Gå til innhold

ANMELDELSE: Mortal Kombat X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra spill, men jeg ville gitt det 7/10 pga ræva historie. Man kan si hva man vil om hvor viktig historien i slike spill er, men etter den glimrende i historie i både Mortal Kombat 9 og Injustice: Gods among us, er det svært skuffende at historien i MKX er så dårlig. Kanskje spesielt siden vi har en prequel-tegneserie som faktisk er rimelig bra.

 

Selve variasjons-systemet synes jeg også kunne ha vært bedre. For all del, det er ganske kjekt med tre variasjoner. De er bare ikke varierte nok for min del. Ta Kitana, for eksempel. Nå da Jade er død (etter MK9) har hun en variant der hun sørger over Jade, og bruker en del triks fra venninnen. Dette gir oss blandt annet noen triks med en stav, akkurat som Jade. Men hvorfor kan Kitana ikke ha staven permanent i denne varianten? Det hadde gjort henne mye mer interessant. Vi kunne for den saks skyld hatt bare to varianter for hver karakter, men de kunne til gjengjeld ha vært mye mer varierte. Kitana kunne hatt en variant med viftene sine og en med staven. De ville ha vært helt forskjellige på mange måter, men hun ville likevel ha hatt en god del felles triks i begge variantene. I stedet får vi tre varianter med bare noen få unike triks hver. Dette er jo ekstra sprøtt når f.eks Raiden ikke kan teleporte i alle variantene sine. Det har jo vært et av signaturtriksene hans. Hva blir det neste? Scorpion uten spydet sitt? Sub-Zero som ikke kan fryse ned folk?

Lenke til kommentar

Hæ? Selvsagt er det hele spillet. Den eneste DLCen vi får er:

 

1. Fire nye karakterer (Jason Voorhees (ute nå), Predator, Tanya og Tremor). I tillegg er Goro DLC, men har fikk vi gratis om vi forhåndsbestilte.

 

2. Noen nye kostymer - gratis.

 

3. Easy Fatalities. Helt meningsløst.

 

4. Åpne alt i Krypt, men er 100% valgfritt (og etter min mening meningsløs.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hvilken day one DLC? Easy fatalities? Åpne krypten? Tror du bør sette deg inn i hva slags DLC vi snakker om før du begynner å klage. ;)

 

Goro, en av de mest ikoniske karakterene låst bak en pay-wall for alle som ikke tok sjansen på å få et uferdig spill med bugs så det synger (slik det var på pc) vil jeg si er ganske idiotisk.

 

DLC er per definisjon ekstra innhold som blir sluppet etter release og det er akkurat det spillet har, og det er ikke billig med tanke på det du får. Det er synd at betalt ekstra innhold, uansett hvor mye/lite, har blitt standarden nå for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...