Gå til innhold

Ny toppmodell fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg foretrekker den magnetiske dokken. Brukte en stående dockstasjon med min gamle Galaxy S3 og det førte til så stor slitasje på kontakten at den ikke kunne lades med alminnelig kabel etter hvert.

 

Ellers en nokså grei oppdatering, mtp forbedringer på skjerm og prosessor. Vi får håpe at Sony har fått has på varmeutvikling på 810-brikka :p

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å gå for Sony igjenn. Har kun brukt dem de siste 5 åra, men i det siste har bloatwaren mangedobla seg. På nettbretter får jeg nesten ukentlig notifikasjoner på "ny skisse", ny programvare i update manager som blir automatisk installert ved neste OS upgrade og annen hælvettes drit.

Vil ha stabil minimalistisk Android, og ikke interesert i å installere custom

Lenke til kommentar

Å betale 6500 for en slik telefon er meget dyrt.

Om telefonen heter S6 eller iPhone 6 eller hva de nå heter etterhvert alle sammen, så er de ikke verdt slike summer. Kan få en godt spekket PC til mindre enn det.

Eller en gammal bil med EU-godkjenning.

Men menigheten kjøper nok uansett pris.

Sånn er det med den saken.

Endret av Chutikran
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Alt i alt er forskjellene på Xperia Z3 og Z3+ "

Mangler det noe her?

 

Ellers er det morsomt at de sier de fokuserer på batteri. De har satt inn en SD810 OG senket batteristørrelsen. Kanskje SW gjør opp for batteristørrelsen, selv om det er tvilsomt. Likevel vil SD810 raskt dra det ned igjen. LG var smarte og valgte SD808.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Er det håp om en Z3+ compact, eller må jeg vente helt til Z4 compact kommer? Trenger ny telefon da min Z1 holder på å dø...

 

Lurer på det samme, tipper på sistenevnte.

Lenke til kommentar

Regner med at prisstigningen skyldes svak kronekurs? Mange klagde jo på at Apple skrudde opp prisene noe voldsomt, men tradisjonelt sett så har vel HTC, Samsung og Sony vært hvertfall 500-1000 kr rimeligere enn tilsvarende iPhone, mens per nå så ser jo faktisk samtlige ut til å være like dyre. Det kan da umulig gagne noen andre enn Apple på sikt.

Lenke til kommentar

Regner med at prisstigningen skyldes svak kronekurs? Mange klagde jo på at Apple skrudde opp prisene noe voldsomt, men tradisjonelt sett så har vel HTC, Samsung og Sony vært hvertfall 500-1000 kr rimeligere enn tilsvarende iPhone, mens per nå så ser jo faktisk samtlige ut til å være like dyre. Det kan da umulig gagne noen andre enn Apple på sikt.

Svak krone er mulig, men synes at Macer også har blitt en del billigere enn før. Synes uansett 6000+ er en latterlig pris. Holder meg heller til fjorårets modeller, er egentlig veldig lite nytt.

Lenke til kommentar

Vil tro det kronekursen i og med at alle ser ut til å skru opp prisene? Det var jo først Apple, så kom Samsung, deretter HTC og nå Sony. Er tydelig at alle nye toppmodeller legger seg på 6'500kr satsen, noe som i seg selv er temmelig absurd. I og med at Samsung kjører egen Exynos SoC så skyldes det jo ikke at Qualcomm plutselig skulle ta overpris for Snapdragon SoC heller.

 

Dette timer jo fryktelig dårlig, vi er jo inne i en virkelig dødperiode hvor nye modeller har fryktelig lite nytt å by på annet enn marginalt bedre ditt og marginalt bedre datt, og fjoråretsmodeller var såpass gode på 90% av det at disse forbedringene medfører fryktelig lite av praktisk verdi. Kombiner det med at prisene skal hoppe med 1'000-1'500 kr iforhold til hva vi er vandt med så blir det jo skralt.

 

 

Grunnen til at jeg mener dette umulig kan gagne andre enn Apple er jo fordi de alltid har hatt den høyeste prislappen, forbrukere har jo alltid vært forbedret og innstilt på at du må belage deg på å betale litt ekstra for iPhone. Nå som alle andre pusher prisene sine opp i samme prissegment så må jo veien til kjøp av iPhone bli kortere for mange når du uansett må ut med såpass mye penger uavhengig av hvilken toppmodell du skal velge. Argumentet med at iPhone er dyrest eksisterer jo strengtatt ikke lenger med disse prisene fra HTC, Samsung og Sony.

Lenke til kommentar

Du har jo LG G4: https://prisguiden.no/produkt/lg-g4-227532

Kan bli gode salg for dem, slik det er med prisene nå. De selger jo langt under de andre, samtidig som de ikke leverer et dårligere produkt. HTC derimot, de har både høye priser og lite imponerende produkt.

 

Den nye priskongen er jo klart S6 Egde, som kan fåes i enda dyrere (og kulere?) modeller:
http://www.techspot.com/news/60784-samsung-releases-awesome-galaxy-s6-edge-iron-man.html

Hvis du alltid har hatt som drøm å gå rundt som Iron Man.

 

Er forøvrig og enig i at prisøkningen virker høyere enn det som er lurt, og høyere pris enn det du kan forsvare når du ser på produktene. Det var heller ikke som om disse modellene var billige lavmarginsprodukter fra før av heller. Forhåpentligvis får de en rapport som sier at de har opplevd svake salgstall pga for høy pris på modellene sine :) Det er jo tross alt den beste måten å si ifra om du liker beslutningene de gjør. De leser gjerne ikke forum, men de følger godt med i banken.

Lenke til kommentar

Tror jeg foretrekker den magnetiske dokken. Brukte en stående dockstasjon med min gamle Galaxy S3 og det førte til så stor slitasje på kontakten at den ikke kunne lades med alminnelig kabel etter hvert.

 

Ellers en nokså grei oppdatering, mtp forbedringer på skjerm og prosessor. Vi får håpe at Sony har fått has på varmeutvikling på 810-brikka :p

 

Helt enig med deg, i forhold til den magnetiske dockingstasjonen. Har Z og Z2, og har blitt veldig glad i den liggende dockingen, at den nå er stående er vel det som skuffer meg aller mest med Z3+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...