Gå til innhold

Forskere laget databrikke av tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, genialt. Har tulla noen ganger med folk på nett om "wooden computer", noen har blitt ganske sure og sagt at det finnes ikke datamaskiner av "treverk". Nå kan jeg endelig snakke sant og be dem spise hatten sin når de argumenterer seg ihjel for å få meg til å slutte :D :D :D

 

Edit; Den beste var når en fyr sa "wood does not conduct electricity".

 

Edit2; Jeg har bare tulla om dette når folk har vært spydige og ekle først :) Jeg har ikke noe behov for å starte kvalmekamper.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha, genialt. Har tulla noen ganger med folk på nett om "wooden computer", noen har blitt ganske sure og sagt at det finnes ikke datamaskiner av "treverk". Nå kan jeg endelig snakke sant og be dem spise hatten sin når de argumenterer seg ihjel for å få meg til å slutte :D :D :D

 

Edit; Den beste var når en fyr sa "wood does not conduct electricity".

 

Edit2; Jeg har bare tulla om dette når folk har vært spydige og ekle først :) Jeg har ikke noe behov for å starte kvalmekamper.

 

Første jeg tenkte da jeg så overskriften var "wooden computer", bruker alltid det begrepet når folk bruker lang tid på å laste inn spill :D

Lenke til kommentar

Når man finner enda en ting man kan bruke tre til så blir det til at man hugger ned enda flere trær da, hvor miljøvennelig er det egentlig I det lange løp?

 

Antagelig mer miljøvennlig enn gruvedrift. Man kan jo plante nye trær der de gamle kuttes ned.

Lenke til kommentar

Epoxy er vel ikke særlig miljøvennlig, eller?

 

Også har jeg mer skepsis på lur: Hva med brannfaren om "brettet" er laget av celluloseliknende substanser? Når brikker i dag gjerne når 100 grader Celcius der temperaturmålerne sitter, så hvordan tåler det nye materiale slike påkjenninger over tid?

Endret av G
Lenke til kommentar

Når PC'en tar fyr, og du er uten Facebook og alt det andre styret, så må man handle svært raskt og effektivt:

 

1. Bråflytte PC'en utendørs.

2. Nytte det lille øyeblikket som finnes av røykutvikling, og sende "gode" gammeldagse røyksignaler.  :p

Lenke til kommentar

Kjipt når ingenting funker pga. mugg i computer'n! haha!

 

Men er vel lettere å se når en pc ikke har vært brukt på en stund når det har grodd mose på prosessoren?!

 

Betydningen av å ha en råtten pc, blir ihvertfall ny.

 

Fått nytt spill? Ja, ser du har fyra opp PC'en nå Gikk nokk litt for heit for seg der. Den går nok opp i røyk.

 

:-D

 

Flamewars! Uhhh, må ha ny PC nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Epoxy er vel ikke særlig miljøvennlig, eller?

 

Epoxy er ikke så galt. Det er en stor gruppe kjemikalier som kan kalles epoxy. Det er komponentene i vanlig epoxy-LIM som er litt ugne. Bisphenol A, til dømes. Men at noe heter epoxy betyr bare at det er en eller flere C-O-C binding der ett sted.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...