Gå til innhold

7 ting du mister når du oppgraderer til Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1-6 er intenting å grine over. 7 derimot frykter jeg Microsoft vil utnytte til søppel og annet dritt.

 

2, 3 og 4 er vel strengtatt ikke relevant? Mener at Microsoft har uttalt at de går tilbake på dette med å fjerne DVD-støtten i Windows Media Player så denne skulle komme med Windows 10 likevel, mulig jeg har blingset? 99 av 100 personer benytter vel uansett noe annet enn Windows Media Player uansett, og det er vel ytterst få som spiller av DVD-filmer lenger uansett. Alt går i streaming eller nedlastbart media.

 

Dette med Gadgets har jo ikke vært i aktiv bruk på evigheter, eksisterer det i det hele tatt i Windows 8 / 8.1 i utgangspunktet? Nå skal det uansett bli erstatter med noen interaktive greier du kan ha på skrivebordet i Windows 10 som vel på mange måter blir en mer modernisert variant av "Gadgets" uansett.

 

Minesweeper og Hearts er jo heller ikke en relevant problemstilling i all den tid du kan laste ned nyere varianter gratis via Microsoft Store. Her fjerner jo bare Microsoft unødvendig skvip fra Windows som de fleste ikke benytter seg av og heller legger opp til at de som ønsker det for laste det ned og installere det separat.

 

 

 

#1 derimot er jo en potensiell problemstilling. Per i dag så er Windows Media Center en av de klart beste og mest brukervennlig måtene å få TV via PC / HTPC / Windows på. Det finnes knapt alternative løsninger som har skikkelig støtte for DVB-X og visning av krypterte kanaler. Dette blir kanskje en nisje, men er jo ganske så kritisk for dem det rammer i mangel på like gode alternativer.

 

 

 

Tiden får vise, men 7 kan være ett "hull" M$ kan utnytte. Men skulle ikke forundre meg at det blir mye pepper til M$ over tid og at det via en update eller SP at brukere igjen da kan bestemme.

 

 

De har jo allerede en løsning for de som mener at de burde få bestemme selv, det heter Windows 10 Professional og Windows 10 Enterprise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke noe som akkurat bekymrer meg her, men jeg håper de kommer med et annet program/app ellerno til Windows Movie maker fordi den er ganske enkel og nyttig noen ganger. Jeg tror også at de vil komme tiobake på noe, f.eks. at man ikke kan stoppe oppdateringene tror jeg de gjør en løsning på senere... I hvertfall så er Microsoft flinke med oppdateringer, for min 920 støtter også Windows 10, mens faren min sin Galaxy S4 (som er nyere) ikke støtter Android 5.0 engang... ( Vet at google play versjonen av SGS4 støtter 5.0, men han har ikke den)

Lenke til kommentar

Det med å ikke kunne avslå oppdateringer er jo ei potensiell fallgruve for de som benytter seg av programmer eller løsninger som ikke alltid er helt oppdatert mot siste os/nettleserversjoner. Jeg benytter meg av et par webbaserte løsninger i fob med jobb som er veldig sen med å støtte siste versjon nettleser. Jeg kan derfor ikke ha et os som påtvinger meg siste versjon nettleser fra Microsoft, da vil jeg stadig vekk bli utestengt fra disse webapplikasjonene.

Lenke til kommentar

Det med å ikke kunne avslå oppdateringer er jo ei potensiell fallgruve for de som benytter seg av programmer eller løsninger som ikke alltid er helt oppdatert mot siste os/nettleserversjoner. Jeg benytter meg av et par webbaserte løsninger i fob med jobb som er veldig sen med å støtte siste versjon nettleser. Jeg kan derfor ikke ha et os som påtvinger meg siste versjon nettleser fra Microsoft, da vil jeg stadig vekk bli utestengt fra disse webapplikasjonene.

