Gå til innhold

17-åring ble avvist av kvinner på nett – svarte med livsfarlig trakassering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

En kule, problem løst for alltid.

5år? Livstid hadde vært mer passende, ødelagt livet til flere personer og utsatt mange flere for livsfare. Inn i en boks og kast nøkkelen.

Vel, hva gjør en da med hensyn til "straff" av massemordere etc ?

 

Klart at dette er relativt grove pøbelstreker, men å si at ofrene's liv er ødelagt blir noe drøyt.

 

Guttungen trenger hjelp til å finne seg sjæl, ofrene har lært å være varsomme med å distribuere personalia til alle og enhver.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Er jo klart en person som har problemer dette. Om det er psykologisk eller om det er mangel på normal oppdragelse er uvisst. Men normale mennesker gjør ikke slikt som dette.

 

Irriterer meg grønn over slike personer men samtidig så er det litt synd på dem. Håpe han får den hjelpen han evnt måtte trenge. Men er USA dette så det er vel heller lite sannsynlig. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

En kule, problem løst for alltid.

5år? Livstid hadde vært mer passende, ødelagt livet til flere personer og utsatt mange flere for livsfare. Inn i en boks og kast nøkkelen.

Vel, hva gjør en da med hensyn til "straff" av massemordere etc ?

 

Klart at dette er relativt grove pøbelstreker, men å si at ofrene's liv er ødelagt blir noe drøyt.

 

Guttungen trenger hjelp til å finne seg sjæl, ofrene har lært å være varsomme med å distribuere personalia til alle og enhver.

 

En av personene som ble offer for trakassersingen fikk det så ille at hun måtte slutte på skolen - psykiske ettervirkninger, og risikoen menneskene har blitt utsatt for - hvor liv lett kunne gått tapt og i omfanget det er snakk om gjør at dette er såpass alvorlig at det bør straffes hardt. Hadde det vært snakk om et enkelt tilfelle eller to hadde jeg vært enig med at 5år kunne vært passende, men her snakker vi om i stor skala, og tilsynelatende uten anger (smilte lurt i retten).

 

Jeg er av den mening av etter et vist punkt så er livstid en riktig straff. Prøveløslatelse om han viser tilstrekkelig anger og forståelse er alltid en mulighet (i motsettning til ved massemord).

 

Strengt - helt klart - men konsekvensen av handlingene kunne vært langt, langt verre og dette er noe han var smertelig klar over.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå meg på folk som driver med litt harmløs trolling over nettet, men når slik oppførsel går over i drapstrusler og hendelser i den virkelig verden, så er det en grense som brytes. Samtidig er dette en guttevalp uten sperrer, hvor 17 år nå betyr at han har holdt på i langt yngre alder. Det at unge folk gjør dumme ting har vært sant i alle tider.

 

Dette er nok dessverre også en endring ved tiden vi lever i, hvor nåtiden gir nye muligheter. Det å ha lukket facebook profilen sin og generelt ikke gi ut alt av informasjon til totalt fremmede er kanskje en sikkertbarriere, men spørsmålet er om det er nok når en ikke har kontroll på hva alle andre rundt deg legger ut om deg som likevel gjør det lett for slik personer som dette.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som mener at det er ingen unnskyldning at han er 17? Jeg drev også med rampestreker da jeg var ung, men jeg drev ikke med epleslang og ringte på og stakk av hos folk når jeg var 17. Da snakker vi 14-15 eller noe. Trodde virkelig at 17-åringer var mer voksne enn som så.

 

For det er vel det trolling på nett er? Moderne rampestreker? Men det er klart, dette tilfellet er betydelig mer alvorlig enn vanlige rampestreker. Dog er livstid i fengsel og dødsstraff selvfølgelig for strengt. Denne karen smiler kanskje lurt nå når han tror han er kul, men han får nok sin straff og da spørs det hvor kul han føler seg når kompisene får seg jobb og dame mens han sitter i fengsel. Ofrenes liv er kanskje ødelagte nå, men jeg tror nok de har alle muligheter for å komme seg videre etter hvert, så gjerningsmannen får på mange måter føle på det han gjorde mot disse menneskene. Etter min mening bør det være nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som mener at det er ingen unnskyldning at han er 17? Jeg drev også med rampestreker da jeg var ung, men jeg drev ikke med epleslang og ringte på og stakk av hos folk når jeg var 17. Da snakker vi 14-15 eller noe. Trodde virkelig at 17-åringer var mer voksne enn som så.

 

 

Det er ingen unnskyldning, men det er et faktum at hjerner til 17-åringer ikke er fullstendig utviklet, spesielt med tanke på konsekvens-/risikoanalyse (noe hans adferd også underbygger..). Jeg personlig synes det blir feil å ikke ta med dette i betraktning

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

#Triggered

 

jaja han fikk iallefall et par tusen manginas og womyns til å cream their pants :)

 

Swatting er helt sykt, Skal ikke forundre meg om folk har dødd pga det. Politi som stormer inn dører med ishockey/hodeskalle masker som er så populært blant politi/swat i dag i et mørkt hus, jeg ville i alle fall ikke trudd det var politi og hadde jeg hatt våpen ville jeg forsvart meg.

Lenke til kommentar

Det er bra straffeutmåling ikke gjøres i kommentarfeltene

Gjerningsmannen bør dømmes til henrettelse ved skyting, ekskusjonspelotong bør bestå av SWAT-styrker. Gjerningsmannens nærmeste familie dømmes til livsvarig slavearbeid for ofrene, huset deres rives og eiendommen det sto på saltes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...