Gå til innhold

Oculus Rift kommer tidlig i 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris på hardware vil og avgjere kor mange som tek seg råd til VR, ingenting slår ein produkttest hjå kamerater som hiver seg tidlig på eit ferdig produkt. Med riktig inngangspris kan dette ta av.

 

Første person synsvinkel er etter mitt syn det som kan selge VR-konseptet. Om det er racing, skytespill osv er ikkje så nøye bare alt er gjennomført og gir ein heftigare opplevelse enn spilling på vanlig skjerm.

 

Skal ikkje forundre meg om alle tre kjem med VR-brillene i byringa av 2016. Ligger litt i korta at Valve har ein utsettelse å fortelle om og.

Lenke til kommentar

Software kommer til å make or break denne plattformen akkurat som alle andre hardware-plattformer noensinne.

 

Vel, det er strengt tatt ikke helt riktig. Det kommer vel helt an på hva man regner som hardware og selvfølgelig hvilket marked den skal brukes i :)http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware eller den norske definisjonen http://no.wikipedia.org/wiki/Maskinvare der maskinvare ikke er et dekkende begrep, "engelsk hardware" omfatter mange andre ting enn "norsk maskinvare".

 

Regner med at du mener vanlige datamaskiner og komponenter som blir brukt i privatmarkedet :)

Lenke til kommentar

Neppe siste utsettelse.

Kommer vel om noen år og blir en døgnflue. Sikkert kult å prøve en gang da, neppe særlig nyttig.

 

Så du har ikke prøvd enda? Skulle likt å sett fjeset ditt idet du prøver...det er en aldri så liten semi erotisk nerde opplevelse. Når jeg tenker meg om...vil jeg egentlig se det... :p 

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se mer detaljert info om vr brillene iløpet av de neste dagene og vekene. Spesielt spennende blir hvilken type input løsning de går for. Blir det en type sony og valve løsning med to staker som fungerer som hender? Eller en slags løsning med håndsporing type nimble vr som jo ble kjøpt opp av Oculus? Jeg håper nesten det blir stakeløsning siden jeg innbiller meg at det da vil bli lettere å porte spill mellom Oculus/Sony/Valve. 

 

Det skal uansett mye til for at jeg hopper over på Oculus nå etter at Valve/HTC kom på banen med sine vr briller. Det skal mye til for å slå Valve sin løsning for bvegelse i store rom (lighthouse) samt håndkontrollere som simulerer hender. Jeg har et nesten 15x15 fot rom jeg vil dedikere til VR og hvis ikke Oculus kan tilby en god løsning der er de utelukket for meg. Jeg er mer interessert i VR opplevelser enn ren spilling i VR og da tror jeg Valve/HTC trumfer Oculus. Pluss hvis Valve holder tidsskjema så har jeg forbruker VR rundt juletiuder :D

Lenke til kommentar

Får sikkert prøve hos noen kjente når/hvis det kommer ut. Tviler på dette blir noe man sitter i 4-5 timer med hver dag slik man gjør med en vanlig skjerm og bare spiller.

 

4-5 timer hver dag? Kanskje ikke, hver dag så ofte du kan, helt sikkert :) . Skal love deg at Oculus og vr ikke er en døgnflue, det er fremtiden. Tror så å si alle som har prøvd det sier det samme, det burde være en grei ledetråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Software kommer til å make or break denne plattformen akkurat som alle andre hardware-plattformer noensinne.

 

Vel, det er strengt tatt ikke helt riktig. Det kommer vel helt an på hva man regner som hardware og selvfølgelig hvilket marked den skal brukes i :)http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware eller den norske definisjonen http://no.wikipedia.org/wiki/Maskinvare der maskinvare ikke er et dekkende begrep, "engelsk hardware" omfatter mange andre ting enn "norsk maskinvare".

 

Regner med at du mener vanlige datamaskiner og komponenter som blir brukt i privatmarkedet :)

Ja hva annet skulle jeg mene i denne sammenhengen egentlig :) Dette er et produkt mynta på privatmarkedet.

Lenke til kommentar

Det viktigste er at oppløsningen minst ligger på 2,5+ og at prisen ikke er hårreisende. Rift kan ikke brukes i alle spill, og i mange av spillene trenger man jevnlig pauser for å ikke bli kvalm...så man må alltid ha en skjerm ved siden av..og hvis valget blir mellom rift + drittskjerm eller Bra skjerm og ingen rift, tror jeg de fleste velger det siste

Lenke til kommentar

Jeg er meget spent på oppløsningen, det vil være en av de avgjørende faktorene for meg.

Jeg har prøvd DK1 og DK2(1920x1080).

 

Jeg prøvde Elite: Dangerous med DK2, fin opplevelse bortsett fra at det å se andre romskip(selvfølgelig avhengig av avstand) og lese tekst var meget vanskelig, og til tider umulig.

 

HTC Re Vive ser ut til å ha grei oppløsning(2*1200x1080) og bedre bevegelses deteksjon, så det spørs om jeg klarer å vente ett halvt år for å sammenlinge de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...