Gå til innhold

GUIDE: The Witcher 3: Wild Hunt (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skummet bare kjapt igjennom, men oppdaget et par skrivefeil på siste side.

I Skjermkort- avsnittet står det "valutta", og i Håndkontroll- avsnittet står det "ofte" istedet for "ofre".

 

Ellers er det synd at jeg ikke klarer å trylle frem noen form for lyst til å spille spillet etter alle lovord det har høstet. Det jeg prøvde av 1 og 2 var clunky og uinteressant :(

Lenke til kommentar

Jeg skummet bare kjapt igjennom, men oppdaget et par skrivefeil på siste side.

I Skjermkort- avsnittet står det "valutta", og i Håndkontroll- avsnittet står det "ofte" istedet for "ofre".

 

Ellers er det synd at jeg ikke klarer å trylle frem noen form for lyst til å spille spillet etter alle lovord det har høstet. Det jeg prøvde av 1 og 2 var clunky og uinteressant :(

 

Jeg har prøvd 2ern før men det la jeg bort etter et par timer,3ern ble jeg meget positivt overrasket over. nok til at fruen ble furt :-P

Lenke til kommentar

 

Jeg skummet bare kjapt igjennom, men oppdaget et par skrivefeil på siste side.

I Skjermkort- avsnittet står det "valutta", og i Håndkontroll- avsnittet står det "ofte" istedet for "ofre".

 

Ellers er det synd at jeg ikke klarer å trylle frem noen form for lyst til å spille spillet etter alle lovord det har høstet. Det jeg prøvde av 1 og 2 var clunky og uinteressant :(

 

Jeg har prøvd 2ern før men det la jeg bort etter et par timer,3ern ble jeg meget positivt overrasket over. nok til at fruen ble furt :-P

Combat- systemet var nok den mest avgjørende faktoren. Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig- tendenser.

Så TW3 blir sikkert plukket opp på et Steam- salg om til jul eller nese sommer. Kanskje.

Lenke til kommentar

Har 780ti, optimaliserte spillet i Geforce programmet, nå får jeg rundt 45-50 fps. Synes spillet trenger å bli litt mer optimalisert, ellers bør jeg sette ned instillingene

 

Du kan selv bestemme preferanse i geforce experience. Fps eller kvalitet. 45-50 er nvidia standarden og et kompromiss mellom ytelse og kvalitet. Det betyr ikke at spillet er dårlig optimalisert....

 

Ellers er det svært merkelig å anbefale spillet til konsoll! Testen viset klart at et gtx 750 vil klare 30 fps på medium, og du kan bygge en pc med det kortet til samme pris som konsoll. Så hvis pcen ikke er kraftig nok, kjøper du ny. Du sparer nesten 200 kr på selve spillet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har 780ti, optimaliserte spillet i Geforce programmet, nå får jeg rundt 45-50 fps. Synes spillet trenger å bli litt mer optimalisert, ellers bør jeg sette ned instillingene

 

Du kan selv bestemme preferanse i geforce experience. Fps eller kvalitet. 45-50 er nvidia standarden og et kompromiss mellom ytelse og kvalitet. Det betyr ikke at spillet er dårlig optimalisert....

 

Ellers er det svært merkelig å anbefale spillet til konsoll! Testen viset klart at et gtx 750 vil klare 30 fps på medium, og du kan bygge en pc med det kortet til samme pris som konsoll. Så hvis pcen ikke er kraftig nok, kjøper du ny. Du sparer nesten 200 kr på selve spillet også.

Vel og merke om du allerede eier en av de nye konsollene, men jeg ser at dette ikke er spesifisert i teksten. Legger inn et par ord om det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos for å teste i 4k oppløsning også. Morsomt at 290x, som koster halvparten av GTX 980, presterer nesten like bra.

 

AMD sine skjermkort yter generelt sett bedre enn Nvidia sine ved ekstremt høy oppløsning og/eller mange skjermer. Dette skyldes visstnok primært høyere minnebåndbredde i AMD-kortene. Jeg valgte selv AMD r295x2 over 2-3 stk. GTX 970/980 til mine tre skjermer. Hadde jeg kun hatt én skjerm, hadde det derimot blitt Nvidia.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Depth of Field: Gir deg mulighet til å kjøre med ekstra detaljer i bakgrunnen, alternativt la det være litt mer uklart. Desto mer detaljert bildet skal være over det hele, jo mer last på skjermkortet.

