Gå til innhold

Seinfeld: – YouTube er en diger søppelbøtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Session kan ikke oversettes til "seksjon". Hvorfor denne evinnelige trangen til å komme opp med (dårlige) oversettelser av engelske internettuttrykk?

 

Session på norsk er allerede "økt". Seksjon blir for det meste brukt om en type møbel eller avdelinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i det Seinfeld mener, men da vil jeg be han om å ta en bitteliten titt på hva som går på TV, og gjerne mot det showet han deltok i på 90 tallet. Og det betalte folk for tilogmed! Youtube er gratis, og avhenger av at brukerne laster opp innhold. Eneste sensuren er de sedvanlige nakenhet, vold og rettigheter som store selskaper står for. Ellers er det bare å kjøre på med søl.

Lenke til kommentar

-Jo mindre, jo bedre.  Jeg har ikke lyst til å se på det dritet. Vi har en stor søppelbøtte som heter YouTube for brukergenerert innhold. Vi forsøker å heve nivået en smule. Jeg mener at showbusiness er for talenter; det er de som burde være i den bransjen. Vi bør opprettholde hierarkiet, og jeg liker å være på toppen av pyramiden, sa Seinfeld.

 

For meg er det åpenbart at han spøker. Fyren er jo komiker, tenk hvis man skulle tolke alt som ble sagt i fullt alvor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva han mener - naturligvis finnes det mye dårlig innhold på youtube, men det finnes også utrolig mye bra.

 

Hovedproblemet med youtube er ikke det som finnes der, men det som ikke finnes der. Alt som blir fjernet på grunn av allslags rettighetsvås fra det som kunne vært et internasjonalt skattekammer av kultur, underholdning og minner. 

 

Husker for en god del år siden det var en sak i avisene om et eldrehjem som arrangerte kvelder hvor de spilte youtube-innhold for beboerene. De fikk se og høre både Ivar Ruste, Alf Prøysen og alt annet de satte pris på fra sin ungdom. Rettighetsorganisasjoner satte naturligvis foten ned - her skulle man ikke få høre på ulovlig innhold! De eldre ville vel ikke løpe ut og stjele en bil på samme måten!? Så da fikk de heldigvis satt en stopper for slikt svineri - de eldre kan jo strikke og snakke om krigen isteden...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm søppelbøtte? Synd for han, jeg har en en del kanaler som ikke er direkte søppel.

Jeg kan forstå skrikingen til enkelte som PewDiePie for eksempel kan kvalifisere samt en god del av søppelmusikken man finner der.

Men så finner man nyttig info "TechSNAP" og morsom underholdning slik som Doom Minibanken "Aussie50"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Session kan ikke oversettes til "seksjon". Hvorfor denne evinnelige trangen til å komme opp med (dårlige) oversettelser av engelske internettuttrykk?

 

Session på norsk er allerede "økt". Seksjon blir for det meste brukt om en type møbel eller avdelinger.

 

Har en kompis og en tidligere kollega som er fæle på dette. Fornorsker ord i et kjør når vi har helt fine ord som betyr det samme på norsk. Editere, supportere og konversasjon; hva er gale med redigere, støtte og samtale? :(

Lenke til kommentar

Kjekt å være arrogant... Men, tilbake til det virkelige livet som du og jeg deltar i som tydelig Mr. Seinfeld ikke lenger har noen kontakt med, ideen med YouTube var at hvem som helst kunne lage en video om hva som helst og laste den opp til YouTube. Så kan hver enkelt av oss VELGE SELV om vi vil se den eller ikke.
Jeg skjønner jo at friheten som ligger i dette faller tungt for brystet for mange... :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...