Gå til innhold

Ny 17" LCD-skjerm fra Eizo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Den har en lysstyrke på 300 cd/m2 og en kontrast på 450:1.

Dette kontra 250 cd/m2 og 500:1 på den tidligere modellen.

 

Lysstyrken er bedre men kontrasten er litt dårligere.

Hva betyr dette i praksis?

 

Videre er responstiden 16ms. Kan denne brukes til videoredigering?

 

 

Håper noen med peiling på LCD kan svare på dette.

 

Takk på forhånd.

 

 

Olex

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan den kommer opp mot Hercules' sin nye ProphetView 920Pro DVI (best i test på Tomshardware.com).

 

Jeg er i markedet for en LCD-skjerm nå, så jeg titter litt rundt etter den beste. Skal ha en 17" og en 19". Jeg skal ha 17" til gaming, og 19" skal stå på en annen maskin brukt til kontorarbeid osv.

Lenke til kommentar

Men nå er det nå slik at skjermene som har vært til nå med 16ms responstid har hatt 16ms for noen farger og 32ms for resten av fargene, så i realiteten vil det svakeste leddet i kjeden bli 32ms og du får etterslep på film, spill og annen grafikk med raske bevegelser.

 

Gå heller for en skjerm med 20ms responstid hvis du skal bruke den til spilling, film o.l.

Lenke til kommentar
Men nå er det nå slik at skjermene som har vært til nå med 16ms responstid har hatt 16ms for noen farger og 32ms for resten av fargene, så i realiteten vil det svakeste leddet i kjeden bli 32ms og du får etterslep på film, spill og annen grafikk med raske bevegelser.

 

Gå heller for en skjerm med 20ms responstid hvis du skal bruke den til spilling, film o.l.

Som regel er det sånn at når Eizo sier det er 16ms, så er det 16 ms.

 

Hvis du fatter poenget mitt :nice:

Lenke til kommentar
Tror dere denne skjermen vil være bedre en Eizo's nåværende flaggskip for 17" LCD, L557? Denne vil vel være bedre i spill (16ms vs.25)? Har tenkt lenge på L557, men denne frister. Tror dere prislappen blir på?

 

- Haakon

1 JA

2 Under 5000

 

ute å handler ennå Caliber?? Men din besluttningsevne bør du jo kjøpe den nye Eizo L3500XP som kommer i 2007. Den passer sikkert til ditt knall nye ati radeon avevsis 123 XTi turbo.

 

He he he, kødda. Vent et par uker, da kommer det tester all over the place;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...