Gå til innhold

– Samsung er i ferd med å implodere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Galaxy S6 og S6 Edge brukte en måned på å selge 10 millioner enheter, mens S4 og S5 solgte samme antall i løpet av henholdsvis 27 og 25 dager. Helt kjeeeempe stor forskjell og helt klart en tegn på at Samsung kollapser.

 

Jeg tror at både Apple, Samsung, Sony m.f. nå vil oppleve nedgang i salget, rett og slett fordi mange er fornøyd med den telefonen de har og ser ingen grunn til å betale 5-6000 for å få oppgradert til det aller siste. Litt raskere prosessor, litt bedre kamera, litt større skjerm, litt mere minne osv. er liksom ikke nok lenger.

Yeah, er det samme som skjedde med PC-er, de ble såpass gode at konstant oppgradering ikke hadde mye å si. En 5 år gammel pc holder fremdeles for de fleste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt klart en grundig analyse fra en som åpenbart er ekspert på området /s

 

Det er helt åpenbart skrevet av noen som bare vil ha mye oppmerksomhet, og det er jo utrolig langt ifra virkeligheten, det er jo bare dommedags fantasi alt sammen.

 

Selskapet som selger S6 er Samsung electronics. Det er verdens største IT selskap i hele verden. Når de selger marginalt dårligere enn forrige år er det klart en stor skuffelse. Spesielt siden dette skulle være modellen som fikk Samsung opp i markedsandel igjen. Det er likevel langt ifra noe som får selskapet til å gå under, i det hele tatt. LG electronics er nesten 1/4 av Samsung electronics og selger langt dårligere. Likevel klarer de seg strålende.

 

Forstår ikke hvordan en investeringsbank kan komme med slike uttalelser med mindre de har som motiv å svekke/sverte Samsung.

 

Apple står oppført med 39 milliarder dollar i inntekt i 2014, samtidig annonserte nettopp Samsung Electronics at de skal bygge en fabrikk som står ferdig i 2017 til 14 milliarder dollar.

Et klart tegn på et selskap i krise /s

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noe av den mer latterlige "analysen" jeg har lest på en stund. Det(at S6 solgte litt svakere) kan selvsagt ikke ha noe med at S5 kom for kort stund siden? Når folk nettopp har brukt store summer på en S5, som er en knakende bra telefon, så er det heller tvilsomt at de rett etterpå vil bruke enda større summer på en S6 kun fordi den er litt mer fancy.

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Synes den A-serien skal ta en del av skylda. Hvordan i helvete skal folk vite hva som er toppmodellen når de skryter den A-serie-driten opp i skyene fordi materialvalget er over middels?

Lenke til kommentar

Så Galaxy S6 og S6 Edge brukte en måned på å selge 10 millioner enheter, mens S4 og S5 solgte samme antall i løpet av henholdsvis 27 og 25 dager. Helt kjeeeempe stor forskjell og helt klart en tegn på at Samsung kollapser.

 

Jeg tror at både Apple, Samsung, Sony m.f. nå vil oppleve nedgang i salget, rett og slett fordi mange er fornøyd med den telefonen de har og ser ingen grunn til å betale 5-6000 for å få oppgradert til det aller siste. Litt raskere prosessor, litt bedre kamera, litt større skjerm, litt mere minne osv. er liksom ikke nok lenger.

 

 

Nå må du ikke glemme at Samsung selv mener at både Galaxy S4 og ikke minst S5 solgte under forventningene, når Galaxy S6 og S6 Edge som skulle være rene renessansen selger enda dårligere så skuffer det jo stort. Hadde det vært sånn at Samsung hadde vært fornøyd med salgstallene til Galaxy S4 og S5 så hadde jo situasjonen vært en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det KAN jo ha noe med at den er altfor dyr for folk flest og de som ønsker å betale for noe overpriset går for iPhone. Spår at LG kommer til å bli den neste kongen av android.

 

Enig.

Kjøpte akkurat en OnePlus telefon til under 3000. Det er under halvparten av det toppmodellene koster, men god nok for meg og sikkert mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det KAN jo ha noe med at den er altfor dyr for folk flest og de som ønsker å betale for noe overpriset går for iPhone. Spår at LG kommer til å bli den neste kongen av android.

 

Enig, jeg betalte 4500 kr for min S4, jeg vil ikke betale mye mer for en ny telefon. Jeg tror derimot ikke at LG er den nye kongen av smarttelefoner, her vil nok kinesiske billigmerker som Huawei og lignende merker vokse frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hva skal man med en Samsung S6? iPhone 6 er billigere og gir mer for penga.

 

Edit: dette er ikke basert på en grundig markedsanalyse men hvis man sorterer prislista til Elkjøp og Lefdal, fra dyrest til billigst, så er det påfallende mange dyre Samsunger å se, høyt oppe i lista.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det mobilselskapene burde gjøre for å øke salget er å komme med en ny modell hvert 1.5 år, ikke hvert år.

Når det kommer en ny modell hvert år, føler mange at det ikke er på tide å skifte ut den de kjøpte i fjor. Det gjør også at folk kanskje kjøper en ny mobil 10 måneder etter lansering i stedet for å vente noen måneder på at den nye modellen skal komme.

 

Mange føler seg lurt av å tenke på at når de kjøper en nylig lansert mobil sitter allerede selskapet med store planer om neste.

Jeg tror det ville vært en positiv utvikling om det tok litt lengre tid mellom lanseringer, og heller gjøre større endringer enn å bare såvidt øke hastigheten på en allerede utrolig rask prosessor og forbedre kameraet marginalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal man med en Samsung S6? iPhone 6 er billigere og gir mer for penga.

 

Ehhh... Dette trodde jeg aldri at jeg ville komme til å si...

 

S6 og iPhone 6 selges for ca. samme pris og da skal det også nevnes at S6 har 32gb minne og iPhone bare 16gb.

 

Er rådyre begge to og er en av grunnene til at jeg rett og slett ikke gidde å kjøpe ny. Ingen av de to kommer med noe revolusjonerende og da synes jeg 6000,- blir litt i meste laget, spesielt nå som jeg er student og ikke har allverdens med penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Men vi vil nok også se at andre følger etter på dette prishoppet. Det var ramaskrik da Appleprodukter hoppet litt ga justering i forhold til dollarprisen. I senere tid har stort sett alle de andre fulgt etter, men det er jo ikke så gøy å skrive om dem, så det har ikke alle fått med seg.

 

Vi må nok enten akseptere at toppmodeller koster over 6.000 kr eller begynne å kjøpe billigmerker. Selv er jeg over gjennomsnittet aktiv når det gjelder å bytte telefoner, men jeg har i det siste kun kjøpt brukt. Man får mye fint på bruktmarkedet, og der er prisene litt mer levelige også.

 

Når det gjelder Samsung tror jeg ikke de sliter så veldig som noen vil ha det til. Men at S6 var en skuffelse for mange er det nok ingen tvil om. Men de selger nok mer enn godt nok allikevel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...