Watch har jeg så langt ikke hatt noe behov for.

Lenke til kommentar

Syntes nå det var mye bra jeg da.

Endelig har notes appen blitt brukende.
Det går faktisk ann å bruke tastaturet på iPad nå til å skrive med.
Blitt lettere å kopiere og paste.
Multitasking på iPad, har prøvd dette på Samsung brett tidligere, men det var en dårlig opplevelse, for håpe dette blir bedre.
Generelt bedre lastetider i OSX, åpning av programmer etc etc
Metal i OSX, bedre lastetider i Adobe

Fokus på ytelse og batteritid i nyeste versjon av OSX

Apple Music, som jeg syntes kan virke som en ordentlig konkurrent for Spotify

Blir spennende å se

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, iOS9 går inn i listen over iOS kjedelige iOS oppdateringer som bare legger til funksjonalitet som allerede er standard i Android. Det er derfor jeg synes det er merkelig når folk argumenterer med at iOS får de nyeste versjonene raskere. Selv om oppdateringene kommer etter nexus enheter, kommer de fortsatt i god tid før oppdateringen kommer til iOS. Detter er vel 3. versjon på rad som er som dette. Veldig innovativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes nå det var mye bra jeg da.

...

Enig. Mange fine saker på agendaen fremover.

 

 

 

Betaler ikke for den skiten jeg, bedre med WP. Går jo faktisk an å sende musikk gjennom blåtann

Likevel føler du et behov for å kommentere på ting du syns er skit. Merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smartere og smartere... Har sitti nå med batterisparing på mine WP-er siden 2010 og har hatt den beste batteritida jeg har opplevd! (har prøvd noen droider og slik i mellomtida)

 

Er vel ikke så fryktelig vanskelig å forstå at "Nå blir iOS smartere" sikter til at den nye versjonen blir smartere enn den forrige? ...

Lenke til kommentar

Vel, iOS9 går inn i listen over iOS kjedelige iOS oppdateringer som bare legger til funksjonalitet som allerede er standard i Android. Det er derfor jeg synes det er merkelig når folk argumenterer med at iOS får de nyeste versjonene raskere. Selv om oppdateringene kommer etter nexus enheter, kommer de fortsatt i god tid før oppdateringen kommer til iOS. Detter er vel 3. versjon på rad som er som dette. Veldig innovativt.

 

 

Dette var da en temmelig flåsete kommentar til deg å være? Hva av det som ble vist frem i dag har så fryktelig mye med Android å gjøre? Split-screen multitasking på nettbrett er jo ikke noe som leveres med Android men i begrenset form fra Samsung via TouchWiz. Noe spesielt nytt og innovativ har vi vel sett fra verken Apple eller Google på en god stund nå.

 

Fokus på optimalisering, stabilitet og batteriforbedringer er jo alltid kjærkomment, og er jo nøyaktig det samme som Google ser ut til å fokusere på med Android M. Med iOS 8 så kom Apple med Swift og Metal, to store oppdateringer og forbedringer når det kommer til programmeringsspråk og grafikkbibliotek til iOS og nå har de utviklet dette videre, og attpåtil gjort Swift Open-Source. Dette er vel en av nøkkelpunktene hvor Apple er et godt stykke foran Google og Android iform av bedre utviklerverktøy og et langt bedre og mer effektivt programmeringsspråk for utviklere å benytte seg av. Sammenlignet med Java så er jo Swift 2, som er en videreutvikling av Swift som igjen er en videreutviklet utgave av Objective-C å foretrekke i de aller fleste, om ikke samtlige tilfeller. Noe som også gjenspeiler seg i generell appkvalitet, ytelse og optimalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

 

Dette var da en temmelig flåsete kommentar til deg å være? Hva av det som ble vist frem i dag har så fryktelig mye med Android å gjøre? Split-screen multitasking på nettbrett er jo ikke noe som leveres med Android men i begrenset form fra Samsung via TouchWiz. Noe spesielt nytt og innovativ har vi vel sett fra verken Apple eller Google på en god stund nå.

