Gå til innhold

Valve fjerner betal-«mods» fra Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En seier for forbrukerne. Selv om mange mod-makers fortjener betalt  (og allerede får betalt via donasjoner?), så er dyktige mennesker allerede villige til å tilby dette som en samfunnstjeneste. Jeg tror ikke et sekund på at dette ville gjort mod-scenen bedre for oss sluttbrukere. Den lille økningen i kvalitet på mods ville ikke veid opp for det å potensielt måtte betale masse ekstra penger for å få et spill til å bli det spillet man ville det skulle være

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

Jeg tror største feilen til VALVE var inndelingen..

modderen fikk 25% og resten ble delt mellom valve og spillutvikleren.

 

Hadde modderen fått 50-60 % og valve + utvikleren delet resterende.. ville det sett mye bedre ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Community = gratis, det er jo sjelen i mods. Battlefield fjerna mulighet for mods, de vil lage de selv og tjene mer penger, med filosofien "mods gir jo spill altfor lang levetid, nei dette kan vi ikke ha noe av".

 

Folk spiller jo fortsatt 1942, og jeg er en av de.

 

Ikke bare tjener de ekstra penger på DLC, men de kan gi ut spilla oftere.

 

Valve er en av de få igjen som støtter gratis mods, så jeg er glad de snudde. Hvor mange spill er egentlig community-driven? TrackMania er et godt eksempel, men det er sannelig ikke mange!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

På lang sikt tror jeg ikke dette er synd for moderne som vil ha penger heller, jeg tror dette fører til et mer rettferdig system.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

Jeg tror største feilen til VALVE var inndelingen..

modderen fikk 25% og resten ble delt mellom valve og spillutvikleren.

 

Hadde modderen fått 50-60 % og valve + utvikleren delet resterende.. ville det sett mye bedre ut.

Nå er det vel slik at Bethesda er den grådigste av de to. Valve tar som kjent alltid 30% av inntektene, og modderne får resten. Ettersom Bethesda ønsket 45%, og Valve ville ha de 30% som vanlig, var det kun igjen 25% til modderne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

litt dumt. mange som har laget skikkelige gode moder som ha fortjent noen kroner.

ingen som klager når utviklere lager dårlige overbetalte dlc

Mange som klager. Jeg vil alltid være en motstander av dlcer.

 

 

motstander av ekstra innhold til et spill du liker? Hvorfor i all verden skal en være motstander av det?? 

 

DLC laget av spillselskapet har sannsynligvis kostet hundrevis av arbeidstimer, bedrifter og folk flest må ha penger for å overleve, det å forvente at en skal få dette gratis i all fremtid bare fordi en kjøpe det opprinnelige spillet er i beste fall latterlig. DLC pakkene til Dark Souls II som er de siste jeg kjøpte var helt fantastisk bra og jeg er kjempeglad for at FROM Software bestemte seg for å lage dem i parallell med sitt neste spill. 

 

Skjerp dere og betal for materiale som folk har brukt penger og tid på å utvikle for dere :)

Endret av Fenixen_InnleggNO
Lenke til kommentar

Nei, ikke synd i det hele tatt. Må da finnes grenser. Jeg vil alltid være for en donasjonsknapp i stedet.

Nå hadde jo modderne muligheten til å la spillerne betale et valgfritt beløp, noe jeg er absolutt for. Fordelen med Steam er at alt er samlet, og lett å laste ned for alle, slik at ikke bare de som leter seg frem til skaperens nettside kan donere.

Lenke til kommentar

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

Skal de først dra i gang at man kan betale for modifikasjoner, må man nesten begrense dette til Total Conversions med et kvalitetsnivå over et vist nivå.

F.eks Nehrim: At Fate's Edge

Det er ikke noe poeng for småting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

Jeg tror største feilen til VALVE var inndelingen..

modderen fikk 25% og resten ble delt mellom valve og spillutvikleren.

 

Hadde modderen fått 50-60 % og valve + utvikleren delet resterende.. ville det sett mye bedre ut.

Her var det faktisk Bethesda som tok 50% av kaka, det sa Gabe i går på AMA også.

 

I dag er det faktisk mange som lever av å bare designe våpen til cs go og hatter til dota 2, så det var faktisk ett ærlig forsøk av Valve å starte det samme for moddere. DOG med hensikt å tjene her også, som på det ovennevnte.

Lenke til kommentar

 

 

Synd for moddere som ville ha brukt muligheten til å få noe tilbake for arbeidet sitt, men skjønner godt at Valve valgte å trekke funksjonen etter klagestormen som har vært.

 

Skal de først dra i gang at man kan betale for modifikasjoner, må man nesten begrense dette til Total Conversions med et kvalitetsnivå over et vist nivå.

F.eks Nehrim: At Fate's Edge

Det er ikke noe poeng for småting.

Nå er jeg faktisk en av de som lagde Nehrim: At Fate's Edge, så jeg er helt enig angående store total conversions :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lanseringen var en katastrofe med ekstremt dårlig kommunikasjon, men jeg håper ikke dette er det siste vi ser til konseptet. Har hørt svært lite negativt fra faktiske moddere om dette. De som hyler høyest er forbrukerne som liker å få ting gratis. En mod blir liksom litt bedre dersom man kan forsikre seg om at modderen har nedprioritert jobb og familie.

 

Jeg håper dette kommer tilbake i en ryddigere form, med en tydelig avgrensning mellom "fillemods" (typ nytt sverd) og "expansions". Dersom moddere faktisk kan tjene noen kroner på det de holder på med, og dette gjøres ryddig og transparent, vil det være en revolusjon for spillbransjen på samme nivå som indie-bølgen.

 

Det vil alltid være gratis mods også. Ref app store. Når markedet blir stort nok må man kappes om forbrukerne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...