Gå til innhold

Konami skifter fokus: Storspill skal ut, og mobilspill er fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det de store selskapene glemmer, er at grunnen til at de tjener penger på mobilspillene er fordi folk er ivrige fans av store Ip'er som Final Fantasy, såfort de begynner å bevege seg vekk fra disse vil spillene dems bare være "nok et mobilspill i havet av andre mobilspill". Det er grenser for hvor mange re-releases de har før de går tom og må produsere noe "helt nytt".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gode nyheter, trenger flere store utviklere på mobil. Får bare håper de ikke skal touchoptimalisere alt, men lage noe med kontrollere i tankene. Skylanders Trap Team har om ikke annet bevist at mulighetene for spill på mobil er langt større enn det mange tror. 

Lenke til kommentar

De tar nok ikke feil. "Alle" vil eventuelt sitte på gadgets som mobiltelefoner i de formene de vil ta i fremtiden. Ikke "alle" vil eie en spillkonsoll. Så markede for mobiltelefoner (/portable kommunikasjonsgadgets) vil fra denne dag og fremover alltid være et større marked enn spillkonsoll og spilldedikerte PCer, des mer penger å tjene der. Å utvikle spill for svakere maskinvare krever mindre arbeid fra artister også. Det er win-win for dem.

Lenke til kommentar

Problemet i dag er at det er vanligvis høyrisikosport å lage storspill. Det er utrolig dyrt og risikoen for at det flopper er tilstede og da kan det bli enorme tap. Mobilspill har nok en god del lavere risiko for en stor aktør blandt mange små indie-utviklere, men samtidig er det plass til slike spill også til konsoller og PC. Problemet er jo som Woffington er inne på det touchbaserte styringssystemet som krever en annen måte å tenke konsept og styring på. En del spill fikser dette rimelig bra, og de som fikser dette best er de som gjør pekeområdet til et sett med virtuelle knapper som ikke er faste men relative enten til karakter/objekt eller forrige sted man trykka.

Lenke til kommentar

De kunne i det minste ha solgt noen IPer til andre villige selskaper. 

Men kjenner jeg Konami rett, skal de tviholde til de har skvist ut alt fra MGS, Silent Hill, Bomberman, Castlevania, Pro Evolution Soccer og Dance Dance Revolution på den mobile platformen. 

 

Jeg føler en viss kvalme akkurat nå, 

Endret av Dore123m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilspill - Spillindustriens kreft

Absolutt ikke. Så klart er det mye bedre å sitte på en pc eller konsoll og spille, men det er også bra at noen utvikler mobilspill. Jeg er ikke noen stor tilhenger av mobilspill, og spiller aldri på mobilspill når jeg er hjemme, men kan hende jeg bruker det på tbane eller buss hvis jeg virkelig kjeder meg. For ikke snakke om alle barna som bruker det.

 

Men retningen mobilspill går, er jeg ikke noe fan av. Burde være grense på hvor mange mikrotransaksjoner her og der og hvor mye pay 2 win det er i mobilspill (og spill generelt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Jim Sterling sa tidligere i dag; Konami er som vanlig fem år for sene til festen - mobilspill er nåtiden, og når det som etter hvert blir framtiden trer klart fram, så kommer Konami til å være for sent ute der også.

 

Nå var ikke jeg blåruss, men rent forretningsmessig virker det også rart å kaste bort all den gratis hypen de bygget med P.T., og å bare pakke bort merkevaren Metal Gear Solid i en skuff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har tanker på hvor mye en ps4 med pt installert kan bli verdt med åra? ser på ebay nå Buy it now så går de alt ifra 5000 til 15000 kr. Med tanke på hvor kort tid dette er etter at PT ble fjernet og all bråket mellom kojima og konami og det sykt høye verdiøkningen allerede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...