Gå til innhold

ANMELDELSE: Hatred


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble skuffet av spillet. Jeg forventet ikke noe historie men å bli sjokkert av nedslakting av mennesker. Og det er ingenting sjokkerende eller gøy overhode med Hatred. Det verste er kontroll mekanismen i spillet som er helt horribel. 

 

Men dem skal ha skryt for grafikk stilen og ødeleggelse fysikken i spillet er helt genialt når alt virker som det skal. 

 

Spillet har solgt bra så satse på dem lager en oppfølger med litt mer kjøtt på beina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er glad Steam bestemte seg for å ordne så du kunne få tilbake pengene på spill som er kjøpt gjennom dem for dette var bortkastet for min del, gledet meg lenge å så frem til dette spillet men det var så utrolig kjedelig, hadde forferdelig kontroller og "ikke se hvor eller hva du skyter på"

Lenke til kommentar

Hvorfor anmeldte du spillet i det hele tatt? Det er jo helt tydelig at du ikke ville like spillet.

 

Det er ingenting som skulle tilsi at jeg kom til å like dette spillet mer eller mindre enn noen andre. Jeg syntes tematikken (slik den ble presentert i trailere) var smakløs, men hadde absolutt vært villig til å "overse" dette hvis spillet hadde vært interessant i og for seg selv. Det er det altså ikke. ^^

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er glad Steam bestemte seg for å ordne så du kunne få tilbake pengene på spill som er kjøpt gjennom dem for dette var bortkastet for min del, gledet meg lenge å så frem til dette spillet men det var så utrolig kjedelig, hadde forferdelig kontroller og "ikke se hvor eller hva du skyter på"

Fikk du pengene tilbake? Hvordan foregikk det?

Lenke til kommentar

 

Jeg er glad Steam bestemte seg for å ordne så du kunne få tilbake pengene på spill som er kjøpt gjennom dem for dette var bortkastet for min del, gledet meg lenge å så frem til dette spillet men det var så utrolig kjedelig, hadde forferdelig kontroller og "ikke se hvor eller hva du skyter på"

Fikk du pengene tilbake? Hvordan foregikk det?

 

Har ikke fått det enda, trykket på den reklame tingen som altid hopper opp da du starter Steam, der sto det litt om å få tilbake pengene å da jeg trykket på den fikk jeg velge mellom alle spillene jeg hadde installert om hvem jeg ville ha pengene tilbake fra. Litt merkelig da et krav er at når du vil ha tilbake pengene må det være på et spill som er kjøpt innen to uker og du må ha spilt i under 2 timer. 

Men jeg fylte ut alt av informasjon de trengte, du kan velge mellom å få pengene tilbake som store credit eller på din paypal, fikk en epost om at de hadde mottatt min request å jeg skulle få svar snart, det er 3 dager siden men har ikke hørt noe enda.

Lenke til kommentar

Satt meg ned med cannibal corpse spillende i bakgrunnen (they deserve to die) å pløyde igjennom dette spillet. Var både spennende og underholdende de første gangene man fikk se de div henrettelsene og bare oppleve den generelle ultravolden. Men det ble fort "kjedelig", repeat repeat repeat. Spillet er ikke et kvalmt oppkast, mulig smak og behag, men et tidvis underholdende spill som desverre blir repeterende.

Lenke til kommentar

Hvorfor anmeldte du spillet i det hele tatt? Det er jo helt tydelig at du ikke ville like spillet.

Det jeg vil tippe er at Gamer.no for en stund tilbake bestemte seg for at de ville anmelde spillet. Blant annet fordi det har fått så mye oppmerksomhet og om de ikke anmeldte spillet så ville det virke som om de boikottet det.

 

Espen var sikkert de som var mest villig til å ta jobben, eller bare den som fikk det tildelt. Hadde noen andre vist stor interesse for spillet så hadde sikkert de fått anmelderjobben. Men dette er et spill som vekker negative følelser hos mange og du vil derfor ikke alltid finne noen som har veldig lyst til å spille det i en gruppe på 10 - 20 personer.

 

Det er ihvertfall hva jeg tror kan være tilfellet, men siden jeg ikke har noen innsikt i hvordan Gamer.no opererer så kan jeg selvfølgelig være helt på jordet.

 

Husk at spill-anmeldelser alltid vil være subjektive, ikke minst når det gjelder spill som har fått så mye forhåndsomtale som dette.

Lenke til kommentar
Tenkte dette kom til å bli dårlig, men ikke så dårlig som dette. Skjønner ikke hvorfor de gjorde den dårlige beslutningen av å ha kameraet låst til fugleperspektiv. Hvor kameraet attpåtil beveger seg ukontrollert og ødelegger aimen. Du kan heller ikke skyte de som er på annet nivå, høyere/lavere enn karakteren selv etter hva jeg har forstått. Ikke kan du kjøre særlig heller. Bilene eksploderer etter noen få sekunder de har blitt skutt på.

 

- For ett drittspill.

 

Koster like mye som Ori and the blind forrest også som etter min mening er mye, mye bedre!

Endret av Scorpion88
  • Liker 2
Lenke til kommentar

All denne hypen og negativ omtale fra en "sjokkert" spillpresse, og så viste det seg å ikke være spesielt sjokkerende i det hele tatt. Bare nok en "drapssimulator" som kun de svært psykisk syke vil bli påvirket av, og kun hyklerne bli sjokkert av.

 

Ellers er jeg enig i anmeldelsen. Fysikkmotoren var faktisk ganske kul, men det lille potensialet som dette spillet hadde har ikke utvikleren tatt vare på. Veldig repetitivt og rett og slett kjedelig.