 

Du kan fortsatt slå av automatiske oppdateringer slik at du gjør det selv også, men det som menes her er at hvis du har på automatisk så får du ikke utsatt det ;)

Lenke til kommentar

Det med å ikke kunne avslå oppdateringer er jo ei potensiell fallgruve for de som benytter seg av programmer eller løsninger som ikke alltid er helt oppdatert mot siste os/nettleserversjoner. Jeg benytter meg av et par webbaserte løsninger i fob med jobb som er veldig sen med å støtte siste versjon nettleser. Jeg kan derfor ikke ha et os som påtvinger meg siste versjon nettleser fra Microsoft, da vil jeg stadig vekk bli utestengt fra disse webapplikasjonene.

 

Og ettersom du benytter det i forbindelse med jobb, regner jeg med at du går for professional, så er det jo ingen problem.

Lenke til kommentar

1-6 er intenting å grine over. 7 derimot frykter jeg Microsoft vil utnytte til søppel og annet dritt.

Nå er det lite med søppel direkte fra MS. er jo hovedsaklig maskinvareprodusentene som slenger med mye fjas.

 

Blir intet stor problem for min del om det viser seg at Windows 10 Pro lar deg velge.

Lenke til kommentar

En ting til med tvungen oppdatering. Jeg har ved minst en anledninger på min W7 maskin opplevd at oppdateringer har ført til alvorlige problemer. Det ene gangen førte ei oppdatering til at maskinen umiddelbart låste seg fullstendig hver gang ved oppvåkning fra hvilemodus. Systemgjenopprettet og skjulte angjeldende oppdatering og problemet ble borte. Så det med tvungen oppdatering høres definitivt ikke bra ut.

 

Nå bruker jeg, og blir å fortsette å bruke pro versjoner, så for meg blir det riktignok ikke noe problem. Men jeg synes uansett ikke en slik funksjon høres fornuftig ut på noen som helst måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I hvertfall så er Microsoft flinke med oppdateringer, for min 920 støtter også Windows 10, mens faren min sin Galaxy S4 (som er nyere) ikke støtter Android 5.0 engang... ( Vet at google play versjonen av SGS4 støtter 5.0, men han har ikke den)

 

Prøvd å flashe SGS4en hans med GP-rom? Hilsen med-w10-på-L920-bruker

Lenke til kommentar

Det med å ikke kunne avslå oppdateringer er jo ei potensiell fallgruve for de som benytter seg av programmer eller løsninger som ikke alltid er helt oppdatert mot siste os/nettleserversjoner. Jeg benytter meg av et par webbaserte løsninger i fob med jobb som er veldig sen med å støtte siste versjon nettleser. Jeg kan derfor ikke ha et os som påtvinger meg siste versjon nettleser fra Microsoft, da vil jeg stadig vekk bli utestengt fra disse webapplikasjonene.

 

Bruker du Windows til jobb er nok Pro et bedre alternativ for deg, da den blant annet gir deg denne funksjonen

Lenke til kommentar

Det her med oppdateringer liker jeg ikke.

Ganske vrient å få hindret i versjon 8 også.

 

Er ikke noe greit å komme tilbake til PC-en som man hadde det man jobbet med oppe på, for så å se at den har restartet.

 

Windows 8.x fikset i stor grad dette med uvenlige restarter og W10 er enda bedre på det

Lenke til kommentar

Punkt 7;

Betyr det også at du er fucked hvis du eks sitter på en eksamen så MÅ maskinen restarte seg selv med oppdateringer?

Vet med min win 8 så har jeg opplevd at det kan ta LAAAANG tid...

 

W8.1 gir deg en tidsperiode på vel et døgn du kan usette den, iaf W10 Insider-versjonene er enda flinkere med å følge med på når det passer osv

Lenke til kommentar

 

I hvertfall så er Microsoft flinke med oppdateringer, for min 920 støtter også Windows 10, mens faren min sin Galaxy S4 (som er nyere) ikke støtter Android 5.0 engang... ( Vet at google play versjonen av SGS4 støtter 5.0, men han har ikke den)

 

Prøvd å flashe SGS4en hans med GP-rom? Hilsen med-w10-på-L920-bruker

Gidder ikke det da han ikke trenger det + etter min erfaringer med oppdatering av android enheter så blir de bare tregere og tregere...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...