Gå til innhold

– Apple jobber med å få slutt på gratis Spotify-strømming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uhørt. Eier du Apple-produkter er dette muligheten du har til å slå et slag mot korrupsjon og monopol-jagere, boikott Beats, ikke godta prøve-peroder engang, ren boikott.

 

Vis ansvar.

 

Dessverre føler jeg ikke det er noe på markedet som kan erstatte mine Apple produkter, samt Beats.

Liker ikke praksisen hvis dette stemmer, men da får jeg strekke meg til å ikke bruke musikktjenesten deres.

Lenke til kommentar

Uhørt. Eier du Apple-produkter er dette muligheten du har til å slå et slag mot korrupsjon og monopol-jagere, boikott Beats, ikke godta prøve-peroder engang, ren boikott.

 

Vis ansvar.

 

Eller rett og slett boikott Apple. Du treng ikkje eingong å eige Apple-produkt for å gjere dette.

Endret av soleis
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at gratis musikk bare er en forbigående greie!

 

Hvordan kan det være levedyktig i det lange løp at folk sitter å hører på 'reklamefinansiert' musikk, men ikke kjøper produktene det reklameres for?

 

Det er noen som ikke får pengene sine her, og kranen vil skrues igjen rimelig snart.

 

'Gratis' spotify er litt sånn 'første skudd gratis';

 

Helt topp nå, men kommer aldri til å vare. Med eller uten Apple-press.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dette bare ett tegn på att Apple har innsett at de har en dårligere tjeneste og må derfor ty til drastiske tiltak for å få kunder til tjenesten sin?

 

De virker ganske desperate.

 

Nå kommer jo Apple til å spille maks ut på at Beats er 100% integrert i alle produktene deres, men visst Spotify har en gratistjeneste så hjelper ikke dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jaja, nå skal vel en bra tjeneste ødelegges slik at folk igjen går over til piratkopiering. Og så skal vel den latterlige bransjen begynne å klage over at "alle piratkopierer" igjen..For noen jævla fjols.

Endret av Vice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Flott at bransjen presser på for å få slutt på gratisstreamingen. Det var kanskje brekkjernet som var nødvendig i starten, men nå er det på tide å få alle over til å betale for musikken sin. På den måte blir streaming ennå bedre.

 

Apple er ikke endel av musikkproduksjonsbransjen.

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Uten å forholde meg til hva Apple gjør eller ikke gjør er det topp om noen får knekt gratis-streaming-tjenestene. De er ikke bærekraftige for noen.  

 

Nei vel? Basert på hva? Har produksjonen av musikk gått ned i det siste?

 

Det er iallfall vanskeligere for små band å overleve enn før fordi de store tar en stadig større del av kaka. 

 

I tillegg ønsker jeg at streamingtjenestene skal gå bra sånn at mest mulig musikk ender opp der. Da trengs både flere betalende kunder og en bedre betalingsløsning, men et godt førstesteg er å fjerne gratisløsningene. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg ønsker jeg at streamingtjenestene skal gå bra sånn at mest mulig musikk ender opp der. Da trengs både flere betalende kunder og en bedre betalingsløsning, men et godt førstesteg er å fjerne gratisløsningene. 

 

Det eksisterer pr. idag ingen gratisløsning innen for (lovlig) musikkstreaming.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Uten å forholde meg til hva Apple gjør eller ikke gjør er det topp om noen får knekt gratis-streaming-tjenestene. De er ikke bærekraftige for noen.  

 

Nei vel? Basert på hva? Har produksjonen av musikk gått ned i det siste?

 

Det er iallfall vanskeligere for små band å overleve enn før fordi de store tar en stadig større del av kaka. 

 

I tillegg ønsker jeg at streamingtjenestene skal gå bra sånn at mest mulig musikk ender opp der. Da trengs både flere betalende kunder og en bedre betalingsløsning, men et godt førstesteg er å fjerne gratisløsningene. 

 

 

Å overleve? De overlever da ihvertfall godt nok til at de produserer mer musikk enn noensinne. Hvor er denne mangelen på bærekraftighet? Og hvordan blir fordelingen innad mellom små og store band automatisk bedre av å fjerne gratistjenester? Det er jo gjerne de små som liker gratistjenestene best, mener du de tar feil?

 

Så du mener mao du vet bedre enn spotify selv hvordan de skal drive bedriften sin? Eller mener du at de med vilje går dårligere enn de kunne? Da er det jo riktig så hyggelig av Apple å forsøke å framtvinge en endring i spotifys modell. Tror du apple ønsker å berike konkurrenten med dette? Eller tar også apple feil i hva som er lønnsomt?

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

 

Uten å forholde meg til hva Apple gjør eller ikke gjør er det topp om noen får knekt gratis-streaming-tjenestene. De er ikke bærekraftige for noen.  

 

Nei vel? Basert på hva? Har produksjonen av musikk gått ned i det siste?

 

Det er iallfall vanskeligere for små band å overleve enn før fordi de store tar en stadig større del av kaka. 

 

I tillegg ønsker jeg at streamingtjenestene skal gå bra sånn at mest mulig musikk ender opp der. Da trengs både flere betalende kunder og en bedre betalingsløsning, men et godt førstesteg er å fjerne gratisløsningene. 

 

 

Å overleve? De overlever da ihvertfall godt nok til at de produserer mer musikk enn noensinne. Hvor er denne mangelen på bærekraftighet? Og hvordan blir fordelingen innad mellom små og store band automatisk bedre av å fjerne gratistjenester? Det er jo gjerne de små som liker gratistjenestene best, mener du de tar feil?

 

Så du mener mao du vet bedre enn spotify selv hvordan de skal drive bedriften sin? Eller mener du at de med vilje går dårligere enn de kunne? Da er det jo riktig så hyggelig av Apple å forsøke å framtvinge en endring i spotifys modell. Tror du apple ønsker å berike konkurrenten med dette? Eller tar også apple feil i hva som er lønnsomt?

 

 

Det produseres mer musikk, men mer og mer skjer på frivillig basis, eller band må turnere nesten kontinuerlig for å overleve. Jeg tror også streamingtjenestene blir bedre om de har brukerne som kunder i stedet for som produkt (det mener jeg er en generell regel). 

 

Mye av dette er rent egoistisk - jeg vil at tjenestene jeg bruker skal tjene penger, fordi da overlever de. Om det er Spotify eller Apple driter jeg i. 

 

"Det er jo gjerne de små som liker gratistjenestene best, mener du de tar feil?" Er det det?

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...