Gå til innhold

Nei, The Witcher 3 ser ikke slik ut på Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ler meg skakk. Nå har konsoll spill blitt elendig portet over til pc i mange år. Her blir flisa snudd, og plutselig føler konsoll folkene seg snytt.

Selvfølgelig kan ikke de flotte "next GEN" konsollene konkurere med pc, de var utdatert lenge før de ble lansert. Jeg fryder meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns denne generasjons konsoller klarer en grei jobb egentlig iforhold til PCr. De som velger å spille på konsoll får generelt greie versjoner av de samme spillene som da er optimert til å skulle kunne kjøre glatt bare med lavere framerate. De som ikke nøyer seg med konsoll kan sikte høyere og gå for en pc.

 

Disse vet også at dette vil koste mere. For en allminnelig ungdom så vil en konsoll være mye rimeligere om det er snakk om en maskin hovedsakelig til spilling.

 

Selvfølgelig så vil en konsoll til 3500kr ca ikke klare å kunne matche en PC med f.eks GTX 970 når bare det skjermkortet alene koster det samme som en konsoll.

 

Derimot når ett så stort spill som Witcher 3 skal vises fram så burde de omså gidd ut to nye trailere, en som var laget på Xbox One versjonen og en på PS4 versjonen.

 

Da ville de fådd vist fram enda litt mer av spillet og i tillegg fådd vist fram hvor bra spillet ser ut på begge konsollversjonene.

Lenke til kommentar

En konsoll er rimeligere nå, men om 2-3 år vil den falle langt bak. Om du investerer maks 6k i en PC nå, vil du ha oppgraderingsmuligheter i mange år fremover. GTX 960 til 1800 kroner vil kunne dra GTA V på Ultra i 1080P med rundt 50 fps. For kun 1300 kroner får du 750ti som vil klare high i 1080P med rundt 50 fps. Om jeg skulle gjettet pris på en PC som drar GTA V(og muligens Witcher 3) på High i 1080P så tror jeg det ender opp på ~5k. Om jeg føler for mer kraft om 2 år trenger jeg kun å bruke ~2000 kroner for å få et skjermkort som drar de nyeste spillene i 1080P.

 

Uansett om The Witcher 3 kun kjører på medium/high på denne setupen, er det fortsatt mye bedre kvalitet enn PS4 og Xbox One noen sinne klarer å prestere.

 

På toppen av dette er spill som oftest 100 kroner billigere. I tillegg kjører Steam rundt 4 store salg per år, samt at det er flere hundre andre spill på tilbud til enhver tid. Om PC'en plasseres i stuen kan en kontroller enkelt kobles til, og du har nå en komplett multimediastasjon i stuen.

 

At PC er dyrt er bare tull. Den eneste situasjonen som tilsier at en PC skal koste mye penger er om man vil kjøre det i 1440P+ på Ultra i stabile 60FPS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns denne generasjons konsoller klarer en grei jobb egentlig iforhold til PCr. De som velger å spille på konsoll får generelt greie versjoner av de samme spillene som da er optimert til å skulle kunne kjøre glatt bare med lavere framerate. De som ikke nøyer seg med konsoll kan sikte høyere og gå for en pc.

 

Disse vet også at dette vil koste mere. For en allminnelig ungdom så vil en konsoll være mye rimeligere om det er snakk om en maskin hovedsakelig til spilling.

 

Selvfølgelig så vil en konsoll til 3500kr ca ikke klare å kunne matche en PC med f.eks GTX 970 når bare det skjermkortet alene koster det samme som en konsoll.

 

Derimot når ett så stort spill som Witcher 3 skal vises fram så burde de omså gidd ut to nye trailere, en som var laget på Xbox One versjonen og en på PS4 versjonen.

 

Da ville de fådd vist fram enda litt mer av spillet og i tillegg fådd vist fram hvor bra spillet ser ut på begge konsollversjonene.

 

Man kan allerede bygge en pc til samme pris som konsollene som yter bedre.

Lenke til kommentar

gtx 960 klarer ikke å kjøre spillet på ultra med 50 fps. Kanskje medium.

 

Den vil nok klare "Ultra" ganske greit, så lenge man ikke kjøper prosessor til 200 kroner. Her snakker vi ikke om High-Res shadows og andre settings som gjør lite for kvaliteten, men som suger mye kraft. Det er snakk om GTA V her, og ikke Witcher 3.

