Gå til innhold

Dette er LGs nye toppmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det blir nok aller mest sannsynligvis et kjøp, men jeg takker pent nei til lærdekslet. Også verdt å nevne at man får 100gb (2år) på google drive med på kjøpet. Håper vi får høre noe om når den kommer til Norge snart.

Lenke til kommentar

Det blir nok aller mest sannsynligvis et kjøp, men jeg takker pent nei til lærdekslet. Også verdt å nevne at man får 100gb (2år) på google drive med på kjøpet. Håper vi får høre noe om når den kommer til Norge snart.

 

Vær forsiktig. Denne er utstyrt med Snapdragon 808, og er dermed "gammel" allerede ved lansering. Vi får se hvor god skjermen og kameraet på mobilen er -- hvis de ikke klarer å levere (dvs. gjøre det bedre enn Galaxy S6), vil de ligge like langt bak som tilsvarende Android-flaggskip med Snapdragon 810 (M9, Z4, osv.).

Lenke til kommentar

Flott at noen fokuserer på andre ting en å ha best mulig prosessor. Telefonene er ikke akkurat trege i dag.

 

Telefonene var ikke trege i fjor heller, men det må da være mulig å forvente det nyeste og beste når det er snakk om toppmodeller?

Men jo da, det er bra at LG forbedrer på så og si alle punkter.

Endret av cabicom
Lenke til kommentar

 

Flott at noen fokuserer på andre ting en å ha best mulig prosessor. Telefonene er ikke akkurat trege i dag.

Telefonene var ikke trege i fjor heller, men det må da være mulig å forvente det nyeste og beste når det er snakk om toppmodeller?

Men jo da, det er bra at LG forbedrer på så og si alle punkter.

 

 

Setter heller pris på at de fokuserer på andre aspekter. Brukeropplevelse, batteritid, og ganske delvis design.

 

Har absolutt ikke behov for en telefon som får høyest skår i en eller annen benchmark, og jeg har definitivt ikke tenkt å betale 7 000,- for å ha denne fordelen. I løpet av noen få år har prisen på toppmodeller steget med rundt 1 500,-. For min del finner jeg det særdeles ufornuftig å bruke så mye penger på en mobil. Det er sjukt å tenke på at for prisen av en Samsung Galaxy S6 Edge, kan du få en EU Godkjent bil.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Är det inte snapdragon 810 alla skyr som pesten då den throttlar så jävligt?

När det är sagt, i vilka applikationer märker man skillnad mellan 808 och 810?

Sitter själv med originala Xperia Z.

808 er såklart et bedre alternativ mtp. hvor forferdelig dårlig batteritid 810 gir. Men det gjør ikke 808 noe mindre "gammelt". Den vil da få en ytelse som ikke er så langt unna mobiler fra 2014.

 

Og ja, det er helt klart en reell forskjell. Den har svakere ytelse, færre kjerner, dårligere GPU, ikke støtte for UFS (som 810 har) og ikke støtte for LPDDR4 minne (som 810 har).

 

808 er likevel en oppgradering fra 801 og uansett et bedre alternativ enn 810, såklart. Men når selv ikke 810 er underlegen Samsungs Exynos 7420, kan man bare lure hvor mye dårligere 808. Derfor er det viktig at LG klarer å slå Samsung i andre områder: Samsung har allerede nådd milepæler i både kamera- og skjermteknologi i følge industristandarder som DisplayMate og DxOMark. De har også tatt ledelsen i mindre ting som raskest lading, raskest lese- og skrivehastighet og mye mer. 

 

Enkelte ovenfor nevner det uviktige i gode prosessorer, noe jeg finner svært underlig, da de utgjør den viktigste faktoren en ny mobiltelefon: fart. Det er lite grunn til å kjøpe en ny modell, hvis ikke ytelsen har en vesentlig økning.

 

En person ovenfor nevnte batteri som en viktigere faktor for ham enn CPU, uten å tenke på at disse to er relatert til hverandre: bare se på Snapdragon 810 og hvor dårlig den yter, mens du har den batterieffektive 14nm-prosessoren til Samsung i Galaxy S6. S6 klarer med 80% flere piksler og 10% mindre batteri å gi bedre batteritid enn HTC One M9, og det skyldes blant annet batterieffektiviteten til Exynos 7420 og den lite batterieffektive Snapdragon 810 i M9.

 

Prosessorer er også viktige når det gjelder faktorer som lydkvalitet, støtte til ulike formater og ellers nyere teknologi. Den kjappe kamerastarten, Wolfson-DACen, UFS-støtte og superlading er alle en del av Exynos 7420. Alt dette er såklart viktige faktorer. Når det gjelder Snapdragon-mobiler, så har SD 810 for eks. støtte for H.265 og UFS, mens 801 ikke har det.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Er glad at LG ikke valgte Snapdragon 810.

 

LG sier også at 808 prosessoren i G4 er spesielt tilpasset av Qualcomm for G4 og at den er raskere enn S6 på noen dagligdagse ting, som å åpne kamera osv.

 

Blir spennede å se. Får vente på anmeldelser.

