Gå til innhold

Ny PlayStation 4-modell dobler lagringsplassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser at "Maximum clock frequency" er på 2,75ghz. er ikke det bare noe på 1.8ghz på den nåværende modellen?

 

Tror ikke det finns bekreftede tall på egentlig klokkefrekvens utenom 2.75GHz max.

Er forresten 1.8TFLOPS om jeg minner rett, ikke 1.8GHz.

Lenke til kommentar

Kanskje de endelig får smelt inn en SATA 3.X kontroller denne runden. Helt utrolig at det kun er SATA 2.0 på den nåværende modellen.

Det blir ikke merkbart raskere med SATA3 med mindre man bruker SSD. Og det regner jeg ikke med de stapper i den.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er kriteriet, ville jeg heller kjøpt en 2 TB harddisk. Mye billigere

 

Sant nok, men når 2TB disken jeg har sett på er 7200rpm og dem bråker en del mer en dem på 5400rpm (testet dette på PCen og merket forskjell i lydnivå) så må det bli 1TB. Er en SSHD disk jeg skal kjøre på PS4 om ikke den nye PS4 har mer funksjoner en bare 1TB HDD.

Lenke til kommentar

Konsoller subsidierer multispill til PC og sjansen for at nokre av desse spilla aldri ville kome ut er stor viss det ikkje hadde vore for konsollane. Det er viktig å ha både konsoller og PC for at flest mulig skal få glede av spilling. Konsoller er enkle og holder koken i 5-10 år der spilla blir optimalisert for konsollen.

 

For PC er det annleis. Her tek man utgangspunkt i kva som utgjere det største målgruppa av betalande spillere og prøver deretter å bruke den dårligaste hardware innafor målgruppa som minste hardware for at eit spill skal fungere med dårligaste settings. Med andre ord er det PC-spilleres egen uvijle mot å stadig oppgradere PC'ens hardware som gjere sitt til at PC-spill blir begrensa av spillutviklere. Men det er alltid greit å skylde på konsoller og tru at det dermed blir meir sant.

 

Skulle man bruke like mykje penger på PC som på konsoll, ville ein ferdig kjøpt PC oppsatt med alt man trenger, framstå som eit dårlig kjøp og alldeles ikkje innfri som eit betre alternativ enn konsoll.

 

Konsoll er difor det beste alternativet for di som ikkje har råd til å kjøre på med PC til 12-15 tusen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Faen asså. Jeg som akkurat har kjøpt meg en ps4...

 

Dette burde heller være en oppgradering vi kan laste ned, blir bare urettferdig for oss som akkurat kjøpte gamle modellen...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Faen asså. Jeg som akkurat har kjøpt meg en ps4...

Dette burde heller være en oppgradering vi kan laste ned, blir bare urettferdig for oss som akkurat kjøpte gamle modellen...

Man kan ikke laste ned en harddisk.

Noen vil alltid kjøpe noe rett før nye modeller kommer ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen asså. Jeg som akkurat har kjøpt meg en ps4...

 

Dette burde heller være en oppgradering vi kan laste ned, blir bare urettferdig for oss som akkurat kjøpte gamle modellen...

 

Istedet for å være trist over at du har 500GB istedenfor 1TB så kjøp en sånn her til PS4n din og bytt ut selv. Er meget enkelt:

http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/datakomponenter/harddisker-og-ssd/sata-35-tommer/seagate-2tbdesktopsshd/194397.7070/

 

Har en sånn en i PCn og er meget fornøyd.

 

Er heller Xbox One som trenger å sette en 1TB modell på hylla som standard ettersom harddisken på den ikke kan byttes og gjerne enda ha 2TB modell også i tillegg ettersom syntes enda 500GB gikk full ganske fort og liker å ha en stor samling uten å måtte hele tiden slette vekk spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...