Gå til innhold

Adobe trapper opp kampen mot Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Store spørsmålet: Jeg har LR5. Hvordan oppgradere til LR6? Ikke interessert i noen LRCC-sky eller betale hver mnd.

Adobe har en veldig innfløkt side, først må du finne "alle produktene" så finner du LR6, så trykker du på kjøp og da kan du forandre fra kjøp fullverdig til oppgradering. Du må også velge språk.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Interessant nok å kunne lage panoramaer uten å først eksportere til jpeg, men neppe noe jeg kommer til å benytte meg av ofte. Eneste virkelig interessante med denne releasen er GPU-akselerasjon, og jeg er ikke helt sikker på om jeg vil betale nesten 600 spenn for det.

 

Og Adobe virker som om de virkelig går aktivt inn for å gjøre det mer og mer vanskelig å finne alt som ikke er del av Creative Cloud©®™ på nettsidene deres, som er fordømt irriterende.

Lenke til kommentar

Interessant nok å kunne lage panoramaer uten å først eksportere til jpeg, men neppe noe jeg kommer til å benytte meg av ofte. Eneste virkelig interessante med denne releasen er GPU-akselerasjon, og jeg er ikke helt sikker på om jeg vil betale nesten 600 spenn for det.

 

Og Adobe virker som om de virkelig går aktivt inn for å gjøre det mer og mer vanskelig å finne alt som ikke er del av Creative Cloud©®™ på nettsidene deres, som er fordømt irriterende.

 

Er det ute utenfor CC ennå da? Trodde ikke "lokal versjon" kom før om noen dager?

 

AtW

Lenke til kommentar

Og Adobe virker som om de virkelig går aktivt inn for å gjøre det mer og mer vanskelig å finne alt som ikke er del av Creative Cloud©®™ på nettsidene deres, som er fordømt irriterende.

 

De har holdt på med det en stund, og de blir bare verre og verre. Ser at LR6 ikke vil få oppdateringer som LR CC, selv om det er eksakt samme program bare kjøpt på forskjellige måter. Man får heller ikke LR mobile med LR6. Kanskje ikke så viktig akkurat nå, men vil tro det LR Mobile vil få bedre og bedre funksjonalitet samtidig som nettbrettene blir stadig kraftigere og får mer lagringsplass. Vil imidlertid tro LR6 vil få støtte for nye kameraer på lik linje med LR CC, men har ikke sett noe om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Det ligger en anmeldelse på youtube som tar for seg alle de nye funksjonene i LR6.

 

Ansiktsgjenkjenningen virker ikke som den er helt polert, men det kan sikkert oppdateres senere. HDR merge, panorama stitch og at man kan bruke adjustment brush sømløst med grad.filter er nok til at jeg kommer til å oppgradere fra LR5.

Lenke til kommentar

Synes det er litt småskummelt at Adobe legger inn fler og fler "fjasefunksjoner" som ansiksgjenkjenning og sånt i Lightroom - jeg vil ha et digitalt mørkerom med arkiv, verken mer eller mindre. Om de ender opp med et fancy iPhoto er det tragisk. 

 

Tar det for gitt Adobe snart slutter å selge standalone-lisenser. "Alle" softwarebedrifter har en plan om å komme seg over på abonnementsløsninger, da fordelene er enorme (for dem) og ulempene fraværende. 

Lenke til kommentar

Tar det for gitt Adobe snart slutter å selge standalone-lisenser. "Alle" softwarebedrifter har en plan om å komme seg over på abonnementsløsninger, da fordelene er enorme (for dem) og ulempene fraværende.

Det er nok det de prøver å oppnå. Eneste måten å unngå det på er hvis folk ikke kjøper abonnementsordningene, og går for standaloneversjonene i stedet.

 

For min del er det i hvert fall helt uinteressant å betale 90 kroner i måneden for et program jeg i snitt bruker kanskje to ganger i måneden.

 

Ansiktsgjenkjenning er ingen fjasefunksjon. AtW

Ansiktsgjenkjenning er en god ting som del av en autofokusalgoritme.

 

I alle andre situasjoner er det en fjasefunksjon som går det marginalt enklere å finne fram i familiebildene, og alt for mye enklere for ubetenksomme tosker å tagge folk på facebook.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...