Lenke til kommentar

Som en annen skrev før meg så spilte jeg dette spillet med samme oppskrift som han.

 

Jeg satte på en gammel plate med Cannibal Corpse, lot musikken dunde og satte igang å spilte.

I begynnelsen var jeg underholdt, men dessverre føler jeg spillet velger å stagnere etter en stund.

 

Å henrette folkene, å skyte meg igjennom folkemassene var gøy i begynnelsen, men etterhvert ble det repedativt, intet nytt skjedde.

 

Men jeg føler at mange av dere som skriver her, spesielt anmelderen, bør stille segselv et spørsmål når de kritiserer at spillet stagnerer med for lite kjøtt på beina. Ville dere virkelig at det skulle vært mer? Hardere vold, en historie som gjør at du "er på lag" med hovedpersonen? Ville dere virkelig at dette spillet skulle gripe deg og la deg være delaktig i volden på et dypere nivå enn bare som spiller?

 

Jeg tror at svaret til de fleste er nei. Personlig mener jeg at man har tatt et veldig modig skritt med Hatred, det presser grenser som bare noen få spill har gjort tidligere. Men de burde gitt mer dybde, mer personlighet til spillet.

 

Tenk dere hvor spektakulært dette hadde vært om du etterhvert ble enig med mannen, at du ble etterlatt med en skremmende ekkel følelse av "hva har jeg gjort..?!"

Lenke til kommentar

Som en annen skrev før meg så spilte jeg dette spillet med samme oppskrift som han.

 

Jeg satte på en gammel plate med Cannibal Corpse, lot musikken dunde og satte igang å spilte.

I begynnelsen var jeg underholdt, men dessverre føler jeg spillet velger å stagnere etter en stund.

 

Å henrette folkene, å skyte meg igjennom folkemassene var gøy i begynnelsen, men etterhvert ble det repedativt, intet nytt skjedde.

 

Men jeg føler at mange av dere som skriver her, spesielt anmelderen, bør stille segselv et spørsmål når de kritiserer at spillet stagnerer med for lite kjøtt på beina. Ville dere virkelig at det skulle vært mer? Hardere vold, en historie som gjør at du "er på lag" med hovedpersonen? Ville dere virkelig at dette spillet skulle gripe deg og la deg være delaktig i volden på et dypere nivå enn bare som spiller?

 

Jeg tror at svaret til de fleste er nei. Personlig mener jeg at man har tatt et veldig modig skritt med Hatred, det presser grenser som bare noen få spill har gjort tidligere. Men de burde gitt mer dybde, mer personlighet til spillet.

 

Tenk dere hvor spektakulært dette hadde vært om du etterhvert ble enig med mannen, at du ble etterlatt med en skremmende ekkel følelse av "hva har jeg gjort..?!"

 

Blir litt som når man feks. ser på serien dexter som omhandler en "funskjonell" psykopat, serie morder etc og faktisk "heier" på ham. Man burde jo faktisk stille seg spm ; hva og hvor er min moralske grense? Uansett hvor karismatisk det portrettet er av en morder er så er dexter det, en morder. Så uten å gå dypere i det, hva er så forbanna galt med spill som byr på samme underholdningen(?), selvsagt i en eskalert skala.

Lenke til kommentar

 

Blir litt som når man feks. ser på serien dexter som omhandler en "funskjonell" psykopat, serie morder etc og faktisk "heier" på ham. Man burde jo faktisk stille seg spm ; hva og hvor er min moralske grense? Uansett hvor karismatisk det portrettet er av en morder er så er dexter det, en morder. Så uten å gå dypere i det, hva er så forbanna galt med spill som byr på samme underholdningen(?), selvsagt i en eskalert skala.

 

 

Er ingenting galt med det. Men dessverre så er det både spillere og anmeldere som ikke anser eller er i stand til å se at spill er på lik linje med film i 2015. Spesielt anmeldere er faktisk med på å holde igjen spill som et medie. Polygon er vel dem verste av dem alle.

 

Anmeldelsen her i Gamer virker forholdsvis grei. Selv om jeg ser et slør av mangel av interesse og åpenhet. Men det kan bare være meg...

Lenke til kommentar

Blir litt som når man feks. ser på serien dexter som omhandler en "funskjonell" psykopat, serie morder etc og faktisk "heier" på ham. Man burde jo faktisk stille seg spm ; hva og hvor er min moralske grense? Uansett hvor karismatisk det portrettet er av en morder er så er dexter det, en morder. Så uten å gå dypere i det, hva er så forbanna galt med spill som byr på samme underholdningen(?), selvsagt i en eskalert skala.

 

Akkurat det jeg og tenkte. Men her er det jo også en forskjell. Dexter er en sosiopat som dreper fordi han må. Dexter har ikke noe destruktivt syn på verden, han har tilogmed et moralsk kompass (som er litt feilaktig).

I Hatred er man en psykopat som dreper fordi han har lyst. Han hater alt og alle, hans kompass er ikke tilstede pga alle og enhver er hans fiende.

 

Det er ikke lett å skrive en slik person, en nihilist med drapslyst, særlig likbar. Men hadde de klart det med Hatred, ville ikke folk hatet spillet enda mer enn nå?

 

Personlig ville jeg sett et mindre actionspill, men mer rpg element. La oss tre inn i rollen, kaste om oss med hans galskap og hans hat. Være den som faller ned i elendigheten og avgrunnen sammen med "vår helt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...