 

Dette er jo riv ruskende galt. Forventer litt mer av en "ekstra"-artikkel.

 

Depth of Field er en effekt som legges oppå for å gjøre bakgrunnen mer uskarp, slik det ville vært om man filmet med kamera.  Kort og godt for å simulere bruken av fokus. Det er IKKE for å få mer detaljer. Skal du ha mest detaljer over det hele skrur du denne av.

 

Det er heller ikke mer last på skjermkortet å ha denne av. Tvert om, ved å ha Depth of Field påskrudd, vil bildet rendres først på vanlig måte, og så prosesseres med depth of field-effekten i etterkant, noe som gjør at det krever ekstra prosessorkraft selv om bildet har "mindre detaljer". 

 

Jeg tror artikkelforfatter forveksler Depth of Field med Level of Detail - og det er to vidt forskjellige ting. Skjerpings.

Endret av KriFos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Depth of Field: Gir deg mulighet til å kjøre med ekstra detaljer i bakgrunnen, alternativt la det være litt mer uklart. Desto mer detaljert bildet skal være over det hele, jo mer last på skjermkortet.

 

Dette er jo riv ruskende galt. Forventer litt mer av en "ekstra"-artikkel.

 

Depth of Field er en effekt som legges oppå for å gjøre bakgrunnen mer uskarp, slik det ville vært om man filmet med kamera.  Kort og godt for å simulere bruken av fokus. Det er IKKE for å få mer detaljer. Skal du ha mest detaljer over det hele skrur du denne av.

 

Det er heller ikke mer last på skjermkortet å ha denne av. Tvert om, ved å ha Depth of Field påskrudd, vil bildet rendres først på vanlig måte, og så prosesseres med depth of field-effekten i etterkant, noe som gjør at det krever ekstra prosessorkraft selv om bildet har "mindre detaljer". 

 

Jeg tror artikkelforfatter forveksler Depth of Field med Level of Detail - og det er to vidt forskjellige ting. Skjerpings.

 

 

Høres nesten ut som om det blir forklart AF (Anisotropic filtering)

:p

 

Depth_of_field

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tja, å si at Geralt er en trollmann er vel å ta i litt, like greit å kalle ham det tittelen selv sier, witcher.

 

Skyrim var forresten ca 37km2, witcher 3 er rundt 135km3. 100/37*135=ca.365.

dvs, at Witcher 3 er ca. 365% større enn skyrim, ikke 20%.

Lenke til kommentar

Noen med GTX 970 (+ muligens OCed i7 4770K) som kan si noe om ytelsen?

 

Ser flere benchmarks hvor 970 kommer veldig bra ut, kjører alt på ultra med i gjennomsnitt 6-7 mindre FPS sammenlignet med GTX 980. De fleste testene var også med overklokket CPU, så regner med jeg kan oppnå bra ytelse. Klarer ikke rettferdiggjøre over 5000kr på 980-versjonen. Man kan få mye moro ved å da kjøpe en Xbox One istedet... (?).

Lenke til kommentar

Noen med GTX 970 (+ muligens OCed i7 4770K) som kan si noe om ytelsen?

 

Ser flere benchmarks hvor 970 kommer veldig bra ut, kjører alt på ultra med i gjennomsnitt 6-7 mindre FPS sammenlignet med GTX 980. De fleste testene var også med overklokket CPU, så regner med jeg kan oppnå bra ytelse. Klarer ikke rettferdiggjøre over 5000kr på 980-versjonen. Man kan få mye moro ved å da kjøpe en Xbox One istedet... (?).

 

Det kjører ikke smooth på ultra til meg hvertfall med: MSI GTX 970 OC, 16GB ram, 4690k. kjører dog med en eldre driver pga at den nye gameready driveren for TW3 krasjer hele tiden med meldingen "Driver stopped responding" noe som ble løst ved å rulle tilbake driveren. kjører det veldig smooth på high though med noe stutter. 

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...