Gå til innhold

Denne «smarte» sykkelen kan si ifra når den blir stjålet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg.

 

EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg.

 

EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir.

 

Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg.

 

EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir.

 

Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da)

 

AtW

 

Videoen ble laget (antar jeg) for kickstarter, altså før sykkelen var ferdig utviklet. På hjemmesiden kan du se fullstendige valgmuligheter

 

Du skrev: "Vet du hva som også gjør en sykkel sikrere og mer komfortabel? Skikkelig bremser og gir" Slik jeg forsto deg mente du at gir (og skikkelige bremser) gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så du har to sykkelkonfigurasjoner: 

 

 

C: Ingen gir, gode bremser

D: Gir, gode bremser.

 

Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)?

Lenke til kommentar

 

 

ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg.

 

EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir.

 

Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da)

 

AtW

 

Videoen ble laget (antar jeg) for kickstarter, altså før sykkelen var ferdig utviklet. På hjemmesiden kan du se fullstendige valgmuligheter

 

Du skrev: "Vet du hva som også gjør en sykkel sikrere og mer komfortabel? Skikkelig bremser og gir" Slik jeg forsto deg mente du at gir (og skikkelige bremser) gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere. 

 

 

Ellers tak for lenken, litt mer fornuftige valg der, kult at den har CVT, men skulle gjerne vist hva som er tapet i det systemet, på andre kjøretøy er det mer tap i den type gir, og det har litt å si på en sykkel, og fordelen med å ha "Uendelig" med gir er mindre. Men navgir er fornuftig og praktisk. Også kult at den ikke har tradisjonelt kjede.  Resten av sykkelen bærer i mine øyne desverre preg av uforløst potensieale og dårlig egnethet til bytransport som den er lagd for, ikke støtte, skjermer bagasjebrett osv, styr å få plass på en sånn sykkel, og karbon? En unødvendig dyr variant med små fordeler til den type bruk, og styret ser ikke justerbart ut?

 

AtW

Lenke til kommentar

Så du har to sykkelkonfigurasjoner: 

 

 

C: Ingen gir, gode bremser

D: Gir, gode bremser.

 

Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)?

 

Leser du hva jeg skriver? Jeg henviste til videoen, der han kjørte rundt i en sykkel uten bremser. EN typisk hipster-fixie.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Så du har to sykkelkonfigurasjoner: 

 

 

C: Ingen gir, gode bremser

D: Gir, gode bremser.

 

Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)?

 

Leser du hva jeg skriver? Jeg henviste til videoen, der han kjørte rundt i en sykkel uten bremser. EN typisk hipster-fixie.

 

AtW

 

 

Ja, jeg har lest det du har skrevet, og jeg tror dette egentlig bare er en definisjons- eller språkmisforståelse, og det jeg dermed forsøker å få klarhet i. Etter min mening har gir nada å gjøre med sikkerheten, og utsagnet "gir og bremser gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere" kan egentlig endres til "gir gjør sykkelen mer behagelig", "bremser gjør sykkelen sikrere og (til dels mer behagelig)". Jeg er forsåvidt også enig i at fravær av frikrans kan være usikkert, men man kan ha frikrans selv uten gir. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...