Lenke til kommentar

Nei blir nog en s6 på meg nå

 

Her gjør du et klokt. Selv en Stock Android-frelst og TouchWiz-hater som meg må innse faktaene på bordet: Samsungs toppmodeller vil ikke engang få tøff konkurranse gjennom 2015. De har rett og slett knust alle rekorder, mens den andre Android-produsentene tar et lite stykke bakover takket være Qualcomm. De har svøpte alle konkurranse av banen i skjermteknologi med introduksjonen av Galaxy S5, og har konstant satt baren høyere ved å ta over tronen fra seg selv med nyere modeller som Galaxy Tab S og Note 4. Med Galaxy S6 vil du få en skjerm som lite annet der ute kan sammenligne seg med i farger, sortnivå, visningsvinkler, lysstyrke (på automatic brightness, vel å merke), kontraster, lesbarhet i høye lysomgivelser, fargemoduser, osv. i følge DisplayMate. Og nå nylig kom DxOMark, en industristandard innen kamerateknologi, med konklusjonen at Galaxy S6 har den beste kameraen av noen annen mobil der ute (med Note 4 som en toer). Spesielt videokameraet imponerte dem, der den gjorde et stort hopp fra nummer to på listen.
Den andre faktorene, som ytelse, lydkvalitet, lading, design, fingeravtrykkleser osv. trenger jeg ikke å nevne engang. Det er bare å lese testene til GSMArena og Anandtech. Selv ikke Samsung-hatere kan nekte for hvor god telefon S6 er. Prisen for en ny flaggskiptelefon i dag er helt uvirkelig høy og har ingen basis i realitetene i min mening. Men hvis du først skal kaste bort 7000,-, så vil du ikke finne et mer verdig kjøp. 
 
 

Er glad at LG ikke valgte Snapdragon 810.

 

LG sier også at 808 prosessoren i G4 er spesielt tilpasset av Qualcomm for G4 og at den er raskere enn S6 på noen dagligdagse ting, som å åpne kamera osv.

 

Blir spennede å se. Får vente på anmeldelser.

 

Samsungs S6 imponerte stort med et kamerastart på bare 0.7 sekunder. Hvis LG klarer å imøtekomme/slå denne relativt korte rekorden blir jeg imponert. Kameraet er allerede ryktet å være ganske god, så det blir spennende å se hvor godt den gjør det. Z4 ser rett og slett gørrkjedelig ut, så LG G4 blir nok den siste "spennende" flaggskipmodellen før vi får se noen friskt fra OnePlus eller Google.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Var litt artig med den "anonyme" kamera testen som var hvor LG seiret med sine 2 mobiler. Artig å se resulteter når man ikke ser Eplet eller Edgen på samsungen.

 

Spør du meg er dette en vinner, like stor skjerm som 6+ på mye min dre areal. Over sommeren så koster denne under 4k-

 

Angående 810 vs 808 osv så handler det nok mere om produsentenes evne til å få lollipoppen til å flyte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

 

Det blir nok aller mest sannsynligvis et kjøp, men jeg takker pent nei til lærdekslet. Også verdt å nevne at man får 100gb (2år) på google drive med på kjøpet. Håper vi får høre noe om når den kommer til Norge snart.

Vær forsiktig. Denne er utstyrt med Snapdragon 808, og er dermed "gammel" allerede ved lansering. Vi får se hvor god skjermen og kameraet på mobilen er -- hvis de ikke klarer å levere (dvs. gjøre det bedre enn Galaxy S6), vil de ligge like langt bak som tilsvarende Android-flaggskip med Snapdragon 810 (M9, Z4, osv.).

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe før tester er ute. Uansett er det kamera og skjerm som er hovedmotivatoren for min del. Uansett er det en oppgradering fra min G2, men på den annen side så har jo G2 holdt seg usedvanlig godt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det blir nok aller mest sannsynligvis et kjøp, men jeg takker pent nei til lærdekslet. Også verdt å nevne at man får 100gb (2år) på google drive med på kjøpet. Håper vi får høre noe om når den kommer til Norge snart.

Vær forsiktig. Denne er utstyrt med Snapdragon 808, og er dermed "gammel" allerede ved lansering. Vi får se hvor god skjermen og kameraet på mobilen er -- hvis de ikke klarer å levere (dvs. gjøre det bedre enn Galaxy S6), vil de ligge like langt bak som tilsvarende Android-flaggskip med Snapdragon 810 (M9, Z4, osv.).

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe før tester er ute. Uansett er det kamera og skjerm som er hovedmotivatoren for min del. Uansett er det en oppgradering fra min G2, men på den annen side så har jo G2 holdt seg usedvanlig godt.

Kamera og skjerm? Ehhhhh... da er vel S6 et opplagt valg? De er klart best på begge områdene.

Lenke til kommentar

 

Det blir nok aller mest sannsynligvis et kjøp, men jeg takker pent nei til lærdekslet. Også verdt å nevne at man får 100gb (2år) på google drive med på kjøpet. Håper vi får høre noe om når den kommer til Norge snart.

 

Vær forsiktig. Denne er utstyrt med Snapdragon 808, og er dermed "gammel" allerede ved lansering. Vi får se hvor god skjermen og kameraet på mobilen er -- hvis de ikke klarer å levere (dvs. gjøre det bedre enn Galaxy S6), vil de ligge like langt bak som tilsvarende Android-flaggskip med Snapdragon 810 (M9, Z4, osv.).

Gammel? 808 er like gammel som 810. Syntes det var at smart valg av LG, i og med at 810 throttler som bare det og bruker mye mer strøm. 808 vil nok ikke være langt unna 810 på benchmarks. Største forskjellen er at 810 har fire Cortex-A57 prosessor kjerner mot 2 i 808.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...