Gå til innhold

Slik vil Google kryptere mobiltelefonen din med et mikro-SD-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje er det jeg som er den dumme her, men hvis Google er et amerikansk selskap underlagt amerikansk lovgivning som krever innsyn in all informasjon (jeg ignorerer Patriot her pga det finnes andre), hvordan er denne enheten "kryptert" eller "sikker"?

Den er like "sikker" som en person i et fengsel er "sikker"; ja, man er voktet fra andre på utside, men man kan ikke slippe ut.

 

Den dagen Taiwan, Sveits, India (mao land langt unna USAs direklte innfltelse eller "samarbeid") skal produsere noe slikt kan man ha en plausibel grunn til å tro at enheten er faktisk bygget for p2p kryptering, uten en svær bakdør og et system som overvåker uten noen som helst begrensninger.

Lenke til kommentar

Kanskje er det jeg som er den dumme her, men hvis Google er et amerikansk selskap underlagt amerikansk lovgivning som krever innsyn in all informasjon (jeg ignorerer Patriot her pga det finnes andre), hvordan er denne enheten "kryptert" eller "sikker"?

Den er like "sikker" som en person i et fengsel er "sikker"; ja, man er voktet fra andre på utside, men man kan ikke slippe ut.

 

Den dagen Taiwan, Sveits, India (mao land langt unna USAs direklte innfltelse eller "samarbeid") skal produsere noe slikt kan man ha en plausibel grunn til å tro at enheten er faktisk bygget for p2p kryptering, uten en svær bakdør og et system som overvåker uten noen som helst begrensninger.

Nå har Google lagt ut Android som åpen kildekode, som hvem som helst kan gå igjennom og kontrollere, og jeg vil tippe på at de kommer til å gjøre det samme her. Det er utrolig viktig at en slik sikkerhetsløsning blir gjennomgått av uavhengige tredjeparter nettopp for å forsikre folk at det ikke ligger bakdører eller inneholder svakheter som kan utnyttes av uvedkommende.

 

EDIT: Hvis du går til originalartikkelen, vil du faktisk se at de har allerede gjort det, med link til Github.

Endret av flinx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Systemet skal også være svært enkelt å bruke ? ifølge Google er det bare å plugge inn brikken og sette i gang."

 

Så flott. Bare vis meg MicroSD slot'en på Galaxy S6 så tester jeg gjerne...

 

Hue hue hue LG hue hue hue :)

Hue hue hue LGen er fin den hue hue, storfornøyd med 128GB ekstra plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...