Gå til innhold

Hver tredje brite ville kappet av en finger for å beholde Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes internett har blitt så radikalt ulikt det flotte verktøyet det en gang var og fortsatt burde ha vært. Ja, det er fortsatt den største oppfinnelsen siden hjulet - men det blir så til de grader misbrukt og utnyttet til grådige, kyniske øyemål. Det oppleves mer som et gigantisk minefelt med noe nyttig info her og der hvis man vet sånn noenlunde hvor man skal se og hvor man ikke må se. Reklamebyrået Google har for lengst vist sine sanne intensjoner, nettrollene har lenge herjet og ytterligere forsterket min mistro til menneskeheten og 'alle' skal ha deg til å kjøpe, kjøpe, kjøpe.

 

Nå er internett på mange måter blitt et nødvendig onde. Men ja, jeg ville nok fortsatt ha gitt en finger for å beholde det. Men jeg ville gitt to for å få tilbake det frie og glade internett jeg en gang trodde det var. Kanskje jeg bare ikke visste bedre da, og at det har vært slik helt fra begynnelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke enig, David. Jeg syns internettbaserte tjenester er bedre enn de noengang har vært, og jeg er samtidig veldig positiv til utviklingen for fremtidige nettbaserte tjenester.

 

Jeg tror faktisk at nettet er i ferd med å bli "voksent" etter en noe famlende barndom og pubertet. Noe som kanskje er ganske normalt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det tallet var overraskende lavt. Uten Internett kan du knapt delta i samfunnet. Betale regninger, bestille ferie, se på eller endre selvangivelsen, alt dette er ting som er vanskelig uten Internett. I tillegg kommer all informasjonen du ikke får tak i etc. Hadde det måtte være høyre tommel, hadde jeg måttet tenke meg om, for enhver annen finger er det et lett valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med David, Internett er rasert av grådighet og manipulasjon selv om det fortsatt finnes enkelte oaser her og der. David, vær obs på at en del av brukerne her på forumet ikke har opplevd Internett slik det var før 2000 og dermed ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Mange tar det bare for gitt at grådighet og manipulasjon er en grunnleggende bismak ved dagens Internett.

 

Jeg er litt usikker på om jeg ville ofret en ringefinger for Internett eller to for et godt gammelt fritt og åpent Internett. Føler mer jeg er på vippen til å dra ut pluggen for godt, helt frivillig. Det er en befriende følelse å legge igjen alt med Internettilgang hjemme, dra på hyttetur og nyte en skjermfri helg, sende postkort med frimerke og sånt.

 

Ellers lar jeg meg irritere av fordummede formuleringer som "1 av 3 av 2500" i stedet for "725 av 2500" og "29% som er nesten det samme som 33,33..%". Tror jeg skal logge av og få meg litt frisk luft snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye vil ha mer. Etterhvert ber de om tommelfingeren, også hånda, ...  :hm:

 

Hadde du bedt om storetåa til folk, så hadde et ja enten vitnet om total uvitenhet om dette balanse-"organet", eller om total likegyldighet/galskap.

Endret av G
Lenke til kommentar

...David, vær obs på at en del av brukerne her på forumet ikke har opplevd Internett slik det var før 2000 og dermed ikke har noe sammenligningsgrunnlag...

Før år 2000 var ikke Internett og nettbaserte tjenester noe særlig å skryte av. Men de siste fem årene, etter at smarte telefoner kom på banen, har alle nettbaserte tjenester virkelig utviklet seg til å bli gode tjenester.

 

Selvsagt vil det være noen som er grådige og vil forsøker å utnytte den voldsomme effekten Internett kan ha, men jeg er som sagt veldig positiv til Internett sin videre utvikling.

Lenke til kommentar

Min oppvekst og ungdomstid, var lykkelig uvitende om Internett og mobiltelefoner. Jeg tror nok dagens generasjon kunne grublet over dette dilemma, jeg ville nok ikke byttet ut noen kroppsdeler med Internett...trur eg...

 

Før måtte vi lese papiraviser, gå på biblioteket og ha leksikon for å holde oss oppdatert. Eller bruke tekst-tv. Fin tid det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før måtte vi lese papiraviser, gå på biblioteket og ha leksikon for å holde oss oppdatert. Eller bruke tekst-tv. Fin tid det der.

Ja, det var en fin tid. Men jeg føler meg ganske sikker på at de som vokser opp nå også syns de vokser opp i en fin tid...:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...