 

Fokus på optimalisering, stabilitet og batteriforbedringer er jo alltid kjærkomment, og er jo nøyaktig det samme som Google ser ut til å fokusere på med Android M. Med iOS 8 så kom Apple med Swift og Metal, to store oppdateringer og forbedringer når det kommer til programmeringsspråk og grafikkbibliotek til iOS og nå har de utviklet dette videre, og attpåtil gjort Swift Open-Source. Dette er vel en av nøkkelpunktene hvor Apple er et godt stykke foran Google og Android iform av bedre utviklerverktøy og et langt bedre og mer effektivt programmeringsspråk for utviklere å benytte seg av. Sammenlignet med Java så er jo Swift 2, som er en videreutvikling av Swift som igjen er en videreutviklet utgave av Objective-C å foretrekke i de aller fleste, om ikke samtlige tilfeller. Noe som også gjenspeiler seg i generell appkvalitet, ytelse og optimalisering.

 

Kan vel endre det til Android-enheter :)

De har gjort mye godt arbeid, og Google fokuserer jo og på mye av det samme som du sier. Optimalisering, batteritid osv. Det er jo veldig bra at Apple fokuserer på et skikkelig språk til programmeringen, og er helt enig i at det er klart bedre enn Java. Likevel er ingen av disse endringene spennende. Det er ikke noe revolusjonerende nytt. Jeg skrev det mest til folk som påstår at Apple er ekstremt innovative og kommer med nye smarte løsninger hele tiden. Det stemmer jo åpenbart ikke. Det er en god oppdatering, men den bringer ikke inn noe spesielt. Det samme gjelder jo for Google, og etter det jeg har sett har ikke folk vært veldig fornøyde med lolipop. Optimaliseringsoppdateringer kommer jo ofte fra produsent av telefon, likevel blir det ikke snakket noe om. Er bare litt irritert over folk som sier Android telefoner får oppdateringer så sent, og at Apple er så ekstremt innovative som gang på gang viser seg å ikke stemme. De gjør det bra, og det gjør alle andre og, det er ingenting spesielt med noen av selskapene.

Lenke til kommentar

Ja, tenke seg til at Apple henvender seg til utviklerene, på denne utviklerkonferansen....hvor er disse som påstår at apple er ekstremt innovative? Hvor er disse som påstår at at apple kommer med smarte løsninger hele tiden?

 

Og du får bare bli irritert, androidtelefoner FÅR oppdateringer så sent. Et år etter en ny versjon så er det bare fåtallet som er oppdatert.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har sett noen som sier at Apple er innovative, vil jeg påstå at du ikke har lest mye forum/teknologinettsider. Det er vel ingen som kan fornekte at Apple kommer med smarte løsninger stadig vekk?

 

Androidtelefoner får ikke oppdateringer så sent. En Samsung oppdatering kan lett være større enn iOS 9 er. Disse oppdateringene teller åpenbart ikke, og kun google sine oppdateringer teller med nye funksjoner. Til tross for at Android telefoner gjerne har disse allerede, og Apple garantert ikke har dem. Så hvis Androidtelefoner blir oppdatert sent, så sier du at iOS 9 ligger langt bak.

Lenke til kommentar

 

...

 

Det er vel ingen som kan fornekte at Apple kommer med smarte løsninger stadig vekk?

 

...

Du har helt rett, de er flinke.

 

Det er de helt klart. Jeg føler og folk har misforstått meg litt her. Jeg mener på ingen måte at dette er en dårlig oppdatering. Jeg mener heller ikke at den må være spennende med masse nytt. Optimalisering er jo en veldig god oppdatering i seg selv. Tror heller ikke Apple har som mål å komme med spennende iOS lanseringer lengre. Derfor blir det litt irriterende når folk skriver at Android telefoner er utdaterte, og Apple er et av de mest innovative selskapene. Påstander som var rett, men hører til historien.

 

Edit: @urgelol usikker på hvorfor du kommenterer meg, istedenfor å kommentere saken. Ikke akkurat veldig saklig? Er bare utsagn som beskriver Apple positivt fornuftige? Jeg har problemer med å forstå hvorfor folk som foretrekker Apple tar disse diskusjonene så personlig, og ofte begynner å kommentere den de diskuterer med istedenfor å faktisk kommentere innholdet. Det finnes klare forumregler her også.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette var da en temmelig flåsete kommentar til deg å være? Hva av det som ble vist frem i dag har så fryktelig mye med Android å gjøre? Split-screen multitasking på nettbrett er jo ikke noe som leveres med Android men i begrenset form fra Samsung via TouchWiz. Noe spesielt nytt og innovativ har vi vel sett fra verken Apple eller Google på en god stund nå.

