Gå til innhold

Vil beslaglegge thepiratebay.se


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Haha, er det ingen som holder oversikt og holder orden på siden lenger? Da faller den nok samme snart :p Se for deg diskusjon.no uten noen som holder orden :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg brukte pirate bay en gang for noen uker siden og det var første gang på mange måneder, har brukt den kanskje 2 eller 3 ganger de siste 2 årene. Dem kan godt bli fjernet for min del :)

Lenke til kommentar

Det merkelige er at det later til at domstolene og påtalemyndighetene ikke forstår at film og musikkbransjene kun er ute etter på utvide sine allerede fullstendig overdrevne fullmakter. Hvorfor skal skattebetalernes midler brukes til å passe på forretningshemmelighetene til et par bransjer, mens resten pent må klare seg selv?

 

Jeg har så mange ganger hatt lyst til å publisere egne nyheter. Det kunne gjort veien til markedet kortere, det ville vært enorm PR, jeg kunne fått pengesterke investorer i kø herfra og til nabobygda, kundene hadde vært klare som egg for produktet når det først var klart... Men jeg må pent passe på å ikke lekke ut noe fordi det er også her verdiene til de fleste virksomhetene jeg jobber eller har jobbet i ligger. Det er ingen påtalemyndighet som gidder å ta saken for meg, ikke en gang om jeg registrerer rettighetene i et offentlig register.

 

Filmbransjen krever at jeg både skal kjøpe produktene deres, og i tillegg at jeg skal finansiere deres skjødesløse PR-gilde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Skjer ikke, har blitt prøvd før og dem feiler alltid...

De sterke bakmennene er tatt hvertfall noen av dem, virker som miljøet rundt det begynner å dabbe av også.

De fleste har nok gått videre til lukka trackere.

Lukke trackere, usenet, vpn, popcorntime, det er dessverre for dem en kamp de aldri kommer til å vinne.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hvorfor man ikke bare kan ta sånne vekk fra. Altså at FBI eller noen bare går inn i internett og tar dem vekk  :hmm:

Haha. Ja, det hadde hvertfall fått fart i sakene på et Internett 2.0.

 

 

Det  jeg mener, at de har jo nettsider som er plassert ute på internett. Er det noen kunst egentlig da, å spore opp den gjennom nettet? Hvis de går inn på de stedene ute på internettet der sidene ligger, det kan de vil gjøre gjennom å se Ip adresser eller andre signaler som går ram til den siden? Men det er vel noe med regler som gjør at de ikke kan gjøre noe, selv om de vet hvor på internett de er. Vet ikke.. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor man ikke bare kan ta sånne vekk fra. Altså at FBI eller noen bare går inn i internett og tar dem vekk  :hmm:

Haha. Ja, det hadde hvertfall fått fart i sakene på et Internett 2.0.

 

 

Det  jeg mener, at de har jo nettsider som er plassert ute på internett. Er det noen kunst egentlig da, å spore opp den gjennom nettet? Hvis de går inn på de stedene ute på internettet der sidene ligger, det kan de vil gjøre gjennom å se Ip adresser eller andre signaler som går ram til den siden? Men det er vel noe med regler som gjør at de ikke kan gjøre noe, selv om de vet hvor på internett de er. Vet ikke.. 

Det går fortere å leie seg en skytjener og sette denne opp enn å ta ned en skytjener ettersom man først må lokaliere den, og så få den lokale administrator til å koble seg til og "slå av" den virtuelle tjeneren.

 

Skybasert nettløsning er det veldig mye av ettersom man kan kjøpe 1 kraftig server og så sette opp flere virtuelle servere på den kraftige. På den måten sparer man plass, strømforbruk, vedlikehold m.m., og den maksimale ytelsen kan lett endres på de dager man trenger det:

Si for eksempel 1 fysisk server, 2 virtuelle servere, ene er Altinn, som har "#¤%&/ load ved skattekort m.m., og den andre er komplett som har #¤%& load ved black friday.

 

 

Det å skru av en virtuell server er litt vanskeligere å gjøre enn å dra ut kabelen ettersom den aktuelle maskinen kjører flere andre servere samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...