 

The Witcher 3 er det ingen som kan uttale seg om enda.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

skjer med at alle bryr seg så sykt mye om hvordan grafikken er? Jeg har xone og greit nok at PC knuser den, men jeg får en deiligere spillfølelse av å bruke kontrollen. Så lenge jeg kan kose meg med et spill av opplevelse og handlingen gir jeg da lang f- i hvordan grafikken er på spillet bare det er bra! Det er ALT for mye fokus på grafikk framfor mye viktigere ting i et spill.

Lenke til kommentar

skjer med at alle bryr seg så sykt mye om hvordan grafikken er? Jeg har xone og greit nok at PC knuser den, men jeg får en deiligere spillfølelse av å bruke kontrollen. Så lenge jeg kan kose meg med et spill av opplevelse og handlingen gir jeg da lang f- i hvordan grafikken er på spillet bare det er bra! Det er ALT for mye fokus på grafikk framfor mye viktigere ting i et spill.

 

Joa, det er bare det at alt det andre enten er likt på de to versjonene eller også bedre på PC-versjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

skjer med at alle bryr seg så sykt mye om hvordan grafikken er? Jeg har xone og greit nok at PC knuser den, men jeg får en deiligere spillfølelse av å bruke kontrollen. Så lenge jeg kan kose meg med et spill av opplevelse og handlingen gir jeg da lang f- i hvordan grafikken er på spillet bare det er bra! Det er ALT for mye fokus på grafikk framfor mye viktigere ting i et spill.

 

Joa, det er bare det at alt det andre enten er likt på de to versjonene eller også bedre på PC-versjonen.

 

AtW

 

joa ser den, skulle jo gjerne ønske xone var like sterk som den beste pc, men jeg er uansett frelst for å sitte godt tilbakelent å holde på en kontroll. men spill jeg har kost meg mest med har elendig grafikk, men historien osv er så mye bedre. Nå til dags vil folk bare ha bra grafikk å driter i historien. Ser ikke helt gleden med den men men.

Lenke til kommentar

 

 

skjer med at alle bryr seg så sykt mye om hvordan grafikken er? Jeg har xone og greit nok at PC knuser den, men jeg får en deiligere spillfølelse av å bruke kontrollen. Så lenge jeg kan kose meg med et spill av opplevelse og handlingen gir jeg da lang f- i hvordan grafikken er på spillet bare det er bra! Det er ALT for mye fokus på grafikk framfor mye viktigere ting i et spill.

 

Joa, det er bare det at alt det andre enten er likt på de to versjonene eller også bedre på PC-versjonen.

 

AtW

 

joa ser den, skulle jo gjerne ønske xone var like sterk som den beste pc, men jeg er uansett frelst for å sitte godt tilbakelent å holde på en kontroll. men spill jeg har kost meg mest med har elendig grafikk, men historien osv er så mye bedre. Nå til dags vil folk bare ha bra grafikk å driter i historien. Ser ikke helt gleden med den men men.

 

 

Du kan lene deg tilbake med en kontroll både på PC og konsoll om det er det du ønsker.

 

Ellers er jeg uenig i din framstilling, tidlige spill hadde knapt historie, og grafikken har i stor grad stagnert de siste årene.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

skjer med at alle bryr seg så sykt mye om hvordan grafikken er? Jeg har xone og greit nok at PC knuser den, men jeg får en deiligere spillfølelse av å bruke kontrollen. Så lenge jeg kan kose meg med et spill av opplevelse og handlingen gir jeg da lang f- i hvordan grafikken er på spillet bare det er bra! Det er ALT for mye fokus på grafikk framfor mye viktigere ting i et spill.

 

Joa, det er bare det at alt det andre enten er likt på de to versjonene eller også bedre på PC-versjonen.

 

AtW

 

joa ser den, skulle jo gjerne ønske xone var like sterk som den beste pc, men jeg er uansett frelst for å sitte godt tilbakelent å holde på en kontroll. men spill jeg har kost meg mest med har elendig grafikk, men historien osv er så mye bedre. Nå til dags vil folk bare ha bra grafikk å driter i historien. Ser ikke helt gleden med den men men.

 

 

Du kan lene deg tilbake med en kontroll både på PC og konsoll om det er det du ønsker.

 

Ellers er jeg uenig i din framstilling, tidlige spill hadde knapt historie, og grafikken har i stor grad stagnert de siste årene.

 

AtW

 

gjort det med pc før, men langt ifra samme nytelse. Tidligere spill hadde knapt grafikk så de måtte faktisk bygge på historien isteden. SÅ da vet jeg ikke hvor mye tidligere spill du har prøvd. Nå er det litt for mye masseproduskjon av spill å mer fokus på å tjene penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...