 

 

Typisk deg: er selektiv i sine argumenter ("leveres med") for å slå best mulig poeng. I Android er det et begrep, jeg vet ikke om du kjenner til den eller ikke, som heter "åpenhet". Og det fører i dette tilfellet med seg utvikling av samtlige tredjepartsapplikasjoner som gjør muligheten for multitasking tilgjengelig.

 

Deretter tar du fullstendig feil om at multitasking leveres bare i TouchWiz. LGs UX har også denne muligheten. Du er også uklar hvordan denne løsninge er begrenset på Samsung; begrenset i forhold til hva? Det Apple presenterte virket mer begrenset enn på Multi-Window på TouchWiz (eller UX). Generelt er all multitasking svært begrenset på Apple, og er kanskje det første Apple bør fokusere på før de går over på Multi-Window?

 

 

 

 

Noe spesielt nytt og innovativ har vi vel sett fra verken Apple eller Google på en god stund nå.

 

Selektiv igjen, er vi? "Innovasjon" er et ganske ubestemt og idiosynkratisk betegnelse. For eks. var ikke Widgets veldig innoverende for iOS-brukere, når man etterspurte det på Apples enheter. Ei heller var multitasking-kapabiliteter som multitask-windows, eller den utvidete notifikasjons- og taskbaren som Android virkelig materialiserte tl detdet er i dag. Dvs. inntil de faktisk kom på iOS, og fikk store positive tilbakemeldinger fra brukere.

 

I ettertid har vi sett Apple gå direkte til angrep på Google gjennom enten å kritisere dets svakheter (reklamer) eller ved å regelrett losse konkurransen fra Googles tjenester ved å lansere egne alternative applikasjoner og/eller imitere Google: Apple Maps, Siri, Apple Music, Apple Calender. Akkurat slik Samsung gjør med sine dedikerte applikasjoner (ofte korrekt kalt "bloatware"). Apple prøver ikke engang skjule dette; nyttig og innovative funksjoner som smartsøk av bilder, ble presentert og lansert for første gang av Google under I/O i slutten av forrige måned. I Apples konferanse var presentasjonen av den nøyaktig samme funksjonen påfallende lik.

 

Altså, vi har sett mange anklager fra Apple -- som også har resultert i søksmål -- mot Samsung for ukritisk kopiering. Og en god del av det har de forsåvidt grunnlag for. Men det Apple har drevet på de siste årene, spesielt siden lanseringen av iOS7, er en vanvittig "catch-up"-race til Android-plattformen. Det er interessant, om ikke avslørende, å se denne utviklingen de siste årene.

 

Så når du som iOS-bruker klager på manglende innovasjon, får du holde det til deg selv. Jeg ser stadig stor utvikling, både i hardware og software, på både Android- og iOS-enheter. iOS har sett vesentlige forandringer (til det positive) de siste årene; men da gjerne gjennom funksjoner/harware allerede introdusert på Android. Multi-window for eks., er en stor skritt framover for iOS; men det er heller "long overdue", enn innoverende.

 

EDIT:

 

 

 

Fokus på optimalisering, stabilitet og batteriforbedringer er jo alltid kjærkomment, og er jo nøyaktig det samme som Google ser ut til å fokusere på med Android M

 

Idiotisk illustrasjon igjen. Her får du optimaliseringene til Apple til å virke som noe annet en funksjoner som er lenge etterlenget, ved å sammenligne dets kvaliteter med en Android-oppdatering som ikke er her enda. Batteriforbedringer i en vesentlig grad fikk man først med KitKat, og det var det et massivt fokus på i Lollipop. Videre er "strømsparing" enda en funksjon som Android-enheter og Windows-enheter har hatt i mange år nå. Utover det er optimalisering noe man fokuserer på i alle oppdateringer av alle operativsystemer. Så opplagt bør jo slike selvfølgeligheter være for deg.

 

Noe som også gjenspeiler seg i generell appkvalitet, ytelse og optimalisering.

 

Eh, javel? Hahahahaha. Så en verktøy som ble introdusert for 1 år siden og først fullt lansert for 2 måneder siden, har skyld i det du mener er "generel appkvalitet, ytele og optimalisering" i iOS. Vet du i det hele tatt hva du snaker om, eller?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...