Gå til innhold

Din neste Audi vil kanskje kjøre på «e-bensin»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-194400

Så Audi har oppfunnet en motor som skal gå på regnskog eller omdefinert matjord?

 

Jepp. Jeg er absolutt ingen tilhenger av dette tullet.

Lenke til kommentar

Tror alikevel det kan være et godt tillegg til oljebasert drivstoff. Basert på om vi skal tro at det er mer miljøvennlig mtp. utslipp. Problemet oppstår vel heller når produksjonen oppskaleres.

 

Det jeg lurer på er hvordan dette er grønnere. Det er fortsatt snakk om forbrenning, men slik jeg forstår det så er de resulterende stoffene annerledes, men hvor stor er denne forskjellen? Er dette virkelig grønt i bruk?

 

Ang. produksjon så skal du ha ganske mye materiale for å drive et stort antall biler. Hvis prisen blir konkurransedyktig og de klarer å få dette ut på markedet så vil det kunne vokse til et så høyt forbruksnivå at det rett og slett ikke er så grønt lenger mtp. innhøsting av materiale.

 

Lurer også på hva planen er, skal de ekrer med dyrket materiale, etasje-på-etasje med kunstig dyrking i haller under eller over jorden? Eller skal de bare hugge ned natur?

 

For at dette skal være grønt bør de jo ha visse regler, som f.eks. at det ikke skal gå negativt utover miljøet på et annet vis, sammenlignbart til reinskog-analogien.

 

Hadde vært greit med flere vinkler av saken. Hadde virkelig ønsket at journalistene her var litt mer kritisk og gjorde mer research i artiklene sine, istedenfor å skrive ukritiske artikler som "wow, dette er revolusjonerende og totalt uten ulemper. Wow, yeah, kult! La oss være naive og tro på alt de inhabile kildene forteller oss!". Greit nok at de nok ikke er eksperter på denne industrien, men det er fortsatt mange flere spørsmål enn svar. Og selvsagt er jo dette flotte greier når du spør de som skal tjene penger på dette.

 

*med inhabile kilder mener jeg altså ikke Gizmo, men Audi og Global Bioenergies.

 

Slike artikler er egentlig ikke veldig nyttige for oss forbrukere, det skaper som sagt flere spørsmål enn svar.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enorme mengder rester etter matproduksjon blir brent av fabrikkene..Ekstreme mengder frukt/korn osv som har for dårlig kvalitet..Tviler på at dette har noe å si på produksjonen av denne bensinen. Om den er miljøvennlig?..Nei...Alternativ til fossilt brennstoff, absolutt. Er fremdeles lenge til batteribiler har de samme egenskapene til en vanlig bil, så vi må jo begynne å se på alternativer til å pumpe opp all oljen fra havbunnen/ørkenen uten å vite langtidsfølgene av dette

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...