Gå til innhold

TEST: Huawei P8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pen telefon dette, prisen er også langt hyggeligere enn det Samsung, Sony og Apple legger seg på. Kjedelig at den ikke er vanntett og ikke har mer lokal minne.

 

Enig. 32GB burde vært standard. Ellers ser det veldig solid ut, men er ikke fan av Huawei's skin. Det er en par hakk verre en TouchWiz(som faktisk begynner å se sånn høvelig ok ut)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden på denne telefonen? Vil den med normal til lite bruk ikke trenge å lades mer enn 2-3 ganger i uka? Er totalt uinteressert i telefoner som trenger lading hver dag. Har Galaxy Express i dag og trenger fortsatt ikke lade mer enn 2-3 ganger på en snart 2 år gammel telefon. Kona har P7 og har omtrent det samme oppladingsmønsteret.

Lenke til kommentar

"Mens andre mobilkameraer har bildesensor som oppdager rødt, grønt og blått, har P8 en egen sensor for hvitt (RGBW). Det skal gjøre det mulig å ta bilder med bedre fargegjengivelse."

Hvordan får du bedre fargegjengivelse av å legge til en sensor som ikke klarer å skille farger fra hverandre?

 

Sånn jeg har skjønt det så er poenget med den hvite sensoren at den slipper inn mer lys (RGB-sensorene slipper jo bare inn en tredjedel av det synlige lyset), sånn at man får mindre støy i bildet.

Lenke til kommentar

Blir stadig overrasket over hvor lite fokus det er på lydtester på tek-nettverket.

GSM arena har god gjennomgang av dac/pre samt detaljerte målinger, mens amobil nøyer seg med "men de medfølgende ørepluggene er ikke så veldig gode, eller noe i den duren".
 

Får nesten lyst til å "dra en Egon Olsen" : Amatører! Hengerumper!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

 

Veldig bra mobil for prisen.

 

AtW

 

Helt off-topic:

Hvorfor signerer du hver post med "AtW"?

Det minner merkelig mye om en annen bruker her på forumet ;)

 

Uansett, det bra at produsenter som Huawei legger seg på tolerable priser, håper den prisutviklingen på mobilmarkedet bråsnur.

tror det er for å provosere den andre personen på forumet med samme signatur ;)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Fælt å måtte si dette, men jeg synes kvaliteten på videoopptaket var fryktelig dårlig. Jeg er veldig opptatt av godt kamera, så denne blir helt uaktuell for meg. Her har Huawei mye å gå på for å komme opp til Samsung, Apple eller Nokia toppmodellene.

Lenke til kommentar

Denne blir nok kjøpt av meg.

 

Jeg må bare innrømme at jeg har blitt en liten fan-boy når det gjelder Huawei. Det er ikke slik at jeg mener den er bedre enn de beste til Samsung, Sony og HTC, men jeg liker rett og slett Huawei og så mener jeg det er mye mobil for pengene.

 

At "skinnet" til Huawei en litt annerledes enn de andre er nok så, men etter mange år med Samsung (Galaxy-modellene) og en tur innom Sony, så er har jeg ingen problemer med brukeropplevelsen som Huawei gir.

 

Jeg har flere i familien som nå har Huawei (også billigmodeller) og som er godt fornøyde med de telefonene. Når det gjelder batteri så er det som med andre merker bruken som avgjør "laddefrekvensen".

Ved liten bruk så kan det gå flere dager mellom lading, ved mye bruk (video o.l.) så må det lades oftere.

Siden jeg bruker to telefoner (jobb/privat), P7 og Honor 6, så anser jeg meg for å ha brukbar erfaring med mye/lite bruk av telefonene.

 

Anbefaler jeg Huawei? Ja/Nei! Jeg er sluttet å anbefale telefoner (uansett merke) siden brukeropplevelsen er svært subjektiv, men mener jeg at Huawei er et godt kjøp for de fleste brukere (kanskje med unntak av de som alltid skal ha det ørlille ekstra) så er svaret er klart JA.

 

Som sagt jeg er nok nå en "fan-boy" men uten å føle behov for å "misjonere" om mitt valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Etter litt research ser det ut til at det ikke er mulig å få den sorte varianten av Huawei P8 her til lands. Er det mulig, og eventuelt noenlunde lurt i det hele tatt, å bestille seg en fra utlandet? 

 

På forhånd takk. 

Jeg er heldigvis ikke SÅ opptatt av farger så den "gyldne" fungerer for meg (skal uansett inn i omslag). Det er helt sikkert mulig å bestille seg en fra utlandet, men om det er lurt er en annen sak. Nå kjenner jeg ikke hvert land, men f.eks. i  England så opereres det mye med telefoner som er låst mot operatør. Hvis du er heldig å finne en i en utenlandsk nettbutikk som opererer mot Norge så er det nok ikke et problem, men å kjøpe en fra en nettbutikk der du ikke har garantier eller det blir vanskelig å reklamere mot ville jeg vært forsiktig med.

 

Jeg får min "gyldne" i morgen, men det kommer en grå (mørk grå tror jeg) i løpet av et par uker. Dette er 16 GB versjoner. Komplett opererte en (kort) periode med 64 gb versjonen i sin nettbutikk, men jeg antar det var feilinnlagt for nå er det bare 16 gb versjonen de også har i listene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...