Gå til innhold

Norsk lag er kastet ut av Riot-turnering etter å ha brutt reglene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kjedelig at noe slikt i det hele tatt skjer med norske lag nå som det endelig har blitt litt dekning av norske lag. Tror kanskje hovedproblemet i denne saken en spillernes holdninger.

 

"? Vi fikk beskjed om at vi måtte avlevere legitimasjon for Quixeth etter at han gikk inn som reserve, og vi bestemte oss som et lag å feilinformere Riot om hans alder. Dette hadde vi aldri gjort hvis Quixeth skulle spille videre i turneringen, forteller Afdal."

 

Her har altså laget blitt enige om å lyve og mener da at noen prøver å sverte dem? Her må spillerne selv ta ansvar og si de gjorde en feil. Når man leser det som sies av lagkapteinen her så får jo folk inntrykk av at laget synes det er helt greit å bryte reglene så lenge det er mot svakere motstand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Jeg og resten av League of Legends-laget til BX3 er her for å prøve å bli best i dataspill, ikke drive en PR-krig og ber derfor Glittergames.no om å ikke skrive om oss."

Prøve å bli best? Tror det også inkluderer å få respekt og ha integritet. De valgte å juge og klager over at de blir offer for en, som de sier, "PR-krig".

Latterligste saken jeg har lest om innen E-sport på lenge. Jeg blir veldig trist også da disse gutta ikke bare representerer dem selv men også Norge som E-sport nasjon.

 

why-just-why.jpg

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan kan BX3 i det hele tatt sees på som seriøse. Dette er jo helt bak mål. Om de faktisk har forfalsket dokumentasjon på alderen til quixeth så er dette et relativt alvorlig lovbrudd som bør politianmeldes.

 

§ 372. Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den, som for å føre andre bak lyset angående omstendigheter av betydning for rettsforhold eller foretagelsen av rettshandler utsteder en skriftlig bevitnelse, der inneholder usannhet.

Med bøter eller med fengsel inntil 5 måneder straffes den, som i hensikt å tilvende seg eller andre en fordel eller å skade noen, løgnaktig utgir seg eller en annen for en i en bevitnelse, et personpass eller et liknende legitimasjonspapir omhandlet person eller på annen måte benytter et slikt dokument, eller som medvirker hertil.

Den som overlater til en annen et slikt legitimasjonspapir som er utferdiget til ham, skjønt han vet eller bør forstå at det vil bli brukt uberettiget, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder.

 

Kanskje noen mener dette er å gå litt langt, og jeg kunne til en viss grad vært enig om det var en enkeltspillers ide og som hadde gjenomført det, men når dette skjer etter enighet i laget er det et seriøst og alvorlig problem. Når man holder på som en seriøs organisasjon har man et visst ansvar.

 

At BX3 etterpå sutrer over at det er en konkurent som har vært kjip gjør alt bare enda værre. Her mener jeg Gamer burde undersøke mer og om forfalskiet dokumentasjon kan oppdrives A) vise seg som seriøse journalister og ta saken med til politiet eller i det minste sørge for en lengre utestengelse av BX3 i Gamer-holdte turneringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Suma1l er så vidt 16 og har vunnet mer en de fleste LoL-spillere etter 1 tournament.

 

Aldersgrense er teit, men å ikke forholde seg til regla er bare idiotisk, men men, de fleste som spiller spillet er tross alt veldig unge og de vet ikke bedre.

Lenke til kommentar

"Jeg og resten av League of Legends-laget til BX3 er her for å prøve å bli best i dataspill, ikke drive en PR-krig og ber derfor Glittergames.no om å ikke skrive om oss."

 

Prøve å bli best? Tror det også inkluderer å få respekt og ha integritet. De valgte å juge og klager over at de blir offer for en, som de sier, "PR-krig".

 

Latterligste saken jeg har lest om innen E-sport på lenge. Jeg blir veldig trist også da disse gutta ikke bare representerer dem selv men også Norge som E-sport nasjon.

 

why-just-why.jpg

 

Er helt enig med deg. De har gjort en stor feil, og å skylde på at dette er en "PR-krig" er veldig patetisk. 

Lenke til kommentar

Suma1l er så vidt 16 og har vunnet mer en de fleste LoL-spillere etter 1 tournament.

 

Aldersgrense er teit, men å ikke forholde seg til regla er bare idiotisk, men men, de fleste som spiller spillet er tross alt veldig unge og de vet ikke bedre.

 

Her er det ikke snakk om at de "ikke vet bedre", her har de blitt enige som gruppe om å lyve for å kunne delta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At bx3 prøver å innta en offer rolle her er patetisk. Viser nok en gang hvir umoden norsk esport er. Når en av de største organisasjonene presterer lavmål som dette.

 

Enda verre blir det når dere faenmeg ikke er ydmyke nok til å si at dere dreit på draget. Skylde deres eget håpløse idioti på andre er kvalmt.

 

Bx3 og deres lol team har mistet all troverdighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjedelig å la vær og følge regler. Men det som er kjipere er faktisk aldersgrensen in the first place. Latterlig unnskyldning I know men likevel fullt forståelig. Festlig å lese om alle disse bedreviterne her med 0 empati.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjedelig å la vær og følge regler. Men det som er kjipere er faktisk aldersgrensen in the first place. Latterlig unnskyldning I know men likevel fullt forståelig. Festlig å lese om alle disse bedreviterne her med 0 empati.

 

Dokumentforfalsking er ikke "kjedelig", det er "kriminelt". Dersom man ikke liker reglene i en turnering så står man fritt til å la være å delta, og det er akkurat det BX3 burde gjort her. Hvorfor du mener noen skal ha empati med denne gjengen fatter jeg ikke. De har gravd seg et hull og hoppet nedi det på helt på egen hånd, godt hjulpet av mangel på gangsyn og bare generell idioti

Endret av Vegard#
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...