Gå til innhold

Vi grøsser når menneskeroboten snakker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Haha ikke akkurat noe nytt, dette er jo akkurat som de nett botsa du kan snakke med på nettet som svarer på alt du spør om :) Men jeg skjønner ikke hva dere grøsset over? Jeg syns det bare virkelig hyggelig å chatte med han jeg :)

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley

The uncanny valley is a hypothesis in the field of aesthetics which holds that when features look and move almost, but not exactly, like natural beings, it causes a response of revulsion among some observers. The "valley" refers to the dip in a graph of the comfort level of beings as subjects move toward a healthy, natural likeness described in a function of a subject's aesthetic acceptability. Examples can be found in the fields of robotics[2] and 3D computer animation,[3][4] among others.

461px-Mori_Uncanny_Valley.svg.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Haha ikke akkurat noe nytt, dette er jo akkurat som de nett botsa du kan snakke med på nettet som svarer på alt du spør om :) Men jeg skjønner ikke hva dere grøsset over? Jeg syns det bare virkelig hyggelig å chatte med han jeg :)

 

Det er ingen som grøsser - det er bare journalisten som har lagt ut et clikbate!

Lenke til kommentar

Haha ikke akkurat noe nytt, dette er jo akkurat som de nett botsa du kan snakke med på nettet som svarer på alt du spør om :) Men jeg skjønner ikke hva dere grøsset over? Jeg syns det bare virkelig hyggelig å chatte med han jeg :)

 

Hvor ofte ser du disse botene på internett bevege hodet, øyer, "muskler" og munn som mennesker gjør når de prater? Du misforstår en del med hva som er nytt her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...