Gå til innhold

Nå blir nettsider helt umulige å tvinge ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som en sammenblanding av torrent-teknologien, nettlesercache og wayback-machine. Håper brukeren får god styring på hvilke nettsider man vil dele (f.eks ikke nettbanken) og at noe sørger for å bevare gamle nettsider (generere nye seedere dersom det blir få og ustabilt).

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bli full av overrask om dette kommer til å spre seg til å bli brukt til noe lovlig.

Risikoen for å bli tatt ut av DDOS skal være større enn risikoen for at ingen gidder dele sida di tilsvarende lenge, før det har noen hensikt å tenke den veien. Og da er det altså sånn at du kan kun henvende deg til andre brukere som har Maelstrom som preferert nettleser over f.eks. Chrome, Firefox, Safari@ios, og Tor.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Kan en nettside f.eks unngå DDoS ved å gå over til Torrent?

 

Ikke hvis det er innlogging. Det krever en hovedserver, ellers blir det veldig sketchy hvis infoen er fritt på p2p

må være en hovedserver da ja, men betyr ikke at det kun er en hovedserver, noe kan gå på p2p mens anen info kan kun gå via hovedserver(håper jeg)

 

men hvis TEK.no hadde blitt sånn hadde jeg seff tilatt det :)

Lenke til kommentar

 

må være en hovedserver da ja, men betyr ikke at det kun er en hovedserver, noe kan gå på p2p mens anen info kan kun gå via hovedserver(håper jeg)

 

men hvis TEK.no hadde blitt sånn hadde jeg seff tilatt det :)

 

 

Forutsetter fortsatt at du bruker Maelstrom-nettleseren.

Det hadde blitt en annen sak om Chrome og Firefox bygget inn en slags p2p-caching av vanlige nettsider, men caching av statisk innhold gjør vel allerede nettleverandørene i en viss grad allerede. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...