Gå til innhold

Hauk del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aah! Dette har jeg ventet lenge på :yes:

En fantastisk lettfattelig og god artikkel, det eneste jeg savner er en bruksanvisning til hvordan man kan bruke paralellporten som pwm-styring til vifter... Men det er jo en helt annen sak egentlig.

 

Hva med å legge ut koblingsskjema? Det kan være greit å kikke på mens man holder på.

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er imponert av artikkelen, du løste faktisk et lite problem med robotprosjektet mitt :) Da jeg sliter med lite effekt ut fra et IO kort, hadde helt glemt buffermuligheten.

 

Er bare en liten detalj jeg savner, kretsskjema. Savner muligheten til å se hvordan alt er koblet sammen, det er kanskje andre som også vil se dette. Alle er ikke raserførere i elektronikk.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
:D
[b]Dette er genialt folkens![/b]
Takk for guiden.

Et lite Tips:
Dere kunne kanskje mekket en kort og lettfattet guide til hvordan man enkelt mekker selve kretskortet. F.eks. med stæsj fra Clas Ohlson eller Elfa. Mekka selv et i kjelleren engang med en sterk lyskaster, fungerte helt fint :-)

mvh
Peder Schmedling
Lenke til kommentar

Veldig bra guide!!!

 

Jeg planlegger å bygge en slik på skolen (GK elektro) men

har litt dårlig fantasi... Hva i alle dager kan den brukes til???

 

Greit at den kan brukes som bryter til masse rart... Men hva? Det er ikke lov til å bruke den i faste instalasjoner! Og Jeg har ikke lyst på flere ledninger rundt PCen... I hvertfall ikke ledninger ut fra veggen!

Lenke til kommentar

Endelig var den her...

 

Enkel oppbygging med den IC'en da...

 

Håper det kommer mer om hva du skal bruke den til...

 

Btw, finnes det noen 12V radiostyringer slik at jeg kan skru på/av et rele i mottakeren...

Altså en enkel måte å gjøre dette på...

Man kan jo kjøpe slik kontakt-dings med fjernkontroll, og ribbe fjernkontrollen og koble til porten...

Da kan man bare sette en slik kontakt dings på ledninga til tv'en (eller hva man vil styre) så kan man slå på/av fra software...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...