Gå til innhold

KOMMENTAR: Spill kommer alltid til å bli «nedgradert»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At spel ikkje ser like bra ut som trailerane er ikkje noko nytt, nei. Men det mange tenkjer no er "kunne spelet sett betre ut om dei ikkje prøvde å tilpasse det til konsollane?" Dersom svaret er ja, so er det klart at folk blir sure.

 

Dersom svaret er ja? Svaret er jo et rungende JA!

Så klart svake konsoller trekker pc ned på konsoll standard, når spill utvikles til 3 platformer samtidig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har lest kommentarer fra folk som har spart opp flere tusen dollar for å kjøpe ny gaming rig til dette spillet kom ut. Og da snakker vi om minst to Titan X og råeste Core i7 etc. Når de så fyrer opp spillet på sin nye 4k skjerm og skruer alt til max og spillet ser ut som om det er på en konsoll, så er det ikke rart folk blir forbanna. Men jeg er ikke overrasket over at det ble som det ble. De kunne jo utviklet spillet kun til PC, men da hadde de jo gått glipp av millioner av dollars og det kommer de ikke til å gå med på.

Det som derimot er verre er at en del har opplevd tekniske problemer med spillet, men det blir forhåpentligvis løst med nye patcher.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes kanskje kommentaren kunne dukket litt dypere, hva er egentlig essensen her? Spilleselskaper lyver. Og , greit, det er vel de fleste enig i, men hva med det? hva gjør man? Er det berettiget å være misfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

 

Det er selvfølgelig berettiget å føle seg snytt og løyet til, men etter så mange år virker det ikke som om mønsteret brytes. Spill under utvikling er alltid i endring, og enkelte elementer skaleres opp eller ned underveis.

 

Anbefalingen min er å vente til etter lansering for å se om spillet oppfyller ditt personlige krav basert på analyser av de som graver dypt ned i piksel- og bildefrekvenstelling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i det meste som er skrevet i artikkelen. Det er selvfølgelig synd for pc-spillerne som kaster ti tusenvis av kroner på drogene sine, men ikke legg skylda på de som bruker konsoll.

 

Det er utviklerne og ingen andre som har skylden. Om det skulle legges skyld en plass så er det vell steike meg tilbake på PC-spillerne som har gitt dem for dårlige salgstall...

 

Men når det er sagt, vil jeg bare si at the withcer 3 er et fantastisk spill som jeg storkoser meg med! Like bra som de andre i serien, om ikke bedre!

Lenke til kommentar

 

At spel ikkje ser like bra ut som trailerane er ikkje noko nytt, nei. Men det mange tenkjer no er "kunne spelet sett betre ut om dei ikkje prøvde å tilpasse det til konsollane?" Dersom svaret er ja, so er det klart at folk blir sure.

 

Dersom svaret er ja? Svaret er jo et rungende JA!

Så klart svake konsoller trekker pc ned på konsoll standard, når spill utvikles til 3 platformer samtidig.

Det er ikke helt sikkert. Hvis spillet hadde hatt samme budsjett, så er svaret "Ja", men det er ytterst tvilsomt at spillet ville hatt samme budsjett hvis det ikke var for konsoller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rent juridisk er spillutviklerne her på gyngende grunn. Det er merkelig at utviklere og utgivere slipper så lett unna. Greit nok at et spill kan være dårligere enn det markedsføringen gir uttrykk for. Hva som oppleves som dårlig og bra er jo til en viss grad subjektivt.

Problemet oppstår når man viser frem spill i en tilstand som det aldri kan oppnå. Vi snakker her om objektive elementer: Det er ikke subjektivt om det er "high res" røyk eller ikke. Enten er det "high res røyk" i spillet, eller så er det ikke det.

Dersom Elkjøp skryter av en vaskemaskin som klarer x antall omdreininger i minuttet, eller har kapasitet på 5 kilo med klær, så skal vaskemaskinen klare det. Hvis ikke er avtalen mellom Elkjøp og kunden misligholdt. Det er i prinsippet ikke annerledes for spillbransjen.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

" De jobbet hardt med The Witcher 3 på tvers av tre plattformer over flere år, tok ut enkelte ting, lagt til andre ting, alt for å få spillet til å kjøre så bra og stabilt som de kunne makte på tvers av alle plattformene."

 

Alt vi trenger å vite. Witcher 3 spiller som en over gjennomsnittlig god port fra konsol, og så lenge det er veien spillmarkedet går i kommer spill "alltid" til å bli nedgradert... noe som er trist.

Lenke til kommentar

 

Synes kanskje kommentaren kunne dukket litt dypere, hva er egentlig essensen her? Spilleselskaper lyver. Og , greit, det er vel de fleste enig i, men hva med det? hva gjør man? Er det berettiget å være misfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

 

Det er selvfølgelig berettiget å føle seg snytt og løyet til, men etter så mange år virker det ikke som om mønsteret brytes. Spill under utvikling er alltid i endring, og enkelte elementer skaleres opp eller ned underveis.

 

Anbefalingen min er å vente til etter lansering for å se om spillet oppfyller ditt personlige krav basert på analyser av de som graver dypt ned i piksel- og bildefrekvenstelling.

Mitt problem med dette er at man etterhvert setter utviklere i forskjellige båser av hva man forventer. Jeg forventet aldri at CD Projekt Red skulle lyve om noe som er viktig for mange, for å så måtte håndtere det på barnslig vis på The Witcher forumet og så forklare seg.

 

Man holder forskjellige selskaper til forskjellig standard, og det er sårer litt når man mister respekt for noe og noen man liker. Jeg bryr meg katta om grafikken, jeg er der for historien, men jeg liker og vite ting på forhånd eller i det minste at folk ikke lyver.

 

Men det betyr bare at jeg ser annerledes på selskapet før Cyberpunk 2077 og avventer ting mer. Jeg syns fortsatt The Witcher 3 er ett veldig bra rollespill med mange nyanser og spennende historie, og det ser visuelt bra ut, men de kunne sagt det på forhånd.

Lenke til kommentar

 

At spel ikkje ser like bra ut som trailerane er ikkje noko nytt, nei. Men det mange tenkjer no er "kunne spelet sett betre ut om dei ikkje prøvde å tilpasse det til konsollane?" Dersom svaret er ja, so er det klart at folk blir sure.

 

Dersom svaret er ja? Svaret er jo et rungende JA!

Så klart svake konsoller trekker pc ned på konsoll standard, når spill utvikles til 3 platformer samtidig.

Vet ikke hvor relevant dette er med PS4/ One, problemet med dem er svak GPU, men spillet må allikevel kunne spilles på et bredt spekter maskiner så effekten er ikke så stor. Når det gjaldt PS3/ 360 var mangelen på minne et stort problem og begrenset spill.

At PC gui ofte er dårlig er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...